פרסום ראשון

הפרד ומשול: אורט בראודה תעבוד עם המשרדים דרורי שלומי ואשכנזי זלצמן

המכללה הצפונית להנדסה קיימה במקביל 2 מכרזים שיצאו לדרכם באוגוסט, האחד לקריאייטיב, בו זכה דרורי שלומי, והשני למדיה, בו זכה אשכנזי זלצמן
משה בנימין | (5)

המכרז על תקציב הפרסום של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הגיע לסיומו עם זכייתם של דרורי שלומי ואשכנזי זלצמן - כך נודע לאייס.

כזכור, לפני כ-4 חודשים, המכללה הוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, שפוצל למעשה לשניים: קריאייטיב ומדיה, אך עם זאת המכללה לא שללה את האפשרות לעבוד עם משרד אחד שיקח לידיו את רכש המדיה והקריאייטיב יחד. במכללה מציינים כי בכל אחד משני המכרזים השתתפו כ-10 חברות (חלקן ניגשו לשני המכרזים במקביל).

היום (יום ב') החליט צוות השיווק של המכללה בראשות מנהלת השיווק שני אילני לעבוד במקביל עם 2 משרד פרסום. רכש המדיה יופקד בידי אשכנזי זלצמן ואילו חלק הקריאייטיב יופקד בידי דרורי שלומי.

לדברי אילני: "אורט בראודה זכתה, בשלוש השנים האחרונות, לשרות מקצועי, אדיב ואפקטיבי עם החברות פובליסיס ומקאן. חוק המכרזים מחייב אותנו לצאת למכרז מעת לעת. אני מודה לעמיתיי בשתי החברות על עבודתנו המשותפת ומקווה לעבודה מועילה ופוריה עם 2 הזוכות החדשות. אני משוכנעת כי הליך המכרז הביא אותנו לקבל את ההצעות המיטביות במחירים המיטביים".

יצוין כי בשנה החולפת (לכל אורך 2013 ולפני כן) טופל התקציב על ידי משרד הפרסום פובליסיס מקבוצת פובליסיס ישראל. במהלך 2012 ולפני כן, טיפל בתקציב הפרסום של המכללה במקביל לפובליסיס גם מקאן דיגיטל. למרות שהמכללה נחשבת למוסד אקדמי בסדר גודל בינוני היא מחזיקה בתקציב פרסום לא מבוטל. ב-2012 עמד התקציב על 2.4 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-4.5 מיליון שקלים - על פי יפעת בקרת פרסום.

המכללה הוקמה ב-1993 והיא ממוקמת במערב העיר כרמיאל, במרחק של כ-40 ק"מ מחיפה. כיום פועלת המכללה באישור ובתקצוב המועצה להשכלה גבוהה ומכשירה לתואר "בוגר במדעים" (B.Sc.) ולתואר "מוסמך במדעים" (M.Sc.). כיום לומדים בקמפוס כ-5,500 סטודנטים בתכניות הלימוד השונות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משתתף במכרז 10/12/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לדעת, זה טבעו של מכרז. לדעתי הם תמחרו בחסר מתוך מחשבה שאם יקחו את הקריאייטיב זה יתאזן
  • כן ...אולי (ל"ת)
    10/12/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בדיחה עלובה ועצובה 09/12/2013 23:04
    הגב לתגובה זו
    מצוטט מנהל השיווק של המכללה האיזוטרית הזו כמי שגאה שעשרה משרדים התמודדו על התקציב הקיקיוני שלו. באמא שלכם?! אין גבול? מתמודדים במכרז עם עשרה משרדים? על מה? לא פלא שהענף נראה ככה.
  • 2.
    09/12/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    איך אשכנזי זלצמן ניצחו את מקאן במכרז מדיה ? בלי תשובות ציניות. התשובה באמת מענינת ...
  • 1.
    09/12/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    מגיע לכם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.