אותה פרסומת בשינוי אדרת: האזינו לג'ינגל המפתיע ששודר למען יום האיידס

תחנות הרדיו האזוריות ו-88FM נרתמו למען יום האיידס הבינלאומי ויחד עם משרד הפרסום y&r ישראל יצאו בקמפיין רדיו שנשמע מוכר, אבל לא בדיוק
משה בנימין | (3)

כמדי שנה ביום האיידס הבינלאומי, משרד הפרסום y&r ישראל הפיק קמפיין פרסום, שהשנה התמקד במאבק נגד הסטיגמות כלפי נשאי HIV.

תחת הכותרת "HIV - פתאום זה נשמע אחרת" שודר במהלך היום (יום א') קמפיין רדיו, במסגרתו הג'ינגלים - האותות המוזיקליים המזוהים עם תחנות הרדיו הוחלפו בשירים המבוססים על אותו הלחן המוכר, אך עם מילים אחרות. לדוגמא: במקום לשיר 'fm88 - המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר בתחנה הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בנשיקה'. באותו האופן, במקום לשיר 'fm102 המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בלחיצת יד', וכך הלאה עם תחנות נוספות. התחנות שהשתתפו במהלך הן: fm88, רדיו 102fm, רדיו ירושלים, רדיו חיפה, רדיו הים האדום ורדיו אמצע הדרך.

גיא בר, מנכ"ל y&r Israel: "גם השנה אנחנו שמחים לתרום את חלקנו במלחמה נגד הסטיגמות מהן סובלים נשאי HIV. מהלך הרדיו שהעלינו הוא ראשון מסוגו בעולם ואנחנו מודים מקרב לב לתחנות הרדיו שהתגייסו למהלך".

ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס: "המלחמה בסטיגמה כלפי נשאי HIV חשובה לחברה הישראלית, ודורשת ממנה הקשבה, סובלנות והיעדר שיפוטיות, ותהפוך את החברה שלנו לחזקה יותר. אנחנו מודים ל y&r Israel, למנהליו ולצוות היצירתי שיצר את הקמפיין המקורי, ולתחנות הרדיו שהסכימו לשנות את הג'ינגלים המוכרים שלהם, למען מטרה נעלה התורמת לקהילה, ומסייעת למאבק בסטיגמה כלפי נשאי HIV".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בונדי 02/12/2013 00:22
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. גאוני
  • 2.
    מזועזע 01/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    ואוטוטו יוצא הספר-"HIV חיובי? יותר טוב מזכיה בלוטו!" הועד הזה פשט את הרגל מזמן, מעודד את ההפצה במסווה של דאגה לשלום הציבור.הוא דואג להילחם בסטיגמות (כל הכבוד) ותורם בהסתרה ובהעמדת פנים לאותן סטיגמות (מטשטש אותכם מן הנתונים האמיתיים, מן הסיבות האמיתיות להדבקה בשל התנהגות מופקרת ובעיקר בקהילה ההומוסקסואלית שבניה "הטובים" יושבים בועד ומסנגר על אדם בשם כריס סרפו שהדביק ביודעין נשים). תפקחו עיניים ולא את הישבן!!!! ותתחילו לעשות את מה שאתם כל כך גרועים בו-לדבר א-מ-ת.
  • 1.
    רעיון מגניב :) (ל"ת)
    שלי 01/12/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.