שוברת שיאים: תקציב הפרסום של סמסונג יעמוד על 14 מיליארד דולר
יש לכם כבר סמארטפון של סמסונג, או שאתם מתכננים לרכוש אחד בעתיד הקרוב? כשנחשפים לתקציב הפרסום הבינלאומי המדווח של סמסונג מבינים שזה לא במקרה. המותג הדרום קוריאני מחזיק בתקציב פרסום ושיווק של 14 מיליארד דולר, כ-49 מיליארד שקלים - מה שהופך אותו למפרסם הגדול בעולם ומטבע הדברים לחברה שלא תוכלו לפספס את הקמפיינים שלה - לא משנה איפה אתם בעולם.
ענקית הטכנולוגיה ששוויה נאמד בכ-227 מיליארד דולר משקיעה הון מדי שנה, כדי לקזז את הפריסה העולמית של Apple. על פי נתוני Thomson Reuters סמסונג היא החברה שמשקיעה בפרסום את השיעור הגדול ביותר מתוך המחזור השנתי שלה - 5.4%. זאת לעומת 0.6% בלבד של Apple ו-3.5% של ג'נרל מוטורס.
מתוך תקציב הפרסום ושיווק שעומד על 14 מיליארד דולר, ההוצאה לפרסום בלבד נאמדת בכ-4.3 מיליארד דולר בשנה החולפת. לעומתה, Apple המתחרה היחידה שסמסונג רואה לנגד עיניה פרסמה במיליארד דולר בלבד, מסביב לעולם. למרות שסמסונג מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מכשירים חשמליים כגון טלוויזיות, מסכי מחשב, טאבלטים ועוד, ההשקעה המרכזית מנווטת למכשיר הנמכר ביותר בעולם, הסמארטפון שלה, ה-Galaxy. לאחר שנים של דומיננטיות מצד Apple, סמסונג מחזיקה כיום בנתון חסר תקדים: 1 מכל 3 מכשירי סמארטפון שנמכרים בעולם הוא סמסונג, יותר מפי 2 מנתח השוק של Apple.
על זה הם מוציאים את הכסף - The Next Big Thing
בישראל, המרוויחים מתקציב הפרסום האסטרונומי של סמסונג הם שמעוני פינקלשטיין ברקי, מקאן דיגיטל ובעיקר ליאו ברנט. על פי יפעת בקרת פרסום התקציב, במחירי מחירון, עמד על 9.2 מיליון דולר עד כה ב-2013. במחירים ריאליים מדובר על כ-14 מיליון שקלים. חלקו של ליאו ברנט שמטפל בין היתר בתקציב Galaxy עמד על 7.7 מיליון דולר במחירי מחירון.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
