שוברת שיאים: תקציב הפרסום של סמסונג יעמוד על 14 מיליארד דולר

המאבק ב-Apple מעביר את הדרום קוריאנים על דעתם. החברה שנחשבת למפרסם הגדול בעולם משקיעה 5.4% מהמחזור בפרסום - ה-Galaxy במוקד
משה בנימין |

יש לכם כבר סמארטפון של סמסונג, או שאתם מתכננים לרכוש אחד בעתיד הקרוב? כשנחשפים לתקציב הפרסום הבינלאומי המדווח של סמסונג מבינים שזה לא במקרה. המותג הדרום קוריאני מחזיק בתקציב פרסום ושיווק של 14 מיליארד דולר, כ-49 מיליארד שקלים - מה שהופך אותו למפרסם הגדול בעולם ומטבע הדברים לחברה שלא תוכלו לפספס את הקמפיינים שלה - לא משנה איפה אתם בעולם.

ענקית הטכנולוגיה ששוויה נאמד בכ-227 מיליארד דולר משקיעה הון מדי שנה, כדי לקזז את הפריסה העולמית של Apple. על פי נתוני Thomson Reuters סמסונג היא החברה שמשקיעה בפרסום את השיעור הגדול ביותר מתוך המחזור השנתי שלה - 5.4%. זאת לעומת 0.6% בלבד של Apple ו-3.5% של ג'נרל מוטורס.

מתוך תקציב הפרסום ושיווק שעומד על 14 מיליארד דולר, ההוצאה לפרסום בלבד נאמדת בכ-4.3 מיליארד דולר בשנה החולפת. לעומתה, Apple המתחרה היחידה שסמסונג רואה לנגד עיניה פרסמה במיליארד דולר בלבד, מסביב לעולם. למרות שסמסונג מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מכשירים חשמליים כגון טלוויזיות, מסכי מחשב, טאבלטים ועוד, ההשקעה המרכזית מנווטת למכשיר הנמכר ביותר בעולם, הסמארטפון שלה, ה-Galaxy. לאחר שנים של דומיננטיות מצד Apple, סמסונג מחזיקה כיום בנתון חסר תקדים: 1 מכל 3 מכשירי סמארטפון שנמכרים בעולם הוא סמסונג, יותר מפי 2 מנתח השוק של Apple.

על זה הם מוציאים את הכסף - The Next Big Thing

בישראל, המרוויחים מתקציב הפרסום האסטרונומי של סמסונג הם שמעוני פינקלשטיין ברקי, מקאן דיגיטל ובעיקר ליאו ברנט. על פי יפעת בקרת פרסום התקציב, במחירי מחירון, עמד על 9.2 מיליון דולר עד כה ב-2013. במחירים ריאליים מדובר על כ-14 מיליון שקלים. חלקו של ליאו ברנט שמטפל בין היתר בתקציב Galaxy עמד על 7.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.