שוברת שיאים: תקציב הפרסום של סמסונג יעמוד על 14 מיליארד דולר

המאבק ב-Apple מעביר את הדרום קוריאנים על דעתם. החברה שנחשבת למפרסם הגדול בעולם משקיעה 5.4% מהמחזור בפרסום - ה-Galaxy במוקד
משה בנימין |

יש לכם כבר סמארטפון של סמסונג, או שאתם מתכננים לרכוש אחד בעתיד הקרוב? כשנחשפים לתקציב הפרסום הבינלאומי המדווח של סמסונג מבינים שזה לא במקרה. המותג הדרום קוריאני מחזיק בתקציב פרסום ושיווק של 14 מיליארד דולר, כ-49 מיליארד שקלים - מה שהופך אותו למפרסם הגדול בעולם ומטבע הדברים לחברה שלא תוכלו לפספס את הקמפיינים שלה - לא משנה איפה אתם בעולם.

ענקית הטכנולוגיה ששוויה נאמד בכ-227 מיליארד דולר משקיעה הון מדי שנה, כדי לקזז את הפריסה העולמית של Apple. על פי נתוני Thomson Reuters סמסונג היא החברה שמשקיעה בפרסום את השיעור הגדול ביותר מתוך המחזור השנתי שלה - 5.4%. זאת לעומת 0.6% בלבד של Apple ו-3.5% של ג'נרל מוטורס.

מתוך תקציב הפרסום ושיווק שעומד על 14 מיליארד דולר, ההוצאה לפרסום בלבד נאמדת בכ-4.3 מיליארד דולר בשנה החולפת. לעומתה, Apple המתחרה היחידה שסמסונג רואה לנגד עיניה פרסמה במיליארד דולר בלבד, מסביב לעולם. למרות שסמסונג מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מכשירים חשמליים כגון טלוויזיות, מסכי מחשב, טאבלטים ועוד, ההשקעה המרכזית מנווטת למכשיר הנמכר ביותר בעולם, הסמארטפון שלה, ה-Galaxy. לאחר שנים של דומיננטיות מצד Apple, סמסונג מחזיקה כיום בנתון חסר תקדים: 1 מכל 3 מכשירי סמארטפון שנמכרים בעולם הוא סמסונג, יותר מפי 2 מנתח השוק של Apple.

על זה הם מוציאים את הכסף - The Next Big Thing

בישראל, המרוויחים מתקציב הפרסום האסטרונומי של סמסונג הם שמעוני פינקלשטיין ברקי, מקאן דיגיטל ובעיקר ליאו ברנט. על פי יפעת בקרת פרסום התקציב, במחירי מחירון, עמד על 9.2 מיליון דולר עד כה ב-2013. במחירים ריאליים מדובר על כ-14 מיליון שקלים. חלקו של ליאו ברנט שמטפל בין היתר בתקציב Galaxy עמד על 7.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.