תחרות ה-EPICA: מקאן אריקסון זכה ב-2 פרסי ברונזה עבור 'שורשים' ו'מנטוס'
תחרות הפרסום Epica, מהוותיקות בסבב התחרויות הבינלאומיות (זו השנה ה-27 בה התחרות נערכת) הכריזה על הזוכים לשנת 2013 עם יבול דל למדי עבור הישראלים, להבדיל משנים קודמות. הנציג הישראלי שחזר עם פרסים הוא מקאן אריקסון שזכה פעמיים בברונזה: עבור מהלך שורשים באינטראקטיב ומודעות מנטוס בעיתונות.
כזכור, במסגרת הפרויקט לעמותת 'שורשים' השיק המשרד מותג אופנה בשם ROOTS המבוסס כולו על בגדי יד שנייה-וינטאג' של זקנים בישראל. הבגדים מוצעים למכירה לכל דורש באתר שמזכיר זירות מסחר אונליין של מותגי אופנה בינלאומיים, וההכנסות מהמכירות הן קודש לתרומות לזקנים הנזקקים. מהלך זה גרף 2 פרסי זהב וכסף בתחרות הגולדן דראם שנערכה לפני מספר חודשים.
מודעות מנטוס זכו אף הן בברונזה ב-Epica, תחת הקונספט של DONT LET YOUR BREATH ANNOUNCE YOUR ARRIVAL. כמו 'שורשים', גם מודעות מנטוס רשמו הצלחה בגולדן דראם האחרון, עם זכייה בפרס הזהב.
עוד יצוין כי בשנה שעברה, מקאן אריקסון/דיגיטל זכה ב-2 פרסי כסף בקטגוריות הדיגיטל והסרטים באפיקה. מהלך הטיימליין של מקאן דיגיטל עבור הרשות למלחמה בסמים מוסיף לזכות במחמאות ופרסים למרות הזמן הניכר שעבר מיום ההכרזה על הפיצ'ר. בקטגוריית ה-FILM זכה מקאן אריקסון עבור הסרטון המשובח ל-yes בכיכובו של ג'יימס גנדלופיני מה'סופרנוס'.
תחרות EPICA נבדלת משאר תחרויות הפרסום תודות לסגל השופטים המלווה אותה. בניגוד לשאר התחרויות בהן שופטים אושיות פרסום בכירות מרחבי העולם, ב-EPICA נשפטות העבודות על ידי עיתונאים ועורכים מתחומי השיווק, הפרסום והמדיה. סגל השופטים ב-2012 הורכב מנציגי אתרים, מגזינים ועיתונים מ-34 מדינות שונות.
השנה התמודדו בתחרות 540 סוכנויות מ-67 מדינות מסביב לעולם. המדינה המובילה בזכיות היא צרפת עם 75 פרסים, מתוכן 17 זהב. בסך הכל הוענקו השנה 67 פרסי זהב, 164 פרסי כסף ו-164 פרסי ברונזה. אירוע הענקת הפרסים יתקיים ב-24 לינואר בדלהי, הודו.
קרדיטים למנטוס: קופי:עידן קרביץ, ארט: כפיר פרץ, איור: חזי יוסף, סמנכ"ל קריאייטיב: טל רביב, ניהול לקוח: דפנה מונהייט, רותם שחף, סמנכ"ל לקוחות: עדי אורן.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
קרדיטים למהלך שורשים: מנכ"ל דיגיטל: אלדד ויינברגר; סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל: עמי אלוש, ניר רפואה; קופי: טל שוויגר; ארט: ניר הרשטט; מפיקה: ענבל פנאן; מנהלת לקוחות: שירה פורת; תקציבאית: ויקי בטקין; סמנכ"ל פרויקטים: עידן סמברג; מנהלת פרויקטים: הילה נתיבי; מעצב: שי מיה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.