בעקבות הפרסום אתמול באייס: דרישה לאפשר חופש תנועה לעיתונאים בשטחים
לאחר עיכובם של 3 עיתונאים ישראלים אתמול (יום ב') ושחרורם לאחר שעתיים וחצי, נכנסת אגודת העיתונאים בירושלים לתמונה, ומבקשת ממשרד הביטחון, הצבא והמשטרה, לאפשר חופש תנועה וסיקור ברחבי יהודה ושומרון ובשטחי A של הרשות הפלסטינאית.
אתמול פורסם באייס כי
במכתב שהעביר לשרי הביטחון וביטחון הפנים, לאלוף פקידו המרכז, למפקד משטרת ש"י, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, דובר צה"ל ונשיאת מועצת העיתונות, מבקש יו"ר אגודת העיתונאים ירושלים, אחיה גינוסר, "להסדיר לאלתר את סוגיית חופש התנועה והסיקור העיתונאי של כתבים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון. פנייה זו, באה בעקבות תלונות רבות, שמתקבלות באגודה, על עיכוב כתבים לפרקי זמן ממושכים והפרעה יזומה לעבודה העיתונאית המוטלת עליהם מתוקף תפקידם: להביא מידע עדכני ממקור ראשון וממראה עיניים".
לדבריו, נוהל כניסת כתבים לשטחי יהודה ושומרון המחייב על מסמך המסיר מהמדינה אחריות לאזרחיה, "אינו מופעל הלכה למעשה זה שנים והדבר אינו נסתר מעיניהם של גורמי הצבא. עבודת הכתבים באה לידי ביטוי גלוי וברור בכלי התקשורת במשך שנים, ויש יסוד סביר להניח, שרשויות הצבא מודעות היטב לאי אכיפת נוהל זה, או לאכיפה חלקית, מקומית ואקראית שלו היכולה לשמש כסות לעיכוב, נוהל שלדעתנו שגוי מיסודו".
לדבריו, עיכובם של הכתבים אתמול הוא "פגיעה בחופש התנועה של אנשי תקשורת, פגיעה בחופש הסיקור והזכות להביא מידע לציבור הרחב - הכל בכפוף לאיסורי צנזורה כמובן", ומבקש לבטל את המסמך שיש בו, לטענתו, "פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חופש העיתונות וחופש העיסוק המעוגנים בחוקי יסוד", וזאת משום שעל "המדינה לשאת במחויבות כלפי עיתונאים בכל שטחי מדינת ישראל, גם בשטחי יהודה ושומרון ולייצר הליך מיוחד, שבו עיתונאים לא יידרשו עוד, מתוקף צו כזה או אחר, לחתום על טפסים כלשהם עם כניסתם לשטח העיסוק העיקרי שלהם, לצורך מילוי משימתם העיתונאית. לדעתי, ההליך פוגע בעיקרון חופש העיתונות בהיותו מותנה בחתימה על טפסים כאלה ואחרים".
- 1.הגיע הזמן שכתבים יבינו שהם גם ככל אזרח (ל"ת)כתבלבים? 20/11/2013 08:43הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
