פרסום ראשון

מי פנוי ב'אלנבי': משרד הפרסום רכש 50% מסוכנות הדיגיטל GO UFO

במקביל להכנסת השותף החדש השיקה אתמול GO UFO מוצר דיגיטלי חדש בשם PIXBOX - אתר שמאפשר המרת תמונות מהאינסטגרם לצילומי פולארויד
משה בנימין | (14)

10 חודשים לאחר שהוקמה, סוכנות הפקות הדיגיטל ופיתוח המוצרים GO UFO מכניסה את משרד הפרסום אלנבי בבעלותם של גיא אסיף ושרוליק איינהורן, כשותף תמורת 50% ממניותיה - כך נודע לאייס. ב-GO UFO סירבו להרחיב על פרטי העסקה אך לאייס נודע כי העסקה שנחתמה בחודש אוקטובר כללה תמורה כספית.

הקשר הראשוני בין אלנבי ל-GO UFO, שלא הכירו לפני כן, החל באמצעות עבודה משותפת על מספר לקוחות. בקמפיין למותג הסוכריות סקיטלס, המיוצר ומשווק על ידי חברת ריגלי (Wrigley). בחלוקת העבודה בין המשרדים הופקד תחום הקריאייטיב בידי אלנבי ובידי GO UFO שמתמחה במוצרים דיגיטליים הופקדו נושאי הפיתוח, העיצוב והיישום הדיגיטלי. GO UFO אף קיבלו לידיהם תקציב נוסף של אחד מלקוחות אלנבי - 'טמפו' - שעבורו השיקו אתר בינלאומי לפני כחודש.

לאייס נודע עוד כי אלנבי לא היה הגורם היחיד שהתעניין ב-GO UFO. הסוכנות הצעירה בבעלותם של אדי גולדנברג, לאוניד אנגרוב וסטיב רייזס הספיקה לקבל הצעות לשותפות מצד בכירים בענף הפרסום המקומי, אך כאמור, נענתה לבסוף לאלנבי עימה כבר הספיקה לצבור ניסיון בעבודה משותפת שעלתה יפה, הן ברמת התוצאה הסופית והן ברמת הכימיה בין הצדדים במהלך ניהול הפרויקטים.

בתוך כל, ובמקביל להסכם השותפות שנחתם לאחרונה, ב-GO UFO השיקו שלשום (יום א') מוצר דיגיטלי כחלק מפרויקט צדדי עליו עבדו בזמן האחרון. המוצר בשם PIXBOX הוא אתר שמאפשר למנויי האינסטגרם להמיר את התמונות שצולמו על ידם מקבצים דיגיטליים ששמורים על מכשיר הטלפון/מחשב לתמונות פולארויד פיזיות. המשתמשים מקבלים את התמונות שנשלחות לביתם כשהן מודפסות באיכות גבוהה, במארז מהודר ובנוסף בצידה השני של כל תמונה יופיע לוקיישן הצילום, תאריך, כותרת התמונה, תיוגים, ומספר הלייקים והתגובות.

ל-GO UFO חברו בפרויקט PIXBOX סטודיו 507 - סטודיו לעיצוב ולפרסום המתמחים בדיגיטל בבעלותם של של ערן זאבי וצחי חן.

אדי גולדנברג, מבעלי GO UFO אמר לאייס: "הכרנו את אלנבי רק מהעבודות שלהם לאורך השנתיים האחרונות, שהיו בעינינו פורצות דרך וחדשניות בעולם השיווק. הם נחשפו לעבודות הראשונות שלנו ב-GO UFO ואהבו גם את הפרטים וההשקעה, ונוצר חיבור משותף עם כמה סטוצים טובים, עד שהם העלו את ההצעה לאוויר להיכנס כשותפים, ובארוחת ערב רומנטית אמרנו I do. זה היה סוג של חיבור טבעי עם אנשים יצירתיים, מוכשרים ומאוד נחמדים שאנחנו מעריכים ומאמינים בפוטנציאל האדיר לצמוח יחד".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    סוכנות דיגיטל? 20/11/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    בלון נפוח, המלך ערום, תשלימו לבד. בדיחה של ענף.
  • 12.
    דקל 20/11/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    אלנבי מוכשרים בטירוף. בטח יהיה מעניין. בהצלחה!
  • 11.
    שיהיה בהצלחה פאקר. (ל"ת)
    השכן 20/11/2013 07:51
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אדי הוא ... 19/11/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    הכוכב המפורסם שהלך עם קטינות
  • 9.
    אדי כזה חתיך אמג (ל"ת)
    ג'יזס 19/11/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    LIQIODPOINTS 19/11/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    תנו בראש!
  • 7.
    בהצלחה יפיופות! (ל"ת)
    דני 19/11/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לא מבין את התועלת 19/11/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    מיותר
  • ערן 19/11/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    GO UFO בונים אתרים ואפליקציות. אני מניח שלא מעט פרויקטים של אלנבי הם אתרים ואפליקציות. אז במקום להמשיך לעבוד עם גורמים חיצוניים ובמקום להשקיע במחלקה בתוך הבית (שגם זה עולה הרבה כסף) הם החליטו להיכנס שותפים. מה לא מובן?
  • 5.
    בהצלחה חברים! (ל"ת)
    באומניסט 19/11/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קישי 19/11/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 3.
    כל הכבוד חברים (ל"ת)
    אלנבי פינת רוטשילד 19/11/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סחטיין (ל"ת)
    חיבור מעניין 19/11/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מברוק ובהצלחה (ל"ת)
    מיכאל 19/11/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.