מה תלמידי י"ב יודעים על פרסום? 3 המקומות הראשונים בתחרות 'סברס 2013'

תלמידי תקשורת מבתי ספר ברחבי הארץ התחרו ביניהם במסגרת פרויקט של משרד החינוך ו'הבצפר'. התלמידים הפיקו קמפיינים עבור עמותות חברתיות
משה בנימין | (3)

ביום חמישי האחרון נערך אירוע הכרזת הזוכים בתחרות הפרסום סברס 2013 לתלמידי מגמות התקשורת בבתי הספר ברחבי הארץ. התלמידים התבקשו להפיק קמפיינים עבור עמותות חברתיות. התחרות מתקיימת זו השנה ה-6 במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד החינוך והבצפר של חברות הפרסום.

כאמור, בתחרות הציגו תלמידי התיכון מסעות פרסום לקידום החברה והקהילה אותם יצרו במסגרת לימודיהם, בין הנושאים שזכו לטיפול: סחר בנשים, שילוב מוגבלים בשוק התעסוקה, נגישות לנכים, מניעת גזענות, נהיגה בטוחה, התמודדות לקראת צה"ל ועוד.

בסגל השיפוט הרחב לקחו חלק בכירי ענף הפרסום החברים בהנהלת איגוד חברות הפרסום, ביניהם יגאל בראון ועופר גולן ששפטו על-פי אמות המידה המקובלות בעולם התקשורת: מקוריות, הבנה קונספטואלית, רלוונטיות, צפוי/בלתי צפוי וגודל ההשקעה.

יגאל בראון, מנכ"ל "הבצפר" של חברות הפרסום: "ענף הפרסום שם לו למטרה להכשיר צעירים יצירתיים לעבודה בתחום הפרסום וכחלק מפעולתנו אנו רואים בשיתוף הפעולה עם בתי ספר תיכוניים, דרך נוספת לגרום לצעירים בתחילת דרכם לאהוב את המקצוע".

3 הזוכים במקומות הראשונים

יוסי בר-דוד, המפקח על לימודי תקשורת במשרד החינוך: "החיבור בין הנוער לתעשייה יתרום לשני הצדדים.התלמידים יקבלו מנחים מהשורה הראשונה והתעשייה תהנה מרעיונות וכוח אדם צעיר ויצירתי".

רחל בלושטיין, יוזמת הפרויקט ובוחנת מטעם משרד החינוך אמרה: "מהיכרותי את עבודות התלמידים, התרשמתי כי יצירתיות בני הנוער היא ראשונית ופורה. היכולת לתרום יצירתיות זו לתעשיית הפרסום בישראל תהיה לתועלת הציבור כולו".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ברברה אהרון 17/11/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ליוזמת הפרויקט רחל בלושטיין.
  • 2.
    אחלה פרויקט. באמת מגיע למקום הראשון! (ל"ת)
    רמי 11/11/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רפול 10/11/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.