מה תלמידי י"ב יודעים על פרסום? 3 המקומות הראשונים בתחרות 'סברס 2013'
ביום חמישי האחרון נערך אירוע הכרזת הזוכים בתחרות הפרסום סברס 2013 לתלמידי מגמות התקשורת בבתי הספר ברחבי הארץ. התלמידים התבקשו להפיק קמפיינים עבור עמותות חברתיות. התחרות מתקיימת זו השנה ה-6 במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד החינוך והבצפר של חברות הפרסום.
כאמור, בתחרות הציגו תלמידי התיכון מסעות פרסום לקידום החברה והקהילה אותם יצרו במסגרת לימודיהם, בין הנושאים שזכו לטיפול: סחר בנשים, שילוב מוגבלים בשוק התעסוקה, נגישות לנכים, מניעת גזענות, נהיגה בטוחה, התמודדות לקראת צה"ל ועוד.
בסגל השיפוט הרחב לקחו חלק בכירי ענף הפרסום החברים בהנהלת איגוד חברות הפרסום, ביניהם יגאל בראון ועופר גולן ששפטו על-פי אמות המידה המקובלות בעולם התקשורת: מקוריות, הבנה קונספטואלית, רלוונטיות, צפוי/בלתי צפוי וגודל ההשקעה.
יגאל בראון, מנכ"ל "הבצפר" של חברות הפרסום: "ענף הפרסום שם לו למטרה להכשיר צעירים יצירתיים לעבודה בתחום הפרסום וכחלק מפעולתנו אנו רואים בשיתוף הפעולה עם בתי ספר תיכוניים, דרך נוספת לגרום לצעירים בתחילת דרכם לאהוב את המקצוע".
3 הזוכים במקומות הראשונים
יוסי בר-דוד, המפקח על לימודי תקשורת במשרד החינוך: "החיבור בין הנוער לתעשייה יתרום לשני הצדדים.התלמידים יקבלו מנחים מהשורה הראשונה והתעשייה תהנה מרעיונות וכוח אדם צעיר ויצירתי".
רחל בלושטיין, יוזמת הפרויקט ובוחנת מטעם משרד החינוך אמרה: "מהיכרותי את עבודות התלמידים, התרשמתי כי יצירתיות בני הנוער היא ראשונית ופורה. היכולת לתרום יצירתיות זו לתעשיית הפרסום בישראל תהיה לתועלת הציבור כולו".
- 3.ברברה אהרון 17/11/2013 15:51הגב לתגובה זוכל הכבוד ליוזמת הפרויקט רחל בלושטיין.
- 2.אחלה פרויקט. באמת מגיע למקום הראשון! (ל"ת)רמי 11/11/2013 14:23הגב לתגובה זו
- 1.רפול 10/11/2013 20:07הגב לתגובה זוכל הכבוד .
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
