אז מה הכי אובר רייטד? "באנרים - אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים"
מעיין דר חלמה להיות פרסומאית מגיל 12. היום דר, נשואה בת 30, היא מנהלת קריאייטיב בסוכנות הפרסום הדיגיטלית אקליפטוס.
השבוע היא מתארחת במדור UNDER 40 של אייס, ומזכירה את חשיבות הפיד בפייסבוק ככלי שיווקי, ומאיפה היא שואבת השראה. ויש לה גם מלים טובות להגיד על המתחרים.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הפיד הפייסבוקי. 58% מזמן צריכת המדיה של הישראלים מוקדש לדיגיטל, ופייסבוק הוא אתר התוכן המוביל בכניסות גולשים. גם אם נשים בצד את אפשרויות הפילוח והוויראליות המובנת - כולם שם! חייבים להבין שהפיד הוא פצצת הרייטינג הכבר ממש לא חדשה, ורק צריך לדעת איך לפרסם בה.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
באנרים. זה לא שהם ממש אובר רייטד, אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני מהאנשים האלה שלא גאים באמת בשום דבר שלהם, עקב סטנדרטים לא ריאליים, אבל אני כן גאה יחסית בקמפיין הוואטסאפ שלנו לקפה קפה - הפרלמנט של קפה קפה. הפעם הראשונה שחברה מסחרית השתמשה בוואטסאפ בצורה שאיפשרה למותג לנהל שיחה אמיתית עם הגולשים וברשת החברתית הפופולארית ביותר.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
ההפסד בתחרות Cannes young lions אליה נשלחתי עם שותפי דן קשאני כשעבדנו ביחד בשלמור. האמינו בנו מאוד ושלחו אותנו לתחרות הצעירים, אך מה לעשות - לא זכינו. לפחות שאר החוויה זכורה לי כאחת הטובות בחיי.
5. מה הולך להיות הדבר הבא בפרסום בדיגיטל?
זה כבר מובן לכולם שהפרסום הדיגיטלי צריך להתחיל מהמובייל, עכשיו האתגר הוא למצוא דרכים קריאייטיביות יותר להיות שם. צפויים לנו לדעתי אינספור קמפיינים בשילוב מדפסות תלת מימד, ספוטים מותאמים לווידאו המובנה בפיד הפייסבוק, וגם כשהפיד האינסטגרמי הממומן ייפתח לכולם. יהיה שמייח.
6. אם לא היית עוסקת בשיווק ופרסום, בטוח היית:
כנראה שמשהו שקשור לתחום האוכל. הייתי לומדת גסטרונומיה ואחר כך נרשמת גם ללימודי בישול בצרפת ואז חוזרת לכאן כדי לפתוח מסעדה שאני מניחה שהיתה נסגרת במהרה, כי תכל'ס אני יותר בנאדם שאוכל מאשר מאכיל.
7. מי פתח לך דלת?
דורון טל ואדי גולדנברג בסאצ'י אנד סאצ'י. ב-2007 הייתי באמצע קורס הקופירייטינג ולא חשבתי שיש אפשרות שייקחו אותי, כי היה לי בדיוק רבע תיק עבודות. דורי בן ישראל לעומת זאת כן חשב, ודחף אותי ללכת לראיון. אני זוכרת שלפני הראיון קראתי כל משפט על פרסום שאדי אי פעם כתב ברשת - והיו די הרבה, למזלי הוא לא כתב רק על פרסום והפלתי אותו עם דיבורים על שירים מהאייטיז שהוא חיבב.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
8. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
מכיתה ז' רציתי להיות פרסומאית. טרו סטורי.
9. פרגני למתחרים
אני ממש אוהבת את העבודה האסתטית של חוליגנס ואת העובדה שניתן לזהות כבר מהשניה הראשונה את טביעת האצבע שלהם. בנוסף אני אוהבת את הראש של המקאניסטים הדיגיטלים, למשל בקמפיין האחרון
10. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
כבר היה כזה.
11. מה נותן לך השראה?
2 דברים: הראשון הוא הגוגל רידר שלי - למרות שגוגל הרגו אותו יש תחליפים. אספתי במהלך השנים כמות נכבדת של יותר מ-200 בלוגים ואתרים בנושאי קריאייטיב, טכנולוגיה, שיווק, אוכל ומוזיקה אחריהם אני משתדלת לעקוב מדי יום כדי לפתוח את הראש. הדבר השני היא מירב, אשתי, שגורמת לי להסתכל בצורה שונה לחלוטין על דברים והלוואי והייתי יכולה לעבוד איתה בלי לרצות להתגרש. Y&R זכו בה בינתיים.
12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
כשהתחלתי לעבוד בדיגיטל ואנשים לא הבינו למה אני לא רוצה להיות קופי "רגילה", אמרתי להם - אתם תראו, זה העתיד, הכל יהיה שם. אז אני רוצה כבר להיות "שם", כי אנחנו עדין רק בתחילת הדרך.
- 23.ג׳וני לקרדה 05/11/2013 18:59הגב לתגובה זווהנה מחקר חדש שהפרסום בפייסבוק הכי פחות אפקטיבי... http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3615620,00.html
- 22.עידן 05/11/2013 12:36הגב לתגובה זוהסרטון קפה קפה שלהם דומה למה שאידיאולוג'יק היו עושים לפני 8 שנים. מה החידוש שעשיתם קמפיין פייסבוק בוואטסאפ?
- 21.רפי 04/11/2013 14:24הגב לתגובה זואני לא חושב שמנהל קריאייטיב צריך לפסול ערוץ מדיה שלם סתם כך. באנרים הם נדל״ן פרסומים. הם יכולים להיות טובים מאור או גרועים מאוד - זה תלוי בצורה שהמפרסמים משתמשים בהם. בישראל בעלי האתרים המאיסו את הבאנרים על הגולשים בגלל שימוש יתר, פופאפים, פופאנדרים וכדומה - דבר שבעולם במעט ולא נראה. אגב, דווקא פייסבוק בעולם הולך ויורד כאשר השימוש בבאנרים נשאר יציב ומחזיק כ-30% מעוגת הפרסום הדיגיטלי. מנהל קריאייטיב טוב שחושב על הלקוח ולא על ״מה מגניב ויביא למשרד פרס״ צריך לשקול את כל כלי המדיה ולתפור קמפיין שיתאים ללקוח, לתקציבו ולמטרות הקמפיין. העובדה ש״כבר היה כזה״ היא המוטו המוביל מראה שלא טובת הלקוח ראשונה במעלה אלא ה״מגניבות״ של הקמפיין או המשרד.
- 20.רוני 04/11/2013 13:21הגב לתגובה זוהענף מתקדם ויש הרבה יותר אפשרויות. לקח לי זמן להבין את זה אבל יש היום לימודים מתקדמים יותר ממה שהיה כשאבא שלי למד את המקצוע. אני לומדת פרסום בתילתן ופשוט רואים איך העולם הזה מתקדם.
- 19.נמרוד 04/11/2013 10:12הגב לתגובה זולכי לסופר המקומי (לא במרכז תל אביב) ותראי מי קונה שם. הם לא יודעים מה זה פייסבוק בכלל.
- 18.ג'יזס 03/11/2013 18:54הגב לתגובה זואוי כל המגיבים הממושקפים שיושבים על באנרים ו-seo, לכו לאיזה מסיבה הא? תפתחו איזה בלוג תראו מה קורה בעולם. תתני מעיין.
- 17.יואל 03/11/2013 17:43הגב לתגובה זועובד לצידה, לומד ממנה!
- 16.ברבי 03/11/2013 17:43הגב לתגובה זובסופו של דבר הלקוחות שלכם יבינו עם מי יש להם עסק .בוא נודה באמת, הפייסבוק הוא סהכ שרות לקוחות של המאה 21 כסף הוא לא מביא ללקוחות אבל אתם כן יודעים לטחון את הלקוחות על אפליקציה של 2 שח ב 10 K
- 15.מנהלת קריאטיב עאלק (ל"ת)בוב הבנאי 03/11/2013 16:59הגב לתגובה זו
- 14.אליאב 03/11/2013 16:51הגב לתגובה זושישרפו הקנאים... :)
- 13.עידן טכנו 03/11/2013 16:35הגב לתגובה זואותה, את הבוס שלה שעשה מזה כסף ואת הלקוח שעבדו עליו
- 12.נדב 03/11/2013 16:08הגב לתגובה זוזה הכי מראה שכל הראיון פח הזה אובר רייטד
- 11.הכל בסדר- רק הערה 03/11/2013 16:05הגב לתגובה זומפרסום דיספליי באנרים ברוב המקרים. זה היה נכון ונשאר נכון. בעלות תועלת הבאנרים יעשו לך יותר עבודה ויכווינו יותר טראפיק לאין שתרצי למעט מקרים מיוחדים כמובן...
- 10.מתושלח 03/11/2013 15:08הגב לתגובה זואם היתה לה טיפת בינה בקודקוד היא לא היתה פולטת שטויות. דיספליי זה המדיום הכי שימושי ויעיל כיום. אחוזי החשיפות וההקלקות לבאנרים לא ירדו ואף נמצאים בעליה קטנה. הפיד הוא הכי אוברייטד כי מנהלי קריאטיב טפשים שלא עושים מחקרים חושבים שפייסבוק זה מגניב. אז זהו, שיש נטישה קבועה של משתמשים מפייסבוק לטובת אינסטה ורשתות אחרות. בני 10-18 כבר מזמן לא שם. קופי בינונית הפכה להיות מנהלת בינונית בחברה בינונית. הפנים של ענף הפרסום
- איש קטן 03/11/2013 16:40הגב לתגובה זוהבאנרים מאבדים את מקומם ואת זה אפשר לראות בכל האתרים הגדולים בישראל שנאבקים על תקציבים כמו חיות. אפילו וועדת המדרוג לא הצליחה לרומם את העסק.
- 9.ז.א 03/11/2013 15:08הגב לתגובה זוולכן כבר היום ניתן לקבוע כי עבר זמנם של הבאנרים.
- 8.עאלק מנהלת קריאייטיב-כולה חברת פח (ל"ת)מגיב בתשלום 03/11/2013 14:17הגב לתגובה זו
- 7.סחטיין, בהצלחה (ל"ת)רוית 03/11/2013 14:17הגב לתגובה זו
- 6.הדבר הכי אובר רייטד זה דווקא מנהלי קריאייטיב (ל"ת)באנר פלאש 03/11/2013 13:59הגב לתגובה זו
- 5.בטח גם SEO זה אובר רייטד... (ל"ת)NON 03/11/2013 13:58הגב לתגובה זו
- 4.רועי 03/11/2013 13:45הגב לתגובה זוברור שאת מתראיינת מפוזיציה מסוימת אבל רבאק... החברה שלך מתעסקת בפרסום במדיה חברתית ולכן ברור שתגידי שפייסבוק זה הכי טוב ושבאנרים זה מיותר. תכלס, גם כשמדברים מפוזיציה צריך לעשות את זה בטוב טעם ובחכמה. להגיד שבאנר מיותר ולא ברור למה עדיין קיים זו אמירה אומללה. גם בחו"ל התקציבים שהולכים לדיספליי גדולים פי כמה מהתקציבים שהולכים לפייסבוק וכנראה שיש לזה סיבה.
- 3.מגיב 03/11/2013 13:41הגב לתגובה זובטח שתגיד שבאנר זה אובר רייטד כי החברה שלה עושה רק פייסבוק...
- 2.איפה היא עשתה את הקורס? (ל"ת)דנה 03/11/2013 13:31הגב לתגובה זו
- קופירייטר 03/11/2013 17:05הגב לתגובה זואבל אם הייתה עושה היום, בטוח הייתה הולכת לקופיווייז
- 1.כישרון אמיתי (ל"ת)רינה מצליח 03/11/2013 13:27הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
