אמיר איבגי רשת ב' הקול דיבורים
צילום: צילום: ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב

ממשיכים להפעיל שרירים: עיתונאי קול ישראל ישביתו מחר את 'הכל דיבורים'

בפעם השנייה בשבוע: העובדים יפגעו בתכנית בשל הבאת מגישים מערוץ 1. רשות השידור: "נפעל נגד אותם גורמים אנרכיסטים שמביאים המקום לסגירה"
אלכסנדר כץ | (3)

ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב החליט להשבית מחר (יום ד') את התכנית הכל דיבורים, מאחר ואת התכנית לא מגישים עובדי הרדיו, אלא עובדים שהובאו מערוץ 1. הוועד הודיע היום על ההחלטה למנהל קול ישראל מיקי מירו.

הוועד הודיע כי הוא מתואם עם העיתונאים החברים בוועד העיתונאים הירושלמי. יש לציין כי את 'הכל דיבורים' משדרים מאולפני קול ישראל בתל אביב, ובוועד רצו לוודא שההנהלה לא "תעקוף" אותם ותשדר את התכנית מירושלים.

כזכור, בשבוע שעבר נקטעה 'הכל דיבורים' זמן קצר לאחר שהחלה. את התכנית הגיש אז אמיר איבגי, מגיש 'מבט'. ההנהלה אף הפעילה מאבטחים כדי למנוע מהעיתונאים להיכנס למתחם האולפן ולמחות.

במכתב ששלח יו"ר הוועד בתל אביב, ברוך אסקרוב, למירו, נכתב כי הסיבה להשבתה היא "הצפצוף הארוך ו/או החולשה הנוראה של ההנהלה בשמירת עבודתנו, ונוכח ההחרפה מצד ההנהלה בדמות החדרת דמויות זרות חדשות והפעלת אנשי ביטחון נגדנו".

"הדרתנו מתעצמת"

בהודעה שהעביר הוועד לעובדים העיתונאיים, והגיע לידי אייס, נכתב: "עם התעצמות הדרתנו - תתעצם מחאתנו ותגובתנו הנחושה. לפיכך עיתונאי קול ישראל בתל אביב, קבלו הנחיית ועד: מחר אין לשתף פעולה עם 'הכל דיבורים' המדירה אותנו זאת לנוכח אי תיקון המצב, הצפצוף הארוך והחולשה הנוראה של מנהלים בשמירת עבודתנו, ביטויינו, וזכויותינו, ונוכח ההחרפה מצד ההנהלה בדמות החדרת דמויות זרות חדשות, ובדמות הפעלת אנשי הביטחון נגדנו".

עוד נכתב: "לא נאפשר נקמה בעובדים והעברה נקמנית של התכנית לידי עובדים ועיתונאים אחרים, ולידי מערכות אחרות. ועד עיתונאי הרדיו בירושלים כבר ידע להנחות את עיתונאי קול ישראל בירושלים, שלא לשתף פעולה עם התכנית המדירה אותנו ואותם יחדיו. אם תתרחש פעולת העברה או מהלך מחפיר אחר נודיע מיידית ובתיאום על אי שיתוף פעולה של עיתונאינו גם בתכניות אחרות, לרבות 'בחצי היום'".

מרשות השידור נמסר: "הנהלת הרדיו תמשיך לשבץ את מגישי התכניות לפי שיקולים מקצועיים בלבד כפי שעשתה עד כה ועל פי המנדט שניתן לה בחוק.

המנכ"ל וההנהלה הבכירה לא תשלים עם לקיחת החוק לידיים, אנרכיה והשתלטות על השידור של ועד העיתונאים שמוציא את תסכולו ומובל על ידי גורמים אינטרסנטים שכל רצונם הוא להביא לכאוס עד סגירת הרדיו והטלוויזיה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד נמסר כי "הנהלת הרשות מקווה שהקול השפוי והמקצועי ברשות יגבר על אותם קולות מתוסכלים מחרחרי ריב ומדון. הנהלת הרשות תפעל כנגד אותם גורמים אנרכיסטים שמביאים את המקום לידי סגירה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 23/10/2013 01:47
    הגב לתגובה זו
    חיכינו שהעיתונאים יתחילו להתעורר
  • 2.
    כ א ו ס ! ! ! (ל"ת)
    ההנהלה 22/10/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הנהלה עלובה ועד חזק (ל"ת)
    כל הכבוד לועד 22/10/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.