סופית: ישראל נבחרה לשמש כמדינת נושא בפסטיבל מיפ הבא בחודש אפריל
ישראל תשמש כמדינת נושא בתערוכת מיפ הבאה שתתקיים בחודש אפריל בקאן - כך נודע לאייס. בפסטיבל מיפ הנוכחי שיתקיים בשבוע הבא, תשמש ארגנטינה כמדינת נושא, והמדינות האחרונות שהפוקוס היה עליהן, היו איטליה ויפן.
מנהל השיווק של תערוכת מיפ, בסטין ג'זה, הגיע לפני כחודש לארץ לפגישה במכון הייצוא, כדי לסגור את הפרטים האחרון בבחירתה של ישראל. בשבוע הבא תתקיים בעיר הנופש הצרפתית פגישת המשך בין אנשי המכון לבין נציגי reed midem, החברה שמפעילה את תערוכות מיפ, מיפקום, מיפ פורמטס ועוד, בה ידונו בתכני הפאנלים, המנחים הישראלים של אותם פאנלים, ועוד. כמו כן, במהלך אותו אירוע, יופץ מוסף רשמי מיוחד על ישראל, ויתקיים קוקטייל רשמי על ידי מכון הייצוא, שתארח את בכירי התעשייה העולמית.
המגעים להפוך את ישראל למדינת נושא במיפ, מתקיימים כבר יותר משנתיים. בשנה שעברה הגיע לישראל נציג התערוכה, פול ברברסו, שנפגש עם נציגי מכון הייצוא, ואף עם אנשי דורי מדיה וענני תקשורת.
כעת, כשהתקבל האור הירוק ממיפ, במכון צפויים לפנות לחברות הטלוויזיה וההפקה הגדולות, בהן קשת, רשת, ערוץ 10, דורי מדיה, ענני תקשורת וארמוזה פורמטס, בכדי לזכות לשיתוף פעולה מצידם, גם בנושא החסויות. כזכור, מדובר בפסטיבל הטלוויזיה הגדול בעולם, בו לוקחים חלק 1,700 חברות הפקה, הפצה וערוצי שידור, ו-4,400 קניינים.
מנהלת ענף תוכן, קולנוע, טלוויזיה ומוזיקה במכון היצוא, מירה גשל, אישרה את הפרטים לאייס, ואמרה: "צריך לנצל את הבאזז שקיים סביבה הפורמטים הישראלים בשנים האחרונות ולשים פוקוס על ישראל, על מנת להגביר את המכירות של התכנים הישראלים בעולם. אנחנו רואים בחיוב את האירוע, ומקווים לשיתוף פעולה מלא של גופי התוכן והשידור הישראלים".
- 2.גלי 02/10/2013 19:29הגב לתגובה זוכל הכבוד לכל העושים במלאכה, במיוחד ליוצרים המוכשרים ולאלה שיודעים למכור את התוכנית כמו שצריך. כמו הבנות האלה. בהצלחה. http://www.acappellahub.com/
- 1.כבוד (ל"ת)DHBSH 01/10/2013 18:01הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
