פרסום ראשון

נפרדים לאחר 9 חודשים: גיל ליבר מסיים את דרכו כמנכ"ל שטרית מדיה גרופ

ליבר ורות שטרית נפרדים בהסכמה לאחר חילוקי דעות בנוגע לניהול המשרד. מחליפו יהיה מתי ויינברג, לשעבר ב'אקספרט' וממייסדי ויינברג קרסו שמיר
משה בנימין | (12)

לא עובד אז נפרדים:9 חודשים לאחר שמונה למנכ"ל שטרית מדיה גרופ מסיים גיל ליבר את דרכו במשרד - כך נודע לאייס. הפרידה בין ליבר לרות שטרית, בעלת המשרד, מגיעה בהסכמה של שני הצדדים לאחר שהבינו כי כך עדיף - לאור מחלוקות בנוגע לניהול המשרד. יצוין עוד כי מחליפו של ליבר יהיה מתי ויינברג שכבר מונה לתפקיד.

בטרם הצטרף ליבר לשטרית הוא שימש כיועץ חיצוני לחברות וגורמים שונים בענף הפרסום. לפני כן ליבר שימש בעברו כמנכ"ל לין&לין כ-5 שנים עד שפעילותו של משרד זה נמכרה ומוזגה לתוך ענבר מרחב שקד (כיום ענבר מרחב ניסן). התחנה הבאה לאחר לין&לין היתה ניהול משרד הפרסום הסוהו מבית גיתם, עד ההחלטה לסגור אותו ולפזר את עובדיו בעקבות מהלכי התייעלות בגיתם, למרות שהמשרד לא היה הפסדי.

ליבר הגיע לשטרית מדיה גרופ במטרה להוציא את המשרד לדרך חדשה ולגייס תקציבים שיעזרו למשרד (שניצב בשלהי העשירייה השנייה של הענף לפי היקפי פעילות) לנטרל את התלות הגבוהה שיש לו בעסקי דודי וייסמן. למרות שלא נרשמה מהפכה משמעותית בקדנציה שלו - בשנת 2013, שטרית מדיה גרופ הצליח לשמור על כוחו ולאחרונה אף גייס לשורותיו את תקציב הפרסום של כרמל מזרחי.

גיל ליבר אישר את הפרטים לאייס ואמר: "אני שמח שיצא לי להכיר את רותי, המשרד וכל העובדים והלקוחות. רותי אישה טובה ומיוחדת ולמדתי לחבב אותה. יחד עם זאת, רותי היא אשה דומיננטית ומי שמכיר אותי יודע שגם אני אוהב להיות דומיננטי ולהוביל את הדרך של המשרד אותו אני מנהל. לאור זאת הגעתי למסקנה שאין לי מקום בארגון במתכונתו הנוכחית. אני ורותי נפרדים ברוח טובה ואני מאחל לה מכל הלב שתמשיך להצליח ולהשיג את כל מה שתרצה. אני אשמח לשתף איתה פעולה בהמשך בקונסטלציה אחרת, ואני משוכנע שאכן כך יהיה".

מה עכשיו: מחליפו של ליבר בתפקיד מנכ"ל שטרית מדיה גרופ יהיה מתי ויינברג - שם שפחות מוכר לדור החדש של הענף, וזכור יותר לדור הבעלים. ויינברג, אחד מהשותפים המייסדים של משרד הפרסום ויינברג קרסו שמיר שהתמזג ב-2001 עם סימבול פרס ושינה את שמו ל-WKSP ונסגר ב-2003 עם פרישתו של ויינברג ומעברו לאקספרט מבית באומן בר ריבנאי בו שימש כמנכ"ל משותף לצד יסמין מרחב עד לפרישתו. לאייס נודע עוד כי וינברג מגיע לשטרית מדיה גרופ עם נדוניה שכוללת מספר תקציבים בהם טיפל באופן עצמאי.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    גיל בהצלחה רבה בהמשך! (ל"ת)
    יעל 03/10/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פרסומאית 02/10/2013 18:39
    הגב לתגובה זו
    פרסומאי, מקצועי, מבין קריאטיב, נחמד, הוגן, איש של אנשים. ותעיד על כך הדרך בה הוא נפרד משטרית.
  • 10.
    אורי 02/10/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
    גיל ליבר, המנכ"ל הכי מקצועי בענף כבר כמה שנים טובות.
  • 9.
    משרד שמתאים למד מן. שנות ה 30.... (ל"ת)
    מאיר 01/10/2013 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יעקב בר ששת 01/10/2013 19:38
    הגב לתגובה זו
    אכן מנכל ראוי שמבין פרסום.....זו תרומה למשרד
  • 7.
    דנה 01/10/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    לוינברג יש קבלות רבות בענף..
  • 6.
    אין ספק, וינברג ירים את המשרד מהקרשים. (ל"ת)
    רועה שחור 01/10/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גל 01/10/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    עבדתי עם שניהם, הפגינו בשיטרית מקצועיות אמתית.
  • 4.
    גיל ליבר תותח על (ל"ת)
    ואני 01/10/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    "למדתי לחבב אותה". חמוד. (ל"ת)
    מישו 01/10/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כמה מנכל"ים כבר התחלפו שם? (ל"ת)
    אני 01/10/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמעון 01/10/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    ככה זה שמנהלים משרד מבוסס מדיה, בלי חשיבה קריאיטיבית או אסטרטגית
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.