ניתוח

פייסבוק מטלטלת את התעשייה: על ההחלטה לאשר תחרויות והגרלות בוול

עשור שהוא איתנו, ו"הענק הכחול" שוב מסעיר את התעשייה: והפעם - רוצים שהמותג שלכם יהיה רלוונטי? תצרו דיאלוג. קובי גמליאל מ-iSocia מסביר
קובי גמליאל | (3)

"הענק הכחול" יחגוג עוד מעט 10. הוא התחיל כתינוק כחול קטן בים של כרישים ודגים, והפך תוך שנים ספורות לענק הכחול הגדול ביותר שיש לים הדיגיטלי להציע. מלבד היותו ענק וכחול - הענק הכחול הזה משנה תעשיות, הופך מוסכמות ומעל הכל, מצמיח תעשיות חדשות וגם מפיל אותן ברגע. אתמול למשל, הוא עשה זאת שוב, כשריסק את התעשייה שהוא בעצמו בנה.

פייסבוק. בזמן שקרוב ל-42% מצופי הטלוויזיה ראו כיצד זוכה המנצחת הגדולה של העונה החמישית של האח הגדול לחוסר פרגון מצד חבריה הדיירים, פייסבוק שחרר יציאה אחרת שהפכה שוב את התעשייה: כעת ההגבלות שלה על עמודים שמנעו מלעשות תחרויות ופעילויות על הקיר והכריחו מפרסמים להשתמש באפליקציות צד שלישי, משוחררות לחלוטין. אפשרי לתת לגולשים פרסים בעבור תגובה, לייק או תגובה על הקיר. אפשרי לאפשר לאנשים להיכנס לפעילות/ הגרלה/ מבצע דרך הודעה שהם יכולים לשלוח לעמוד. אפשרי להגדיר לייק כמנוע הצבעות.

מרעיש נכון?

אולי לא לכולנו - תעשייה קטנה ולא מעניינת בה אנשים מתנהגים בשכונתיות משוועת ועשו כאוות נפשם בפלטפורמה למרות החוקים הנוקשים - אבל לאלו שכן פעלו על פי החוקים, נראה שיש כאן סולם ערכים חדש בעולם התוכן. ובעקבות השינוי שפייסבוק עשתה באלגוריתם שלה בשבוע שעבר, נראה כי האתגר לא רק מרתק, אלא יגרום למותגים להבין שבשביל להיות רלוונטיים, עליהם לייצר דיאלוג ושיח כמו שהם רוצים. תוכן, is all about.

למה אתם שואלים?

בפייסבוק מבינים שתוכן הוא הכלי העיקרי בו אנשים נמצאים בתוך הרשת. תוכן רלוונטי הוא הסיבה למה אנשים נשארים שם. אף אחד לא מגיע ללשוניות, אף אחד לא נכנס לעמוד מסחרי של חברה ואומר לעצמו בוא נראה אם הם שינו משהו. הכל מונע ומניע מתוך עמוד הבית של המשתמש בו, יש תהליך אגרגציה של התוכן הרלוונטי שלו על פי החברים שלו ועל פי העמודים/ קבוצות/ אירועים שלהם הוא בחר לעקוב ולהתחבר. כעת פייסבוק השאירה את התוסף היחיד מלבד זמן, ששווה להשקיע במדיום הזה במדיה. רוצה לדחוף תוכן לקהל יעד רלוונטי? אל תשקיע באפליקציות טיפשיות שלא מביאות כלום רק בשביל לחלק פרסים. תשקיע בתוכן רלוונטי לקהל יעד רלוונטי ותדאג שהוא יהיה כל כך מדויק שהחשיפה האורגנית שלו לא תהיה תלויה במדיה ממומנת.

מובייל:

60% מהאנשים צורכים את המידע והתוכן דרך הטלפונים הסלולאריים שלהם. 60% מייצרים אינטראקציה בעזרת המכשירים החכמים שלהם. בסופי שבוע המסרים גבוהים בהרבה - עושים צ'ק אין, מתנהגים כאחרון ה#עילאים_והמתנשאים למסעדה או הטיול שהם נמצאים בו ו... במובייל אין לשוניות. זה אולי מפתיע אבל פייסבוק לא הצליחה לייצר UI סלולרי שמשאיר רלוונטיות ללשוניות, ולכן עם השינויים האחרונים שלהם בארה"ב, היא מכניסה הזמנת שולחן, שיחת טלפון ומיקום על גבי האינפורמציה הסטטית שפייסבוק מאפשר ולמעשה הפכה את הלשוניות ללא רלוונטיות באותן פלטפורמות.

חלק מהסיבות לאפשר את הקידום והפעילות המסחרית על העמוד, היא ההפנמה כי במובייל אי אפשר לעשות את זה ואין פתרון טוב יותר מאשר פשוט לאפשר ולא להסתבך עם טכנולוגיות.

* לנתוני הגלישה החדשים במובייל - לחצו כאן

אינסטוש:

אינסטגרם היא חברת בת של פייסבוק שבינתיים נותנת לה לפעול כישות עצמאית. באינסטגרם אין הגבלה של פעילות מסחרית שאפשר לעשות. יתרה מכך, כרגע היא מנוע תוכן ויזואלי אדיר ללא מודל עסקי ופעילות מפרסמים אינטגרלית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ההפנמה של הענק הכחול כי השילוב בין התמונות שם לבין ההטבות כאן הוא גרם לנקודה בה אמרו, יש לנו כלי שאפשר לשלב אותו יחד ולהרוויח עוד יותר מהקידום שלו.

הענק הכחול, מחיה ומפיל תעשיות שכמותך.

קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד iSocia, חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הענק הכחול זה IBM (ל"ת)
    אחד שיודע 28/08/2013 18:18
    הגב לתגובה זו
  • אבל הוא התכוון לפייסבוק (ל"ת)
    נכון 29/08/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שירלי 28/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    אותן הגרלות הן תוכן מקורי שיניע את הגולשים לפעול?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.