שיא המחיר לספוט בסופרבול יישבר: FOX דורשת 4 מיליון דולר ל-30 שניות

בסופרבול ה-47 שנערך השנה, עמד המחיר לספוט 30 שניות על כ-3.7 מיליון דולר. לאחר שנה של הפסקה וביקורת על המחיר ג'נרל מוטורס חוזרת לפרסם
משה בנימין |
נושאים בכתבה FOX סופרבול

כחצי שנה לפני אירוע הספורט הגדול בעולם - הסופרבול ה-48 שישודר ב-FOX, רשת הטלוויזיה האמריקאית מדווחת כי כ-85% ממלאי הפרסום כבר נמכר - נתון שצפוי להקפיץ את המחיר לכל ספוט ב-15% שנשארו לשיווק.

לאחר שנה של הפסקה, ולאחר שהעבירה ביקורת גלויה על המחירים האסטרונומיים לספוט של 30 שניות - ג'נרל מוטורס - מהמפרסמים הגדולים בשוק האמריקאי תשוב לפרסם בסופרבול. החזרה המהירה למסך הטלוויזיה מגיעה לאור העובדה ש-GM עתידה לשווק לא פחות מ-12 דגמי מכוניות ומשאיות חדשות של שברולט בין המחצית השנייה של 2013 למחצית הראשונה של 2014 - מהלך שמחייב קידום מכירות מאסיבי שיגובה גם ברכישת זמן אוויר באירוע הנצפה ביותר על ידי הקהל האמריקאי.

יוזכר כי בסופרבול 2013 צפו 108.4 מיליון איש, קצת פחות משיא הצפייה שהושג למשדר בודד ב-2012, אז עמדו נתוני הצפייה על 111.3 מיליון אמריקאים.

בסיכום אירוע הסופרבול של 2013, עמד המחיר הממוצע לספוט של 30 שניות על 3.7-3.8 מיליון דולר, גבוה יותר מהמחיר של 2012 שעמד בממוצע על 3.5 מיליון דולר. בשוק המדיה האמריקאי יודעכים לספר כי המחיר אותו דורשת רשת FOX עומד על כ-4 מיליון דולרים.

על פי חברת המדיה 'קאנטר' - בין 2003 ל-2012 הוציאה GM לא פחות מ-97.2 מיליון דולר על פרסומות בסופרבול. למעשה היא פרסמה ב-7 מתוך 9 השנים כאשר היא נעדרה ב-2009 ו-2010 עקב קשיים כלכליים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.