גיא בר גדעון עמיחי
צילום: סיון פרג'

יוצרים ערך: גיא בר וגדעון עמיחי בקמפיין משותף לחגיגות העשור של ויקיפדיה

בר ועמיחי, 2 מכרים ותיקים חזרו לעבוד יחד לטובת ציון עשור לויקיפדיה העברית. בשבוע האחרון עלה לאוויר המהלך בשיתוף מגישי ופרשני חדשות 2
משה בנימין | (3)

חגיגות העשור לויקיפדיה העברית, שצוינו בחודש האחרון, חיברו מאחורי הקלעים, בין שניים מהוותיקים בתעשיית הפרסום בישראל: גיא בר וגדעון עמיחי. בר שיצא בשנה האחרונה לחופש לאחר שפרש מתפקידו כסמנכ"ל קריאייטיב ומשנה למנכ"ל גיתם BBDO, ועמיחי שהעתיק את מושבו לניו יורק, היו בין אלו שקיבלו מויקיפדיה פנייה להצגת רעיונות לציון המאורע, ולבסוף היו גם מי שהצעתם נבחרה ויצאה לפועל.

הבריף אותו הציגו נציגי ויקפדיה כיוון למהלך שידגיש בפני הקהל בישראל את חשיבות הכתיבה ועריכה של ערכים באתר, ללא תקציב למהלך, כפי שציין עמיחי בפוסט בפייסבוק. לאחר שיחה שנערכה בין איציק אדרי מנכ"ל ויקימדיה ישראל (בהתנדבות) ועמיחי, החלה החשיבה בנושא. לדברי עמיחי: "הבריף שנתתי לצוות כאן ובישראל היה פשוט: פרויקט תוכן".

בסופו של יום, לאחר שהוצגו לאנשי ויקיפדיה לא מעט רעיונות, המהלך שיצא לפועל כלל שיתוף פעולה עם חברת חדשות 2, שמטבע הדברים זכה לחשיפה משמעותית מדי ערב, וכך גם הצליח לעקוף את מכשול ה"אין תקציב". כתבה של אילן לוקץ' באולפן שישי בשבוע שעבר, הייתה יריית הפתיחה למהלך בו כיכבו כתביה ופרשניה הבכירים של חדשות 2, ביניהם: רוני דניאל, אהוד יערי, עמית סגל, קרן מרציאנו וסיון רהב מאיר שנרתמו בעצמם ליצירה ועריכת ערכים בויקיפדיה, וכן הציגו אותם והסבירו על חשיבותם מדי ערב.

בפוסט שהעלה עמיחי בפייסבוק הוא התייחס לתהליך העבודה וכתב: "נהניתי מכל רגע לעבוד יחד עם גיא בר, חברי משכבר הימים. מתנדבי ויקיפדיה היו חכמים ומלאי אנרגיות. וחדשות 2 - רתמו את כל הכישרון לטובת הרעיון, החל מבחירת הפרשנים והעיתונאים שגם בחרו את הערכים, בימוי ועריכת הקליפים".

גיא בר התייחס אף הוא למהלך כשציין בפוסט בפייסבוק: "בשנה האחרונה הייתי בחופש. חופש במלוא מובן המילה. במהלך השנה הזו זכיתי לקבל הרבה מאוד הצעות לפרוייקטים שונים ומשונים. לרובם אמרתי מיידית לא, על חלקם חשבתי ואז אמרתי לא אבל על פרוייקט אחד לא יכולתי לוותר. גדעון עמיחי, חברי הטוב משכבר הימים, הזמין אותי להצטרף אליו לחשיבה על מהלך ללקוח יוצא דופן - ויקיפדיה".

קרדיטים

צוות קריאייטיב: NO, NO, NO, NO, NO, YES גדעון עמיחי וגיא בר. מעצבת: ליאת לפושין. ויקיפדיה העברית: איציק אדרי - יו"ר ויקימדיה (בהתנדבות) והמתנדבים עמוס מרון ואמיר אהרוני. חברת החדשות: אבי וייס - מנכ"ל חברת החדשות, חיליק שריר - סמנכ"ל תוכן, אבי אטיאס - סמנכ"ל ניו מדיה ובמאי ראשי, אייל בן יעיש - צלם, ערן ועקנין - עורך הוידיאו עומרי ברק מפיק/תחקירן. רוני דניאל הפרשן לענייני צבא ובטחון, קרן מרציאנו הכתבת לענייני כלכלה, עמית סגל הכתב הפוליטי, סיון רהב-מאיר הכתבת לענייני דתות ואהוד יערי הפרשן לענייני ערבים (על פי סדר ההופעה בפרויקט לאורך השבוע).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יוצרים ערך לאוויר חם (ל"ת)
    גידי לא תגידו לו 04/08/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    למה אני לא גדעון? 04/08/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    שוב עורך בגרוויטי ערך משהו לא משהו מהחומרים, ואז הגיע גדעון הקוסם לחדר וכבמטה קסם הזיז, חתך, ליטש הפך כל הקרדיטים הסתכלו עליו בהערצה גמורה. הוא שאף מלוא חזה את האוויר מהמזגן המקפיא שממוקם מעל המסכים וטפח לעורך על השכם: תלמד תלמד... געגוע
  • 1.
    תגידו, גדעון וגיא הם חברים משכבר הימים? (ל"ת)
    חבר 04/08/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.