עכבר העיר הארץ
צילום: צילום: אייס
פרסום ראשון

הושלמה רכישת 'עכבר העיר אונליין': יולביץ' נכנס כשותף ב-40% מהאתר

המו"מ עם קבוצת 'הארץ' הושלם והעסקה נחתמה אמש. הבעלים של d-say יהיה דומיננטי בניהול האתר שצפוי לעבור משוקן למשרדים ברחוב יוסף קארו

שותף חדש ל'עכבר העיר אונליין': לאייס נודע כי הלילה (יום ב') הושלמו המגעים ונחתמה העסקה עם הבעלים של משרד האינטראקטיב d-say תמיר יולביץ', שיכנס כשותף של קבוצת 'הארץ-TheMarker' לאתר, ויחזיק ב-40% מהאתר.

המו"מ עם יולביץ' התקיים בחודשים האחרונים, לצד מגעים שהתקיימו בשנה האחרונה עם וואלה, mako, ואיש העסקים אלי דהן, שהקים בשנות ה-90 את אתר 'פרופסור' ועשה עליו אקזיט נאה.

בחודשיים האחרונים התגברו המגעים בין קבוצת 'הארץ' לבין יולביץ'. כבר באותה עת פורסמה באייס הודעת מייל ששלח יולביץ' ללקוחות המשרד, בו כתב כי "מבחינתי מדובר במיזם חדש ומרגש ואני מאוד נלהב לקראתו". לדבריו, "כנראה שהקשר ביני ובין המותג המדהים הזה שנקרא עכבר העיר הוא יותר מקשר עסקי גרידא".

בעוד שהשליטה נשארת בידי קבוצת 'הארץ-TheMarker', נראה כי בפועל מי שייתן את הטון הוא יולביץ', שיש לו תכניות גדולות עם האתר, בעוד שאנשי 'הארץ' דווקא ייקחו צעד אחד אחורה מבחינה ניהולית ויעניקו לו מרחב אוטונומי. כבר בימים הקרובים מתכנן יולביץ' למנות מנכ"ל חדש לאתר, שמעסיק בשלב זה כ-15 עובדים, עמם הוא צפוי להיפגש הבוקר.

תכנית נוספת היא להפריד את מערכת 'עכבר העיר אונליין' מקבוצת 'הארץ-TheMarker', ולהעבירה מרחוב שוקן למשרדים חדשים בשכונת מונטיפיורי, ואולי אף ברחוב יוסף קארו, בו שכנו העיתונים 'העיר' ו'עכבר העיר'. משרדי d-say נמצאים ביוסף קארו 19, הבניין המיתולוגי של 2 המותגים שהלכו לעולמם.

יוזכר, כי לפני חודש וחצי נסגר עיתון 'עכבר העיר'. אתר האינטרנט הוא מותג נפרד מהפרינט - האתר מופעל על ידי חטיבת הדיגיטל של קבוצת 'הארץ-TheMarker', בעוד שהשבועון-מקומון הופעל על ידי רשת שוקן ששייכת לקבוצת 'הארץ'. ליולביץ' נכונה עבודה קשה. האתר רשם במהלך 2012 נתוני גלישה גבוהים מאד - כ-650 אלף בחודש, על פי הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, אולם מאז חלה נסיגה במספר הגולשים, ובחודש ינואר גלשו בו 414 אלף (מול 495 בחודש דצמבר 2012). במארס מצבו של האתר היה טוב יותר, כשרשם 469 אלף גולשים בחודש.

עם זאת, משימת שיקום אתר 'עכבר העיר' נופלת על הכתפיים הנכונות. בימים כתיקונם, יולביץ' הוא הבעלים והמנכ"ל של משרד האינטראקטיב d-say - ממשרדי הדיגיטל המובילים בישראל, שמטפל בכמה מהלקוחות הבולטים בשוק הפרסום, וכן מהבודדים שנשארו במתכונת פעילות עצמאית, עובדה המעידה על חוסנו.

בסביבתו של הפרסומאי מסבירים כי מעבר לפן הרומנטי שברכישת האתר, מבחינת יולביץ' שבקיא במספרים, בתנועת הגולשים, וכן שולט במאטריה הדיגיטלית, מדובר במהלך עסקי רציונלי. זה נובע מעצם העובדה שלאתר אין מתחרים בתחומו, וכן מאמונתו של יולביץ' שניתן לייצר רווחים מהפעילות, לאחר מספר שינויים והתאמות וניהול מוקפד שלא כמו בעבר.

על פניו נראה כי נכון לעכשיו יולביץ' לא מתכנן מהפך משמעותי בגזרת כח האדם של האתר. במידה וכן, מדובר בשינויים ספציפיים, להבדיל מהחלטה קטגוריאלית כזו או אחרת. מה שכן, יולביץ' ירתום את ניסיונו בשוק הפרסום ואת כדי לצאת בקמפיין פרסום לאתר - בעוד מספר חודשים.

תמיר יולביץ' מסר כי "אנו יוצאים לדרך חדשה ומאתגרת ואני בטוח שבכוחות משותפים נביא את עכבר העיר לשיאים חדשים של תוכן ועשיה. המטרה שלנו היא להפוך את העכבר לעסק יציב, רווחי ובעל ערך מוסף לגולשים, ואני משוכנע שמטרה זו תושג במלואה. אני רוצה להודות לצוות הקיים בעכבר העיר על העבודה המצוינת שנעשתה עד כה ובמיוחד ללירון אברהם, מנהל העכבר, שהיה חלק מרכזי בצמיחת העכבר וסייע בגיבוש העסקה הנוכחית".

רמי גז מנכ"ל קבוצת הארץ: "אני מאמין שתמיר יולביץ' יוביל את עכבר העיר להיות זירת התרבות והפנאי מספר אחת בישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איה 30/04/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    אתם יכולים ללכלך וכרגיל להיות אנשים קטנים אבל לירון אברהם הוא אחד המקצוענים שעבדתי איתם. הוא איש שרות מדהים ואיש מקצוע עם נשמה
  • 2.
    לירון אברהם המלך! (ל"ת)
    הרצי 30/04/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
  • מלך של מה, או של מי? (ל"ת)
    אבוללה 30/04/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
  • כוכב 30/04/2013 14:02
    כנראה שאתה ממש לא מכיר אותו אם אתה עונה ככה
  • 1.
    השואל 30/04/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    אין שם שום דבר ייחודי, אז למה צריך את זה?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.