הקמפיין שניצח בחירות: "היה סחף בימים האחרונים - בשטח וברשתות החברתיות"
כמה שעות שינה, לא בהכרח מספיק כדי להתאושש מהטירוף של אמש (יום ג') בבית סוקולוב, ונילי רייכמן כבר באמצע יום עבודה. ההצלחה המרשימה של 'יש עתיד', גם הזניקה לקדמת הבמה את צוות הקמפיין, בו לרייכמן היה חלק לא קטן.
נוסף על רייכמן, כלל צוות הקמפיין של לפיד, את היועץ האמריקאי מארק מלמן, מנהל הקמפיין תא"ל הלל קוברינסקי, הפרסומאים יורם באומן ויורם לוי, יריב אברהם מ'פרסום אברהם', סוכנות הניו-מדיה 'פרפל אינטראקטיב', רועי דויטש, גילי ששון, וחברו של לפיד, דני וסלי.
רייכמן, שבעבר הייתה דוברת הליכוד, ואף עבדה עם שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, הצטרפה ל'יש עתיד' בחודש מארס 2012. זו גם התקופה שלפיד היה בעיצומו של מסע חוגי בית, מהלך שהוכיח את עצמו. "הקמפיין צמח מהשטח, כבר לפני שנה ושבועיים, כשלפיד עזב את 'אולפן שישי' בערוץ 2", מספרת רייכמן לאייס, "הקמפיין למעשה קם הפוך: נעשו חוגי בית בפני 30 איש, אחר כך 50, 100, 750. זה אפשר לנו לגייס אלפי מתנדבים מכל רחבי הארץ שעבדו עבורנו בהתנדבות. זה גם מה שיצר את הבאזז והמומנטום כשבכל עיר יש גרעין של אנשים שמדבר עליך ותומך בך".
לדבריה, "המהלך של לפיד היה מסע ארוך ברחבי המדינה, שגם נועד להעביר את המסר לציבור - זה שמעניין אותו דברים שאת התקשורת פחות מעניינים, כמו למשל נושא הדיור, החשש של הורים שילדיהם יעזבו את הארץ בגלל מחירי הדירות, ועוד. מצאנו אוזן קשבת לכך".
בשבועות האחרונים התייצב לפיד ורשימתו על כ-12-13 מנדטים. הגרפים במדגמים השונים, שהצביעו אמש עד יותר מ-17, ולאחר ספירת 99% מן הקולות - 19 מנדטים, הפתיע את כולם, אבל פחות את צוות הקמפיין. "היה סחף שניכר בשבועיים האחרונים ובשיאו ביומיים האחרונים", מתארת רייכמן, "וחשנו את זה בשטח וברשתות החברתיות. בהחלט הייתה תחושה של מומנטום".
גם הפרסומאי יורם באומן, מבעלי משרד באומן בר רבנאי, מספר על מומנטום בימים האחרונים: "ב-3 או 4 ימים האחרונים הרגשתי שזה מתרומם, לאו דווקא מסקרים פנימיים שלנו, אלא ממשפחות בחוג החברתי הקרוב אליי וגם המרוחק, שדנו בנושא וגרמו לי להבין שזה קורה".
באומן מצהיר כי לא ציפה למספר מנדטים גבוה כפי שהשיגה בסופו של דבר 'יש עתיד'. "חשבתי על 15 או 16 מנדטים בערך, ואף ציינתי את זה בקול רם לפני כל הצוות. עם זאת, גם בימים קשים יותר האמנתי שבסוף כמויות גדולות של מתלבטים יגיעו אלינו".
שיטת הנוק-אאוט
ואיך מכים על הברזל החם ומנצלים עוד יותר את המומנטום? "בימים האחרונים התקשורת יותר מדודה וזהירה בכמות הראיונות ובאיזון בין המרואיינים", מספרת רייכמן, "ולכן המשחק התקשורתי שלנו היועצים שונה. צריך לייצר כותרות שיזכו לסיקור".
דוגמא אחת לכך, היא למשל המהלך בו חתם לפיד על אמנה אותה יזם, במסגרתו הוא וחבריו מתחייבים לא להתמנות לשר ללא תיק, בטענה כי מדובר בבזבוז כספים. סוגיית השרים ללא תיקים ותיקה בערך כמו הפוליטיקה הישראלית, ופוליטיקאים רבים יצאו נגדה. המהלך של לפיד לא זכה לחיבוק מצד המתחרים, אבל יצר כותרות.
דוגמא משמעותית עוד יותר, היא העתירה שהגיש היועץ המשפטי של 'יש עתיד' עו"ד רונן אביאני, לוועדת הבחירות המרכזית, זמן קצת לפני מסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה נתניהו בה ביקש להודיע על מינויו של משה כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. בעתירה עו"ד אביאני טען כי מדובר בעברה על חוק תעמולת הבחירות, אבל מאחורי הקלעים היא גם יצרה שיח על נושא מצוקת הדיור, אחד הטיקטים של 'יש עתיד'. "זו סוגיה שלנו", סיפרה רייכמן, "לכן העלאת הנושא הזה על ידי ראש הממשלה לסדר היום הציבורי, ממש שיחקה לידינו, ופגעה בנתניהו".
באומן עדיין מתקשה להירגע מן ההישג. "מרגש, זה מרגש. אתה מרגיש שאתה על צומת של הזדמנות גדולה. אני מלווה את יאיר עוד מהתקופה שהוא התלבט אם להיכנס לפוליטיקה, ואני מרגיש כחבר ושותף מלא לדרך".
על המשך דרכו במערך של לפיד, אומר באומן: "אני אמשיך ללוות את המפלגה בכל דרך שהיא. גם אם הוא חלק מהקואלציה וגם אם לא". לעניין הרכבת הממשלה אומר באומן: "אני אמשיך לשמש כיועץ ללפיד גם בתחום זה". רייכמן תמשיך ללוות את לפיד גם במהלך המשא ומתן הקואליציוני. האם תמשיך עמו גם לאחד המשרדים הממשלתיים? "מוקדם לדבר על כך".
- 3.אריה מאיר 26/01/2013 23:50הגב לתגובה זויש פה עסק עם מקצוענית בכל נושא שעסקה בו זכתה להצלחה החל בגמלאים שהיו הפתעת הבחירות בזמנו הרצת שלי יחימוביץ לרשות העבודה וזהבה גלאון לראשות מרץ וכמובן ההישג המדהים עם יש עתיד
- 2.צחי 23/01/2013 19:56הגב לתגובה זועשו שם עבודה מדהימה
- 1.נמרוד 23/01/2013 17:54הגב לתגובה זומהבינוניות בכל שוד היחצ/ייעוץ תקשורתי. כל הכבוד!

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.