משולש האהבה-שנאה של 'ידיעות': איך התייחס ל'קשת' ול'רשת' באותו גיליון?

מערכת היחסים בין ידיעות לקשת ידועה, וכך גם היחסים עם רשת. אז מי חטף היום בשער ולמי לוטף בעמוד האחורי? גורם בידיעות: "לא קשור למאבק ביננו"
אלכסנדר כץ | (4)

שיטת הליטוף והכיפכוף - גרסת 'ידיעות אחרונות': עיתונו של נוני מוזס יטפל בסוף השבוע - שוב - באחד המותגים של 'קשת', הפעם יהיה זה 'האח הגדול'. בכותרת שהופיעה הבוקר (יום ג') בשער של העיתון, צוטט סער שיינפיין שאמר "האח הגדול חילק לנו כדורים פסיכיאטריים". מדובר על אייטם לקידום ידיעה נרחבת בנושא ביום שישי הקרוב במוסף '7 ימים'. ידיעה זו בולטת לנוכח ידיעת קידום לתחרות מלכות היופי שתשודר ב'רשת', והופיעה בשער האחורי.

באייטם על 'קשת' נכתב כי "בפעם הראשונה חושף מתמודד מרכזי מה קרה מאחורי הקלעים בתכנית הריאליטי המליחה במדינה. סער שיינפיין מספר בראיון ל'ידיעות אחרונות': תחת השפעת התרופות גרמו לי להישאר בבית ולנהל רומן עם איילה. עדויות של 5 מתמודדים נוספים: גם אנחנו קיבלנו כדורים . שיחקו לנו במוח זה היה כמו בית משוגעים. הזכיינית קשת: הטענות חסרות שחר".

מערכת היחסים בשנים האחרונות בין 'קשת' ל'ידיעות' ידועה, והרבה דם רע זורם בין הצדדים. ב'ידיעות' הסירו את הכפפות, ויצאו בסדרת כתבות על תכניות הזכיינית ומשתתפים בתכניות אלה, בין היתר על אייל שני, ששפט 2 עונות ב'מאסטר-שף'. בזכיינית משתפים פעולה באופן הדוק עם המתחרה הגדול של 'ידיעות' - 'ישראל היום'.

הנהנית המרכזית כעת היא 'רשת', שזוכה לשת"פ מלא עם 'ידיעות', ולקידום מאסיבי של המותגים שלה, בעיקר The voice. דוגמא טובה לכך, אפשר לראות בשער האחורי של אותו גיליון בו 'קשת' חטפה בראש. כמובן אי אפשר לשכוח את השת,פ בין 3 השנים שהסתיים רק לפני שבוע, בו הופיע אתר 'רשת' תחת כנפי ynet של 'ידיעות'. כעת שיתוף הפעולה בין האתר ל-ynet ממשיך בצורה שונה.

באייטם על טקס מלכות היופי, שמזוהה כבר עשרות שנים עם 'לאשה' מבית 'ידיעות', נכתב כי בין היתר כי "השתיים (מלכת היופי ונערת ישראל, א,כ) נפגשו עם שלומי שבת, המנטור של תכנית המוזיקה The voice, שיופיע בטקס עם 5 מזמרי הנבחרת שלו, שאמנם לא המשיכו לשלב ההופעות החיות של התכנית, אך יזכו להופיע הל הבימה. הטקס ייערך מחר בחיפה ויועבר בשידור חי ב'רשת' ערוץ 2...".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מלי 06/03/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    אלוהי הרייטינג מתיר לעשות הכל
  • 3.
    מצ 06/03/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
    אין צל אמינות לכל מה שנאמר שם.
  • 2.
    אורנה 06/03/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
    סוער על כך שנשכח בתקשורת-אז מצא סיבה למסיבה-עבר פחות משבוע שהוא נדבק לאילה...שלא יבלבל את המוח.....רוצה עד 15 דקות תהילה-ואני מאמינה שידיעות אחרונות אנתי קשת-זה מורגש מזמן...אני מקווה שהאוכלוסיה לא עוורת.....
  • 1.
    חזק! ודוחה! ועלוב! (ל"ת)
    06/03/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.