פרסום ראשון

שוקן ושות': היזם אלי דהן נמצא במגעים לכניסה כשותף ב'עכבר העיר אונליין'

דהן, שהקים בעבר אתרים ועשה עליהם אקזיטים נאים, מעונין לרכוש חלק מהאתר של קבוצת 'הארץ-TheMarker', בו גולשים מדי חודש כ-600 אלף איש
אלכסנדר כץ | (5)

היזם אלי דהן נמצא במגעים עם קבוצת 'הארץ-TheMarker' לכניסה כשותף עסקי באתר 'עכבר העיר אונליין' - כך נודע לאייס. האתר הוא מותג נפרד מהפרינט שיישאר בבעלותה המלאה של קבוצת 'הארץ-TheMarker'.

'עכבר העיר אונליין' מופעל על ידי חטיבת הדיגיטל של קבוצת 'הארץ-TheMarker', בניגוד לשבועון 'עכבר העיר' שמופעל על ידי רשת שוקן ששייכת לקבוצה. למרות זאת עושה האתר גם שימוש בתכני העיתון, אם כי הוא יוצר את רוב תכניו לבדו באמצעות מערכת תוכן עצמאית.

גורמים בתחום התקשורת מעריכים כי דהן עשוי לרכוש כמחצית מהבעלות על האתר, שנחשב לאחד האתרים הישראלים הפופולאריים ברשת, עם כ-600 אלף גולשים שונים מדי חודש על פי ועדת מדרוג האינטרנט החדשה, וממוקם בתחילת העשירייה השנייה. המגעים בין הצדדים שנערכים כבר מספר חודשים, ולדברי גורמים, נמצאים בשלב מתקדם.

לדהן קילומטרז' ארוך עם שוק האינטרנט. בסוף שנות ה-90 הוא הקים את אתר 'פרופסור'. לפני 4 שנים מימש יחד עם שותפו דוד בן אבי, את אחזקותיו בקבוצת פרו בתמורה ל-3 מיליון שקלים כל אחד, אחרי שב-2006 מכרו לדפי זהב 51%, ב-6 מיליון בסך הכל. לפני יותר משנתיים, נכנס דהן כמשקיע באתר הרפואי אינפומד ובאתר העיצוב bvd של מגזין 'בניין ודיור'.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 07/03/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    שוק מלא תחרות, מוצר בהזנחה לא נראה לי כמו השקעה טובה
  • 4.
    תמר 06/03/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    אם העכבר יעבור את השינוי שנעשה באינפומד זה יכול להיות סיפור הצלחה
  • 3.
    שוקי 06/03/2012 17:46
    הגב לתגובה זו
    הנכס הכי סקסי שלכם אתם משחררים. עצוב
  • 2.
    לא מגיב סדרתי (ל"ת)
    אלי דהן 06/03/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועי 06/03/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד מול אלי כלקוח וספק במשך כמה שנים - כל מה שהוא נוגע הופך לזהב.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.