חדשות טובות: 67% ממאזיני הרדיו סבורים - שידורי האקטואליה אמינים

בסקר שערכה הרשות ה-2 עבור כנס +FM שיתקיים היום במרכז בינתחומי, עולה עוד כי הנשאלים יש רוב לנשאלים שטוענים שהשידורים מאוזנים והוגנים
אלכסנדר כץ | (2)

נוהגים לחשוב שהציבור תופס את התקשורת כלא אמינה, תהליך שהולך ומעמיק בשנים האחרונות. ולמרות זאת, על פי סקר שקיימה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, עבור כנס הרדיו FM+ שיתקיים היום (יום ב') בבית ספר סמי עופר לתקשורת של המרכז הבינתחומי בהרצליה, עולה תמונה שונה, לעתים מעודדת, לעתים מעוררת מחשבה.

הסקר שיוצג במושב הפתיחה, אינו מודד נתוני האזנה לרדיו, אלא מתייחס להרגלי האזנה בקרב הנוהגים להאזין לרדיו והוא נערך בקרב 510 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה. הסקר בדק נושאים שונים כמו הרגלי האזנה לרדיו, טכנולוגיות שונות וכן, תדמית הרדיו והשידורים.

* סקר בינ"ל: האזנה לרדיו ירדה ב-20%, זינוק של פי 5 בהאזנה דרך האינטרנט

בנושא זה נבדקה תדמית שידורי החדשות והאקטואליה ברדיו, ועל פי הסקר, 67% מהמאזינים סבורים ששידורי חדשות ואקטואליה ברדיו הם אמינים תמיד או לעתי קרובות, מול 25% שענו כי השידורים אמינים רק לפעמים. רק 4% טוענים כי הדיווחים אינם אמינים לעולם או לעתים רחוקות.

רוב קטן, אבל מוצק של משיבים, טוען כי שידורי החדשות והאקטואליה הם מאוזנים. על פי הסקר, 45% ענו כי השידורים תמיד או לעתים קרובות; 25% טוענים כי השידורים מאוזנים לפעמים; ו-12% טענו כי לעתים רחוקות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הסקר נערך כנראה בבית האח הגדול... (ל"ת)
    או בחלל 05/03/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרדיו אמין? גם אידי אמין (ל"ת)
    מה 05/03/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.