יצא המכרז לערוץ המורשת: 4 מיליון ש' בשנה בתוכן, שידור של 12 שעות ביממה
מועצת הכבלים והלוויין, פרסמה היום (יום א') את המכרז למתן רישיון מיוחד למשדר ערוץ ייעודי למורשת ישראל. מדובר על ערוץ יעודי במסגרת התכנית להעלאת 5 ערוצים יעודים, שעד כה עלו מהם ערוץ המוזיקה - ערוץ 24, וערוץ 9 לדוברי רוסית. בקרוב יעלה הערוץ הייעודי בערבית, ובעתיד מתוכנן לעלות ערוץ חדשות.
בעבר הוקם ערוץ מסורת בשם 'תכלת', שפעל מ-2003 ובעליו היה שלמה בן צבי ורון לאודר. הערוץ נסדר ב-2006 בשל קשיים כלכליים. כעת נעשה ניסיון שני להקמת ערוץ יעודי שיופץ ב-HOT וב-yes. בנוסף, רשאי יהיה בעל הרישיון לשדרו באמצעות מערך השידור הדיגיטלי DTT בכפוף להשלמת הליכי החקיקה הנדרשים ובהתאם להוראות החוק.
כדי לגשת למכרז, המתמודד צריך להציג הון עצמי של לפחות 24 מיליון שקלים. המכרז עצמו נפצח ב-1 במארס, וייסגר ב-1 ביולי. הרישיון שיוענק לזוכה במכרז יינתן לתקופה של 10 שנים ויכלול נקודת זמן של בחינה מחדש לאחר 4 השנים הראשונות. בכפוף להוראות הרישיון, תתכן אפשרות להארכת תקופת הרישיון ל-6 שנים נוספות מעבר לאותן 10 שנים.
על פי מועצת הכבלים והלוויין, שידורי הערוץ יקיפו מגוון רחב של נושאים הקשורים למורשת ישראל, לדת היהודית, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל.
על פי התכנון, הערוץ ישדר תכניות בענייני היום, ותכניות בתחומי התרבות, הדרמה, התעודה, הילדים, המשפחה ועוד. הערוץ ישדר הערוץ בימים ראשון עד חמישי לפחות 12 שעות ביממה, מהן 6 שעות בשידור ראשוני. בעל הרישיון יוכל להחליט האם האם לשדר בשבתות ובחגי ישראל.
בשנה הראשונה לעלייתו לאוויר, ישקיע בעל הזיכיון לפחות 3 מיליון שקלים, בשנה השנייה לפחות 4 מיליון, בשלישית 5 מיליון, והחל מרביעית לפחות 8 מיליון. לפחות 10% מסך ההשקעה השנתית בהפקות מקומיות יופנו להפקות מסוגה מורכבת - דרמה או תעודה. הערוץ עצמו ימומן מפרסום ותשדירי חסות, וממכירה של תכניות וחלקי תכניות.
שר התקשורת משה כחלון, מסר כי "ערוץ מורשת, כמו גם ערוצים ייעודיים נוספים, הוא צורך חיוני במדינה רב-תרבותית כמו ישראל. הפעלתו של הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית, לגוון התכנים על המסך, ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית".
- 2.אלירן 05/03/2012 04:36הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=M7krpSEur-o&context=C337327cADOEgsToPDskKE22L-zfjRJzEeBXjx-u_c
- 1.כל כבוד לכחלון.בלי מורשת לא היה עם יהודי (ל"ת)אבי ניר 05/03/2012 00:24הגב לתגובה זו
- דידי 05/03/2012 20:53הגב לתגובה זולערוץ מורשת

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.