רייטינג

בגלל 'האח הגדול': שלב ההופעות החיות ב-The voice נפגע - קיבל רק 33.3%

ריבוי פרסומות ובעיקר פעילות של 'קשת' בערוץ 20 ובערוץ 24, פוגע ברייטינג של 'רשת'. ח"כ זועבי הניבה 27% למצב האומה. כמה עשתה אחד נגד 100?
אלכסנדר כץ | (7)

תחרות הכישרונות המוזיקאלית The voice הובילה אתמול (יום שבת) כמובן את טבלת הרייטינג, אבל נתוני הצפייה לתכנית כבר לא עומדים על סביב 40%, אלא על כ-15-20% פחות.

על פי נתונים ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי The voice (רשת, ערוץ 2) זכתה ל-33.3% ו-990 אלף צופים.

הבסיבות לכך מגוונות: עלייה במספר הפסקות הפרסום במהלך התכנית שבאופן טבעי גם פוגעת במספר הצופים, אבל הסיבה המרכזית היא מהלך כפול של 'קשת' לפגיעה ב'רשת': קיום משחק כדורגל בערוץ 20 - ערוץ 'האח הגדול', שהניב 7.4% בין השעות 19:00 ל-23:00, והתכנית של אייל גולן בערוץ 24, שאמש גקיבלה 5.7%. בסך הכל צפו ב-2 ערוצי הנישה האלה יותר מ-13%, מול אחוזים בודדים ביום-יום.

'מצב האומה' (רשת, ערוץ 2) שנהגה ללגלג על ח"כ חנין זועבי, אירחה אתמול את הח"כית וזכתה ל-27%. מנגד, ים של שידורים חוזרים בערוץ 10: 'מה הורג אותנו' עם 4.5%, 'עשרת הגדולים' קיבלה 2.6%, ו'מתלהבת' עם 1.8% בלבד. 'צינור לילה' (ערוץ 10) קיבלה 1.8%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'פגוש את העיתונות' (חדשות 2) עם האורח עוזי ארד, הניבה 7.9% בשעות אחר הצהריים המאוחרות, 'לפני הקול' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 6.2%, מול 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) עם 4.6%.

בגזרת החדשות: 'חדשות שבת' (חדשות 2) הניבה 22.7%, 'חדשות 10' קיבלה 9.5%.

שישי

השעשועון 'אחד נגד 100' (רשת, ערוץ 2) של אברי גלעד, קיבל בסוף השבוע 21.6%, מול שידורים חוזרים (שוב ושוב) של ערוץ 10: 'כאן גרים בכיף' שזכתה ל-4.9% ו'לא לפני הילדים' עם 3.8%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'מלכות שישי' (רשת, ערוץ 2) זכתה ל-6.1%, 'אהרוני' (ערוץ 10) קיבלה 5.1%.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ארי 04/03/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    להחרים את הזכיין הזה. פשוט כך. הם מעולם לא שיחקו לפי החוקים. אצלם המנצח צודק ולא משנה איך. אסור לראות פריים אחד של הגועל הזה. לא רק בגלל ההתנהלות המטופנת שלהם, אלא בעיקר בגלל התכנים הביוביים שלהם.
  • 6.
    מודאג 04/03/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    היום גם באלה הוא הרים ידיים. עצוב...
  • 5.
    חבל שלא ציינתם את "הים הדרומי" גם אם לא הרבה (ל"ת)
    צפו בה-היה פרק מעולה 04/03/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכי טוב בכמה רמות 04/03/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    סיון טלמור היתה טובה יותר מכל הזמרים שהיו אצמול, הגשה מעניינת יצירתית מקצועית ולא מתפשרת, לעומת דור שהיתה נטו חינניות נעורים ושירה בערבית שזה גם חשוב בפריים טיים, אבל הכוונה היתה תחרות בין זמרים, לא? עוול כזה בהחלט עשוי לפגוע באמינות של התכנית בהמשך. גם גל בנימין שעלה על חשבון מאור תיתון שנתן את הביצוע הכי טוב שלו. בכל מקרה על 33% אין מה להגיד "רק"
  • 3.
    vered 04/03/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    לא מדד את האוכלוסיה הערבית בכלל ומכאן לא ממש משקף מידת פופלריות
  • 2.
    40 אחוז ריטינג יש רק כשמשקרים. (ל"ת)
    גג 04/03/2012 10:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסף 04/03/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    ביצועים לא מעניינים, המנטורים מתפקדים כמי שאמורים להגן על המועמדים במקום לתת ביקורת בונה (לא יכול להיות שלאף מנטור לא הייתה ביקורת על הזמרים שלו), וכל זה משפיע על ההחלטות: במקום להיות החלטות מקצועיות (מי יותר טוב), ההחלטות לא קשורות לביצועים (הוא נכנס לי ללב, הוא צריך אותי יותר...) זוועה. בלי מצב האומה לא היה במה לצפות.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.