האם בשטראוס יכלו לזהות מבעוד מועד את המשבר הנוכחי?
חוץ מעצי האורן, השריפה בכרמל הציתה גם את התקשורת הישראלית. נולדו ביטויים חדשים כמו 'סופר טאנקר', התחדדה מערכת היחסים בין המנחים של הטקסים הממלכתיים ליועצי התקשורת וההסברה וכמובן שוב חיפשו איזה ראש לערוף.
בקיצור אין חדש תחת השמש, פגשנו שוב את פרשני הבדיעבד, שוב ביבי חזה את זה מראש ושוב לינדשטראוס כתב שיקים בלי כיסוי.
בואו נתמקד רגע באותם "אנשי הבדיעבד" - אותם פרשנים ויועצים, אותם ח"כים שמנסים לקפוץ על תפוח האדמה הלוהט ולזכות לכמה דקות תהילה או לפחות להסיט מעצמם את האש או אותם פרשני ספה שיושבים בסלון ביתם רגל על רגל עם כוס קפה שחור (טורקי כמובן) ומלינים על מצב המדינה ושהם ידעו שזה יקרה כי האחיין שלהם כבאי.
חוכמת הבדיעבד שהיא תוצר לוואי תרבות ה"יהיה בסדר", אינה נחלתם הבלעדית של הגופים הממשלתיים היועצים או פרשני הספות, היא נפוצה גם בחברות המסחריות. בשיחה עם מנכ"ל של אחת החברות הגדולות במשק שחוו חרם צרכני שדעך לאחר מספר שבועות, הצענו לו - לאור לקחי העבר - לזנוח את שיטת הטיפול הישנה, קרי שיטת טיפול המשבר בדיעבד (או בשמו האחר טיפול ה-post crisis הידוע בו היועץ עסוק בעיקר בהערכת נזקים ומנסה בדרך כלל ללא הצלחה רבה למזער את הנזקים העתידיים ולעצור את המבול) והצענו לו לאמץ את גישת ה-pre crisis.
הוא ענה לנו ביהירות מנכ"לית טיפוסית ומלאת פאתוס, שאין להם צורך בשום שינוי פרסונאלי או עניין במערכת כלשהי או בציטוט מדויק יותר "אנחנו בטוחים ורגועים בעניין הזה". מיותר לציין כי יומיים לאחר פגישתנו, נחת לפתחו של המנכ"ל הנ"ל משבר שהתחיל בפייסבוק ומדיר שינה מעיניו עד היום ועוד רחוק מלהסתיים.
אמנם יהיו שיאמרו שגם אני משתמש פה בחוכמת הבדיעבד אבל לעיתים כדי לרפא מחלה אתה צריך להשתמש באותו הנגיף שחולל אותה.
לצערי, התרבות העסקית של המנכ"לים של החברות הגדולות בעיקר בנוגע למשברים ומחאות בישראל היא בדיוק כמו התרבות של הצרכן הישראלי הישן - שטחי, שוכח מהר ובטוח שהוא יודע הכל. אבל בעוד הצרכן הישראלי התעורר, הם עדיין ישנים! הם עדיין מקובעים באותן שיטות ואותם יועצים ישנים, שבשבילם הפייסבוק היא בסך הכול "עוד זירה" ובכלל יש להם "מומחה" שמבין "בדברים האלה".
אותן מנכ"לים לא מבינים את מה שלא הבינו ותיקי הפרסום בארה"ב ולשם כך נפתחו סדנות 'הייפר איילנד' וכי החשיבה חסרת היצירתיות מביאה את החברות שלהם כצאן לטבח בגלל אותו קיבעון מחשבתי, בגלל אותה מנטאליות של "יהיה בסדר" או בגלל אותם קשרים אישים שהפכו כבר לקשר כל כך מסובך שכבר לא ניתן להתירו (או כולם ביחד).
אז מהי אותה גישת ה-pre crisis?
אותה הבנה כי אי-זיהוי מקדים של מחלות, יכול להביא את החולה למצב בלתי הפיך ובלתי ניתן כמעט לרפוי, פיתחה מגוון מחקרים ושיטות לזיהוי מוקדם של מחלות וזיהומים שיעזרו למנוע את התפשטותן. ברוב המקרים הגוף כבר שלח איתותים על כך שמשהו לא טוב קורה אבל החולה התעלם מהאיתותים או לא זיהה אותם בזמן.
על אותו בסיס פיתחנו את שיטת ה-The Five Senses. בסיס השיטה מושתת על מערכת סנסורים וחיישנים אנושיים וטכנולוגיים המדמים את מערכת החושים המספקים לנו התראות בזמן אמת הנאספים למאגר נתונים ונחקרים בעזרת "תוכנת מוח" מעניקה לנו תמונה מלאה על האיומים וההזדמנויות המתרחשים בגופנו ומחוצה לו.
המערכת מסוגלת לזהות איומים בזמן אמת ועל ידי מפת מקרים ותגובות, יכולה לבחור האם להגיב מיידים ולנטרל את האיום לפני שהוא מזהם את הגוף או רק לסמן אותו ולעקוב אחר התפתחותו. גישת ה-pre crisis מעניקה לנו את היתרון לזהות את המשבר עוד שהוא אדווה קטנה ולפני שהוא הופך לגל עצום או צונמי בלתי ניתן לעצירה.
אז אחרי שסיימתם לקרוא את הכתבה הזו, יש סבירות גבוהה שגם אתם תצטרפו לאותה קבוצת אליטה מכובדת של חכמי הבדיעבד, רק שהפעם אל תגידו שלא אמרנו לכם.
- 11.תותח!!! (ל"ת)סרג'יו 29/02/2012 10:12הגב לתגובה זו
- 10.נישמע חירטוט עם מילים גבוהות וסתמיות... (ל"ת)מנכ"ל 27/02/2012 08:31הגב לתגובה זו
- 9.האלמנט 26/02/2012 16:44הגב לתגובה זושטראוס ועופרה בראש הוזהרה ללא הפסק במשך שנה שלמה שהיא הולכת להיות הבאה בתור אחרי תנובה- באופן מאד ישיר הן בכותרותוהן ברשת! אפשר לומר ששטראוס ממש טמנה את ראשה באדמה - כי לא הית ה חברה שקיבלה הזהרות כמו שטראוס - אפילו תנובה לא קיבלה הזדמנות ,אלה ישר חטפה מטר יריות ישיר לראשה ,אך לשטראוס נאמר בפירוש ,קודם תנובה אחרי זה את! כך שתובה לא יכול היתה להתכונן,ושטראוס קיבלה הזדמנות הן להתכונן והן לצפות מהצד בלינץ' שחטפה תנובה - וכך להחיל בסדרת הקלות לציבור מה שהיה עוזר לה לא לחטוף את המכות הנוכחיות! שטראוס פשוט עשתה שגיעה לא נתפסתעל הדעת!!!
- 8.אלברט 26/02/2012 16:17הגב לתגובה זוכמה קשקושים, מודל עלאק...כותב כמה מילים באנגלית וחושב שזה מרשים מישהו
- 7.נטלי 26/02/2012 15:12הגב לתגובה זותקועים
- 6.הבחור הוא דיי קריקטורה (ל"ת)שולי 26/02/2012 14:22הגב לתגובה זו
- 5.פנינה 26/02/2012 13:55הגב לתגובה זוכמה מילים גבוהות ותיאורים על גבי תיאורים למשהו כל כך בסיסי בתחום יחסי הציבור?. פעם קראנו לזה: תכנית מגירה לקראת משבר. לא היו חיישנים, לא היו מחלות וזיהומים. זה לא מדע הרפואה, לא להגזים עם האליטיסטיות. היו סימנים למשבר שמתעורר - ומיד ננקטו צעדים לבלימה. כן יצירתיות. כן התנהלות תחת משבר שונה מימי חול. אבל למה לקחת דבר כל כך פשוט ולהפכו למסובך ומתוחכם כל כך? ממתי הפכנו אנשי יחסי הציבור למינימום מדעני גרעין??
- 4.יואב 26/02/2012 13:22הגב לתגובה זוגילי, אתה בחור מאוד אינטליגנטי ויש לך הסתכלות אחרת ולמען האמת מעניינת מאוד על העולם השיווקי.
- 3.גילה 26/02/2012 12:48הגב לתגובה זואפרופו הדימויים מתחום הרפואה, זה כבר פתולוגי, גם אם לומדים לקחים, חכמים בדיעבד, הזכרון של כולנו קצר וכולנו סלחנים שוכחים: מצמרת השררה, עבור בבכירי המשק וגם אנחנו - אבל הדברים של כהן עשויים אולי לנער אותנו...
- 2.26/02/2012 12:39הגב לתגובה זוכמה נכון בדיעבד!!!
- 1.בני 26/02/2012 12:10הגב לתגובה זוהחברה עדיין בשורה הראשונה במדפים ררק אליטת אינטרנט קטנה יוזמת רעש ועושה רעש עצום. משהו כמו השלושה מנדטים של מר"צ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
