מריחים בחירות: מתמודדים לכנסת כבר בוחנים אפשרויות לטוקבקים בתשלום

רוצים לרוץ לפוליטיקה? אל תשכחו את האינטרנט. עובד עירייה מהצפון שרוצה מקום ברשימת הליכוד, כבר מברר את העלויות. התשובה: לא יקר מדי

שנת בחירות או לא, הפוליטיקה הישראלית גועשת מתחילת השבוע עם צלילתו של יאיר לפיד למימיה. יממה לאחר מכן היה זה נועם שליט שהודיע על ריצה לפריימריז של מפלגת העבודה, והיום (יום ד') היה זה ניצב משה מזרחי שהודיע על החלטתו לנסות להיבחר לרשימת העבודה.

ומעבר לאותם שמות, ישנם רבים אחרים שרוצים לזכות בכבוד, להשתחל לתוך הרשימה ולהיבחר לכנסת. זירת הטוקבקים לא קלה לאנשים שפוזלים לפוליטיקה, כמו גם לפוליטיקאים עצמם. אפשר רק להציץ בכמה מהם, באייטמים שפורסמו בימים האחרונים על צעדו הפוליטי של נועם שליט, ולהבחין בכך. הטוקבקים, בעיקר אלו האנונימיים, נוטים לקיצוניות, השמצות ואיומים.

אז מה עושה אדם שרוצה להתמודד לאחת הרשימות לכנסת, חושש מגל טוקבקים ארסיים ומייחל לתגובות אוהדות? שוכר חברה שמתמחה בכתיבת טוקבקים בתשלום.

דוגמא לכך היא אדם העובד בעירייה בצפון הארץ, וחושק במקום אטרקטיבי (או לכל הפחות להצליח להיבחר) ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, כבר בוחן אפשרות לשכור חברה לטוקבקים בתשלום. הסיבה: עם הפרסום על רצונו להיבחר, אותה "מקהלת" מטקבקים "תרומם" את שמו, ותגרום לרושם חיובי בקרב הגולשים.

הנה למשל מייל שקיבל היום (יום ד') מנכ"ל חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק, ינון לנדנברג, ומספר הכל. "אני מעוניין בהצעת מחיר לטוקבקים בתשלום עבור מועמד פוליטי בהתמודדות לכנסת". לנדנברג העתיק את המייל וחשף אותו בפני כולם בעמוד הפייסבוק שלו. הוא לא הסתפק בזה והחל גם לחפש נותני שירות עבור המועמד הפוליטי החרוץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.