רכב חשמלי טעינה דלק
צילום: רפי דלויה

סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי

הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות

דור עצמון |

חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.

הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.

הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".

תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי
צילום: יחצ פרטנר

סטארט-אפ ה-EV הסיני Li Auto אומר כי משלוחי המכוניות יותר מהכפילו את עצמם במאי

מכירות החברה זינקו בחודש מאי שכ-146% ליותר מ-28 אלף מכוניות, בעוד המתחרות Nio ו-Xpeng דיווחו שתיהן על ירידה במשלוחים

דור עצמון |

חברת הסטארט-אפ הסינית למכוניות חשמליות, Li Auto LI AUTO INC , אמרה כי סיפקה יותר מפי שניים מכוניות במאי לעומת לפני שנה. אלו הסתכמו ב-28,277 מכוניות, זינוק של 146%. מנגד, המתחרות Nio NIO INC ו-Xpeng XPENG דיווחו שתיהן על ירידה משנה לשנה במשלוחים החודשיים. השוני של Li Auto משני הסטארט-אפים מתאפיין בכך שהמכוניות החשמליות שלה מגיעות עם מיכל דלק לטעינת המצבר ולהרחבת טווח הנסיעה. לכן הפער במסירות כלי הרכב מגיע ככל ששוק המכוניות החשמליות הצומח במהירות של סין הופך תחרותי יותר. מחיר המכירה הממוצע ירד בכ-10% עד 15% בין המותגים, כך אומרת מאטי ג'או, ראש תחום החומרים הבסיסיים של בנק אוף אמריקה. היא צופה ששוק המכוניות החשמליות של סין יגדל השנה ב-27% ל-8.7 מיליון יחידות, כאשר חדירת מכירות הרכב הכוללות צפויה לגדול ל-32% השנה, לעומת 26% בשנה שעברה. כמה מותגים, כמו Xpeng, מנסים להתחרות על ידי מכירת טכנולוגיית נהיגה מתקדמת שנועדה לסייע לנהג. Xpeng אמרה שהיא סיפקה 7,506 מכוניות חשמליות בחודש מאי, עלייה של כמה מאות מאפריל, זאת כשהיא מציינת כי ה-P7i סדאן שלה ראתה "עלייה משמעותית" במשלוחים. בשבוע שעבר ההנהלה אמרה כי זמני ההמתנה להזמנות P7i היו יותר משישה שבועות עקב עיכובים בייצור, שהם ציפו שישתפרו ביוני. החברה חזתה עלייה משמעותית במסירות הכוללות ליותר מ-20,000 כלי רכב בחודש ברבעון הרביעי. NIO מסרה 6,155 מכוניות בחודש מאי, ירידה לעומת אפריל ולעומת שנה קודמת. החברה אמורה לפרסם את דוחותיה הכספיים ב-9 ביוני. בהתבסס על המסירות המדווחות והתחזיות של Li Auto, החברה מצפה לספק לפחות 22,000 כלי רכב ביוני. המשלוחים החודשיים הללו הם עדיין רק חלק קטן מהשוק בהשוואה לענקיות התעשייה טסלה TESLA INC ו-BYD BYD COMPANY LTD ADR שמכרה 239,092 כלי רכב במאי, כפול בהשוואה לשנה לפני. כמחציתם היו מונעי סוללה בלבד, בעוד החצי השני היו היברידיים. טסלה מכרה כמעט 40,000 מכוניות בסין בחודש אפריל, כך על פי הנתונים העדכניים ביותר של איגוד רכב הנוסעים בסין. זאת בהשוואה לתקופה שלפני שנה, בה נרשמו מעט מכירות של מכוניות חשמליות בשל הגבלות הקורונה ששיתקו את שנגחאי, היכן שנמצא המפעל של טסלה בסין.