סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי
הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות
חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.
הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.
הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.
צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".
- בקרוב: אנרגיה מתחדשת וכדורגל בגשם ובלילה - ביחד
- למה סולאראדג' והמניות הסולאריות מזנקות היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".
כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?
רוצים לקנות טסלה? מתלבטים אם רכב חדש או יד-שנייה? יהיו כאלה שהנתונים של מחירון לוי יצחק וההצעות שמופיעות בלוחות השונים, לרבות ביד2, יגרמו להם להפסיק להתלבט ויביא אתכם היישר לשולחן המחשב להזמין רכב מהאתר. מחירי הרכבים המשומשים יורדים, הם יורדים בגלל הרכבים החדשים שמחירם יורד. הרכב החדש נעשה יותר נוח לרכישה, אבל אף אחד לא מבטיח שהירידה לא תימשך.
ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.
כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין. ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?
