רכב חשמלי טעינה דלק
צילום: רפי דלויה

סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי

הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות

דור עצמון |

חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.

הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.

הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".

תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD
צילום: BYD

המכונית שנותנת "פייט" אמיתי לטסלה - אילון מאסק כבר לא צוחק על BYD

אחרי שפרץ בצחוק במהלך ראיון משנת 2011 כאשר הכתב הציע את BYD כיריב פוטנציאלי לטסלה בתחום ה-EV, אילון מאסק מבין שהיצרנית הסינית היא מוקש לא קטן בדרכה של טסלה; וגם - כמה BYD מוכרת בישראל?
דור עצמון |
אילון מאסק לא מסתיר את הערצתו ליצרניות רכב חשמליות (EV) סיניות ולמוסר העבודה במדינת הענק, במיוחד לאחר שטסלה TESLA INC פתחה את מפעל הרכבת הרכבים הראשון שלה בחו"ל בשנגחאי בסוף 2019. בינואר השנה, כאשר התבקש למנות את המתחרה הקשה ביותר של החברה, השיב מנכ"ל טסלה מבלי לספק שם. "הם עובדים הכי קשה והכי חכם. אז אם הייתי מנחש, כנראה שיש חברה מסין עם הסבירות הגבוהה ביותר להיות שנייה לטסלה", אמר אז מאסק. בסין יש מותגים רבים, אבל מאסק התכוון כנראה לגדולה ביותר.   מאסק התכוון ל-BYD BYD COMPANY LTD ADR , יצרנית ה-EV המובילה בסין, למרות שדעתו על החברה הסינית לא תמיד הייתה חיובית. בראיון לבלומברג משנת 2011, מאסק אף פרץ בצחוק כשהכתב הציע את BYD כיריבה פוטנציאלית לטסלה בתחום הרכב החשמלי. "ראית את המכונית שלהם?" השיב מאסק והוסיף שהוא לא רואה ב-BYD מתחרה בכלל. ובכן, יותר מעשור לאחר מכן, אילון מאסק שינה את דעתו לגבי BYD. בתגובה לקטע מהראיון מ-2011 שפורסם בטוויטר, מאסק הבהיר שהרבה דברים השתנו מאז, והמכוניות של BYD מרשימות כעת. "זה היה לפני שנים רבות. המכוניות שלהם מאוד תחרותיות בימינו", כתב מאסק. למען ההגינות, גם טסלה גדלה מסטארט-אפ של EV ליצרנית ה-EV המובילה בעולם ויצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוהה ביותר. בינתיים, BYD התפתחה מייצור מכוניות חסרות השראה לגישתו של מאסק, להיות מובילת שוק ה-NEV (New Energy Vehicle) של סין וחברה שמתרחבת במהירות ברחבי העולם. היא למעשה מוכרת יותר מכוניות חשמליות מטסלה, אם כי יש לומר שסטטיסטיקת המכירות שלה כוללת היברידיות פלאג-אין (PHEV) ורכבי סוללה חשמליים (BEV). בשנת 2022, מכרה BYD יותר מ-1.85 מיליון מכוניות חשמליות פלאג-אין ברחבי העולם, 946,238 מהן היו BEVs. זה לא רחוק כל כך מטסלה, שסיפקה בשנה שעברה 1.3 מיליון רכבי BEVs ברחבי העולם. גם בישראל שתי החברות נמצאות בתחרות לא קטנה, אם לרגע היה נדמה שטסלה היא החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, נתונים חושפים כי BYD ממוקמת במקום ה-5 בארץ במספר המכוניות שמכרה ברבעון הראשון של 2023 עם 5,852 מסירות, מתוך רשימה הכוללת את כלל יצרניות הרכב בהן גם מותגים שאינם חשמליים. BYD אמנם הושקה בישראל רק בחודש אוקטובר 2022 אבל באופן יחסי הספיקה לעקוף את טסלה שמכרה ב-2022 כולה כ-6,047 מכוניות בישראל. לשם השוואה, BYD מסרה ברבעון הרביעי של 2022, שהיה כאמור הרבעון הראשון שלה בישראל, לא פחות מ-3,710 מכוניות. קצב מכירות שנתי של למעלה מ-14 אלף מכוניות בשנה. BYD הודיעה לאחרונה על הפחתות מחירים במודלים המרכזיים שלה. נזכיר כי טסלה כבר הפחיתה 6 פעמים בשנה האחרונה את המחירים ו-BYD בעצם מצטרפת למלחמת המחירים. מחירי הרכבים החשמליים עדיין גבוהים מרכבים על בנזין, אבל הפער מצטמצם וההערכות הן שהוא ייסגר לחלוטין.