רכב חשמלי טעינה דלק
צילום: רפי דלויה

סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי

הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות

דור עצמון |

חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.

הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.

הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".

תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי
צילום: pixabay

בנק אוף אמריקה: קריסה של 40% בחדירת הרכב החשמלי - האם אנחנו לפני שינוי מגמה?

דור עצמון |

ממבט ראשוני בנתוני מכירות הרכבים החשמליים (EV) בינואר 2024 התמונה לא נראית רעה עם מכירות EV של כ-700,000 יחידות בסך הכל, עלייה של 54% בהשוואה לתחזית לשנת 2024 שלבנק אוף אמריקה לעלייה של 21% משנה לשנה. אבל במבט שני זה נראה הרבה פחות טוב. ולמה? הבסיס לפני שנה היה חלש, כאשר מכירות ה-EV היו קבועות ב-2019 וירדו ב-50% לעומת דצמבר 2022. בנוסף, שיעור חדירת ה-EV אכזב ב-10.1% בלבד (לעומת 14.1% בדצמבר 2023). בבנק אוף אמריקה רואים בסין ואירופה ירידות רצופות במכירות של EV של כ-40% בינואר 2024. השאלה המתבקשת היא אם זו פשוט ירידה הקשורה לעונתיות או שמא היא תהפוך לצמיתות? בבנק אוף אמריקה חושבים שזה יכול להיות שילוב של שניהם. ינואר הוא בדרך כלל חודש חלש יותר, מכיוון שהיצרנים דוחפים את המכירות במידה רבה יותר בדצמבר, עם זאת, באזורים מסוימים בוטלו גם ההפחתות. לדוגמה, בגרמניה הסובסידיה על רכבים פסקה בהדרגה ובכמה ערים סיניות הסבסוד המקומי פג בדצמבר 2023 (3-8k יואן סיני) והוחלף במס רכישה על רכבים עם מחיר קמעונאי של עד 339 אלף יואן סיני החל מינואר 2024. יש לציין שמכירות הרכבים ההיברידים החזיקו מעמד טוב יותר בעולם וירדו רק ב-18% ושיעור החדירה רק ירד במעט ב-0.5% לעומת דצמבר 2023. פתיחת שנה רעה זו הייתה הכל מלבד התחלה חזקה לשנה עבור ענקיות ה-EV. היצרנית BYD מאבדת נתח שוק של ה-EV מאז נובמבר (16% בינואר 2024, ירידה מ-17.1% ברבעון הרביעי של 2023). גם נתח השוק של טסלה ירד בינואר, אם כי זה בדרך כלל המקרה בתחילת הרבעון. ה-Cybertruck עדיין לא מהווה דחיפה למכירות מכיוון שרק 300 כלי רכב נמסרו בינואר. פולקסווגן איבדה 0.8% מנתח השוק העולמי שלה, וכתוצאה מכך היא בין המפסידות העיקריות. באירופה נראה כי צבר ההזמנות של ה-ID.4 ו-ID.3 נחלש משמעותית. שני הדגמים נמכרו באופן גרוע בינואר, בעוד שאאודי Q4 e-tron (עם פוטנציאל הזמנות טוב יותר) גוברת כעת על מותגי ה-VV הזולים יותר. מלחמות המחירים באיחוד האירופי ובסין מתפתחות מלחמת המחירים של האיחוד האירופי: מחירי רכבים משומשים בבריטניה עדיין ירדו בכ-20% בשנה שעברה, כאשר מחירי ה-EV פרימיום עדיין תחת קצת יותר לחץ. ההנחות על רכבי EV חדשים זינקו גם בינואר/פברואר. אבל בסין לא רגוע, היצרנית BYD הורידה מחירים בקיצוניות כדי לשמור על נתח שוק עם מחירים שמתחילים כעת ב-79,800 יואן סיני, הנחה של כ-20%. כמו כן, חלק מדגמי ה-EV היוקרתיים יותר הוזלו גם כן. תחזית מכירות חלשה של כמה יצרנים סיניים לרבעון הראשון של 2024: Nio מספקת כ-35% בשו"ת, Li Auto כ-25% בשו"ת. גם עלויות סוללה יורדות: S&P אומרת שמחירי הסוללה המשיכו לרדת בכ-8% מאז ינואר 2024, בנוסף לירידה של כ-45% בשנת 2023. לכן, במידה מסוימת יצרני ה-EV היוקרתיים יכולים להרשות לעצמם הנחות מחירים גדולות יותר ב-2024.