סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי
הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות
חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.
הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.
הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.
צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".
- 400 אלף ילדים בשנה ילמדו על אנרגיות מתחדשות
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".
חשבתם שטסלה היא הכי גדולה? סין, שוק ה-EV הגדול ביותר, בחרה ב-BYD
שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין בצמיחה וזה טוב לכל יצרני ה-EV. סין, אחרי הכל, היא השוק הגדול בעולם לרכבי רכב חשמליים. אבל ה-EV המוביל הסיני BYD BYD COMPANY LTD ADR צומח הרבה יותר מהר מהשוק כך שהצורך להתחרות ב-BYD אינו כל כך טוב עבור יצרניות EV אחרות. BYD פרסמה אתמול כי מכרה 209,467 מכוניות נוסעים חשמליות (EV) בחודש אפריל, עלייה של 1.6% מ-206,089 מכוניות שנמסרו במרץ ועלייה של כמעט 100% מ-105,475 מכוניות שנמסרו באפריל 2022. מתחילת השנה מכרה BYD כ-757,384 מכוניות חשמליות, עלייה של כ-94% משנה לשנה. המכירות של רכבי סוללה חשמליים (BEVs), הסתכמו באפריל ב-104,364 יחידות, עלייה של 1.6% מ-102,670 שנמכרו במרץ ועלייה של כ-82% מ-57,403 שנמסרו באפריל 2022. BYD השנה מכרה 369,011 רכבי BEV עד כה השנה, עלייה של כ-84% לעומת התקופה המקבילה של 2022. יתרת מכירות הרכבים החשמליים של BYD הן היברידיות פלאג-אין. מניית BYD יורדת מעט במסחר בהונג קונג אך התוצאות שלה נראות מוצקות והיא עדיין בעלייה של 20% מתחילת השנה. אנליסט של סיטי, ג'ף צ'ונג, חזר על דירוג הקנייה שלו וכינה את מניית BYD כבחירה המובילה שלו. מחיר היעד של צ'ונג הוא 602 דולר הונג קונגי למניה, אפסייד מדהים של 160% מהרמות האחרונות. עם זאת, צ'ונג הוא אחד האנליסטים השוריים ביותר בוול סטריט, כאשר מחיר יעד האנליסטים הממוצע של מניית BYD הוא כ-338 דולר הונג קונגי למניה. השוק הסיני חשוב עבור כל יצרניות ה-EV והמשקיעים רוצים לראות ביקוש חזק. התוצאות מ-BYD היו מעודדות וגם הראו שהחברה עדיין תופסת נתח. המכירות שלה צומחות הרבה יותר מהר משאר השוק. נתוני אפריל המלאים אינם זמינים עדיין, אך מכירות ה-BEV בסין צמחו בכ-12% משנה לשנה ברבעון הראשון. אחד המשקיעים הידועים ב-BYD הוא וורן באפט - המשקיע המהולל נכנס להשקעה בחברה עוד בשנת 2008 כשרכש 225 מיליון מניות בעבור 230 מיליון דולר. מאז 2008 מניות החברה עלו בכפי 40 אך באפט העדיף לממש רווחים כשברקשייר האת'ווי מחזיקה כעת פחות מ-155 מיליון ממניות החברה. לפני שמונה חודשים הושקה תחרות אמיתית לטסלה עם כניסת BYD לארץ. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-10,000 רכבים. אתמול התפרסמו גם המסירות של NIO, XPeng ו-Li Auto שהיו טובות, אך ללי-אוטו היה חודש בולט בהשוואה לשתיים האחרות. בסך הכל, השלושה מסרו 39,418 כלי רכב, לעומת 38,203 כלי רכב שנמסרו במרץ. הצמיחה הייתה טובה, אבל וול סטריט חיפשה קרוב יותר ל-43,000 יחידות ביחד. המשלוחים החודשיים הגיעו לשיא בדצמבר 2022 עם 48,000 יחידות, אך התמריצים לרכישת רכבים חשמליים בסין הסתיימו בדצמבר, ותרמו לצניחה במסירות בתחילת השנה.
