רכב חשמלי טעינה דלק
צילום: רפי דלויה

סולאראדג' משיקה פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית, עבור המגזר העסקי

הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות

דור עצמון |

חברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה היום על השקת פתרון לניהול טעינת רכבים חשמליים משולב אנרגיה סולארית עבור המגזר העסקי. הפתרון החדש מבוסס תוכנה והוא מרחיב את פורטפוליו הפתרונות שמציעה סולאראדג' למגזר העסקי.

הפתרון מנהל טעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול חכם של עומסים על רשת החשמל, כגון בנייני מגורים, מקומות עבודה ומשרדים ואתרי טעינה ציבורית. הפתרון מבוסס על בינה מלאכותית, ומתחשב בתפוקת המערכת הסולארית, תעריפי החשמל והרגלי נהגים. בשילוב עם מערכות ניהול האנרגיה החכמה של סולאראדג', הפתרון מייעל את השימוש באנרגיה סולארית באתרים תוך שימוש באגירת אנרגיה בסוללות ותזמון טעינת רכבים חשמליים בהיקפים גדולים – כל זאת תוך התחשבות במגבלות רשת החשמל והתשתיות.

הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Wevo Energy, סטארט-אפ המתמחה בתוכנה לאופטימיזציה וניהול של טעינת רכבים חשמליים. סולאראדג' השקיעה בחברה. הפתרון החדש יושק תחילה בגרמניה ובבריטניה עם תוכניות להתרחבות לשווקים אחרים במהירות.

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג': "יותר ויותר ארגונים נוקטים היום בצעדים אקטיביים להפיכת ציי הרכב שלהם לחשמליים. שילוב בין אנרגיה סולארית לטעינת רכבים חשמליים היא יעילה כלכלית וברת קיימא. אנו מאמינים שהפתרונות של סולאראדג' למגזר העסקי בשילוב עם היכולות המתקדמות לניהול טעינת רכבים חשמליים מתוצרת Wevo Energy, יסייעו לעסקים להשתמש באנרגיה בצורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה".

תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "הפתרון שלנו כבר פרוס באלפי חניות ברחבי העולם. שילוב התוכנה שלנו עם הפתרון המוביל של סולאראדג' ונוכחותה בשווקים בינלאומיים, יאפשרו פריסה מואצת של תשתית לטעינת רכבים חשמליים באתרים הדורשים ניהול עומס על רשת החשמל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
XPENG
צילום: אתר החברה

זו ענקית הרכב החשמלי הסיני שתיכנס לישראל - מי ייבא אותה?

דור עצמון |
שוק הרכב החשמלי בישראל רותח והתחרות רק גוברת. למרות תקלות ושיבושים קשים בשרשראות האספקה לאור מגפת הקורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה והמחסור בשבבים, השוק מתעורר מחדש והביקוש מתעצם. בשוק הישראלי ניתן למצוא כיום מגוון של רכבים חשמליים בין היתר טסלה, BYD, ג'ילי, AIWAYS, ועוד לצד חברות מסורתיות יותר כמו פיאט, רנו, פיאג'ו ומרצדס שהשיקו דגמים חשמליים. לכל אלו תצטרף בקרוב ענקית הרכב הסינית אקספנג (XPENG) XPENG הידועה לעתים בשם "שיאופנג". למרות השוק הישראלי הקטן בהשוואה לעולם, היצרנית הסינית כבר ניסתה בעבר להיכנס לארץ, אך השהתה זאת לאור קשיים רבים שספגה התעשייה בכל העולם. את רכבי החברה צפויה לייבא לארץ חברת קרסו מוטורס קרסו מוטורס -2.27% שמתמחה בתחום ומייבאת בין היתר את רכבי רנו, ניסאן, דאצ׳יה, צ׳רי ואינפיניטי. עם זאת, העסקה לזיכיונה של קרסו מוטורס טרם הבשילה ויבואנים נוספים לא הרימו ידיים בניסיון לזכות בו ובהם קבוצת בליליוס, קבוצת לובינסקי ועוד. אקספנג מסרה 18,230 רכבים ברבעון הראשון השנה, נתון שנמצא בטווח שנתנה למסירות של בין 18,000 ל-19,000 רכבים ברבעון. בחודש מרץ לבדו החברה מסרה 7,002 מכוניות - עלייה של 17% לעומת החודש הקודם שעמד על מסירות של 6,010 מכוניות. במקביל, החברה הציגה רכב חדש מסוג סדאן בשם P7i, שקיבל ביקורות חיוביות וצובר הזמנות. ההכנסות של אקספנג ברבעון האחרון של 2022 עמדו על 745 מיליון דולר בעוד צפי האנליסטים עמד על 834 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד (Non GAAP) של 0.2 דולר למניה. המסירות ברבעון האחרון של 2022 הסתכמו ב-22.2 אלף רכבים, ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל. מנכ"ל החברה, הי שיאופנג, אמר עם שחרור הדוחות - "בחנו ביסודיות את האסטרטגיה שלנו וקיבלנו החלטה לבצע תהליך של ארגון מחדש בחברה. מ-2023 ועד 2027 התעשיה תעבור משלב של חדירה משמעותית של רכבים חשמליים לעידן של האצה טכנולוגית ואנחנו בטוחים שאנו נמשיך לחזק את ההנהגה שלנו בטכנולוגיות לרכבי חשמליים חכמים". מניית החברה נותרה יציבה מתחילת השנה ונסחרת תמורת 10.3 דולר המבטא שווי שוק של 8.86 מיליארד דולר.