שותפה של טבע קיבלה אישור שיווק וזינקה 30% במסחר בניו יורק

ה-FDA העניק הלילה אישור שיווק בארה"ב לטבע וביוסנטה לג'ל טסטוסטרון למריחה על העור. ד"ר גל אופיר מחברת Bioassociate: "יתמודדו בשוק המגלגל מעל מיליארד דולר בשנה"
אריאל אטיאס | (2)

רגע לפני פרסום הדוחות הבוקר (ד') קיבלה ענקית התרופות טבע (סימול: TEVA) יחד עם חברת ביוסנטה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לשיווק ה-Bio-T-Gel, ג'ל טסטוסטרון למריחה על העור, המיועד לגברים הסובלים ממחסור בטסטוסטרון.

ה-14 לפברואר היה תאריך הצפי לפרסום החלטת ה-FDA לגבי בקשת החברות לאישור שיווק הג'ל, אך במהלך היום המשקיעים לא הראו אמונה רבה בהודעה חיובית ומניית ביוסנטה (סימול: BPAX) ירדה בכ-10% ונסחרה לפי שווי שוק של 83.75 מיליון דולר. אולם, אחה"צ פרסמו טבע וביוסנטה כי ה-FDA הודיע להם על אישור שיווק לתרופה והמניה טסה 30% במסחר.

אישור השיווק מאפשר להנהלת ומשקיעי ביוסנטה לשחרר אנחת רווחה, לאחר שבדצמבר האחרון מניית החברה קרסה בכ-80% עקב כשלון בניסוי קליני שלב 3 בליביג'ל (LibiGel), ג'ל המיועד לטיפול בירידה בחשק המיני בנשים.

"בהתאם להסכם הרישוי שלה עם טבע, אשר היתה אחראית על סיום הפיתוח הקליני של Bio-T-Gel ותהיה אחראית על מסחורו, תקבל ביוסנטה תשלומי אבני דרך ותמלוגים עם תחילת מכירות המוצר. טבע מצידה, יכולה להוסיף עוד תרופת מקור לרשימת המוצרים האינובטיביים שלה", אומר היום ל-Bizportal ד"ר גל אופיר מחברת Bioassociate.

"Bio-T-Gel הינו ג'ל המיועד להעלאת ריכוז טסטוסטרון בדם בקרב גברים אשר רמת ההורמון המיוצר בגופם הינה נמוכה מהרצוי. תופעה המכונה Hypogonadism המלווה באימפוטציה וירידה בחשק המיני, חולשת שרירים ואוסטאופרוזיס. מוצר זה מיועד להחליף זריקות ומדבקות טסטוסטרון שהיו נהוגות בעבר, תוך הקלה בתופעות לוואי וחוסר נוחות שכרוך בתהליכים הידועים עד היום".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    וזאת רק ההתחלה... (ל"ת)
    דניאל 16/02/2012 00:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פוטנציאל אדיררררררררררררררר (ל"ת)
    אבירם 15/02/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.