התחדשות עירונית בבת ים: 560 דירות - כמה עולה דירה באזור?
עוד פרוייקט של התחדשות עירונית, הפעם בבת ים: 560 יח"ד חדשות ייבנו. הזכייה בפרויקט היא במתחם ברחובות הקק"ל-תנין וברחוב מבצע סיני שבבת ים.
במתחם הקק"ל-תנין, חברת אזורים שזכתה במכרז נמצאת בהליך מתקדם של חתימות הדיירים על חוזים, כשבחלק מהבניינים הגיעה החברה לרוב הדרוש. במקביל, מקודם הליך התכנון מול המנהלת להתחדשות עירונית בבת ים בשילוב צוותי התכנון של הרשות המקומית. אזורים בונה כיום כ-2,300 יחידות דיור במתחמי פינוי בינוי בעיר.
מחירי הדיור בבת ים עלו בשנים האחרונות. מחיר למ"ר כיום עומד על כ-34 אלף שקל. במבצע סיני 38, במיקום הפרוייקט, נמכרה דירה בחודש מאי השנה במחיר של 1.65 מיליון שקל - 36.6 אלף שקל למטר. לפני כעשרה חודשים נמכרה דירה נוספת במתחם במחיר של 1.48 מיליון שקל ל-44 מ"ר - כלומר, 33.6 אלף שקל למ"ר. המחירים בקק"ל נמוכים יותר. בינואר 2022 נמכרה בפרוייקט המדובר דירה במחיר של 24 אלף שקל למ"ר. ברחוב התנין 9, בו הפרוייקט עובר, נמכרה דירה לפני שנתיים בדיוק במחיר של 1.19 מיליון שקל - דירת 41 מ"ר - כלומר מחיר של כמעט 29 אלף שקל למ"ר. המחירים באזור נמוכים כי מדובר בדירות ישנות יחסית ומתחת לממוצע בעיר בת ים. המשמעות היא פשוטה - הדיירים ייצאו נשכרים מהפרוייקט הזה. כיום, פרוייקטים חדשים נמכרים סביב 34 אלף שקל למטר, מה שיעלה את מחיר הנכס באופן משמעותי בחלק מהדירות.
המתחם ברחובות קק"ל-תנין, מורכב משני בניינים ותיקים ברחוב קק"ל 10-12 ומ-6 בניינים וותיקים נוספים ברחוב התנין במספרים 4-6-8 ו-7-9-11. במתחם יהרסו כ- 111 יח"ד, ובמקומן יבנו כ- 330 יח"ד ב-3 בניינים בגובה של כ-26 קומות. כמו כן, המתחם צפוי לכלול שטחי ציבור, וכ-750 מ"ר המיועדים למסחר ותעסוקה.
בפרויקט ברחוב מבצע סיני 30-38, יהרסו 80 יח"ד ב-5 בתי רכבת ישנים, ובמקומן יבנו כ-230 יח"ד. בתחילת אוגוסט החל תהליך החתימות על החוזה בין הדיירים לחברה ותוך פחות מחודש ימים חתם הרוב הדרוש על ההסכם לפינוי בינוי. במקביל מקודם מתחם רחב של כ- 320 יח"ד לפינוי במתחם הרחובות מבצע סיני, הנרייטה סולד והגבעות אשר במקומן יבנו כ- 900 יח"ד חדשות, המתחם נמצא בהליכי חתימה מתקדמים.
- בוני תיכון מקבלת אור ירוק לשתי תוכניות חדשות: 610 דירות במרכז הארץ
- מחירי הדירות בבת ים - תמונת מצב: כמה עולה דירה ישנה, ומה הפער מול דירות חדשות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתחמים שמצויים האחד בקרבתו של השני, הם באחת הכניסות המרכזיות לעיר בת ים ורחוב כצנלסון - ציר ראשי בעיר. הם נמצאים בקרבה לצירי תחבורה ציבורית ראשית, תחנת הרכבת יוספטל וכן גם קו המטרו M3 שעתיד להיפתח בתחנת קק"ל בעוד כמה שנים. גם קניון בת ים נמצא לא רחוק.
כזכור, אזורים בונה גם את פרויקט עירוב השימושים וההתחדשות העירונית MOMENT במתחם השבטים אשר במסגרתו ייבנו ארבעה מגדלים בעלי 34-35 קומות ויכללו 714 יח"ד ו-6,500 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר.
- 6.סופיה 20/09/2023 16:12הגב לתגובה זוהגעתי לבת ים לפני 30 שנים, עיר קטנה ונעימה עם מחירים שנוחים לאזרח הקטן שמתקשה כלכלית ביום יום, ועכשיו לאט לאט מוציאים אותנו מהעיר שגדלנו בא.. בקרוב כבר לא נוכל להשכיר דירה בבת ים כי הדירות החדשות פשוט יקרות ברמה של תל אביב .. עצוב שזורקים אותנו ככה במעטפת של עיר מתחדשת למעננו.. אבל זה נגדנו..
- 5.פוטנציאל לעליות במחירי הדירות קריית חיים מערבית שדרות (ל"ת)מנשה 20/09/2023 13:48הגב לתגובה זו
- 4.גיא 20/09/2023 12:21הגב לתגובה זוהעיר מוצפת ברכבים אין מקומות חניה.
- 3.שלומי 19/09/2023 20:25הגב לתגובה זוטירוף..הבלתי נגמר של הבניה לגובה...יהפכו לסלאם...מסוכן וקשה...35קומות....מלכודת אש...רעידות אדמה...ודיירים..שלא יוכלו לשלם החזקת הבנין
- 2.מאיר 19/09/2023 17:18הגב לתגובה זובכייה לדורות יהיה בלתי נסבל לצאת ולהיכנס להעיר.העיר תקרוס מבחינת תשתיות
- 1.רפי 19/09/2023 13:19הגב לתגובה זובאר-יעקב, רחובות,ראשון,חולון,בת-ים כולם לכביש 443 ומשם לכביש 20.כל בוקר כיום יותר משעה לת"א עוד 5 שנים שעתיים וחצי.ממש חלום
- טפשת 19/09/2023 16:28הגב לתגובה זואז גם ככה המכוניות וגם ככה הפקקים וגם ככה גובה הבנינים. הפתרון הוא שכל . אבל אין שכל !
- המגיב 19/09/2023 22:20ממערב - ים, ממזרח - חולון, מצפון - יפו, מדרום - ראשון. אין לאן להתרחב. אין אי לסלול כבישים, ו- העיר הזו במצוקה תקציבית, כי כמעט ואין איזורי מסחר ותעשייה, כך שאין הכנסות מארנונה (ארנונה ממגורים היא הפסדית, ולא מכסה את ההוצאות). לא ברור איך מאשרים תוספת מגורים בעיר הזו.

דירת יוקרה ב-1.3 מיליון שקל במרכז ת"א; הסיבה: טיל איראני פגע בה. האם כדאי?
זאת יכולה להיות עסקת השנה, אבל זו עסקה מסוכנת. המדינה פרסמה מכרז למכירת 40 דירות בבנייני היוקרה של מגדלי דה וינצ׳י, במחיר מינימום של 43 מיליון שקל ללא מע״מ. המחיר הזה נמוך משמעותית ממכרז קודם שפורסם בשנה שעברה, אז נקבע המינימום ב‑101 מיליון שקל. התוצאה היא מחיר של כ־1.3 מיליון כולל מע״), אולם הדירות מוצעות במצב “AS IS”, כלומר כפי שהן, כולל נזקים שייתכן ויש לתקן.
פרויקט מגדלי דה וינצ׳י כולל שני מגדלים (הצפוני והדרומי) בני כ‑44 קומות כל אחד, הכוללים מאות יחידות מגורים, משרדים ושטחי מסחר, במתחם יוקרתי בצומת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ׳י בתל־אביב. הבנייה הושלמה בשנים האחרונות, והפרויקט נחשב לאחד מהפרויקטים היוקרתיים ביותר בארץ.
למה נפל המחיר כל כך?
הורדת המחיר משמעותית נובע מכך שבמגדל פגע טיל איראני. הדירות למכירה מפוזרות 20-20 בין שני הבניינים בקומות הנמוכות. בבניין אחד אי אפשר לראות דבר, הבניין הרוס, בבניין השני אפשר יהיה להיכנס לראות את הדירות למכירה. כלומר, מדובר בדירות שצריכות לעבור שיפוץ כללי וכן סיכוי גבוה שיידרש שיפוץ גדול חיצוני. קיימת אי וודאות גדולה סביב הפרויקט ולא ידוע כמה כסף יידרש לפרויקט.
הדירות שהמדינה מוכרת היו אמורות לשמש לדיור ציבורי, אבל במסגרת המכרז החדש הרוכש יכול למכור אותן בשוק החופשי. זו עסקה בהחלט מעניינת כי המחירים באזור גבוהים במיוחד. המחיר למ"ר יכול להגיע ל-75-80 אלף שקל ואף מעבר לכך. המחיר הנוכחי מתורגם ל-14 אלף שקל למ"ר (דירות של כ-88 מ"ר).
- בולווארד ג’נסיס והעיר הלבנה יקדמו יחד כ-1,000 דירות בתל אביב
- הקריה: מה יקרה כשצה"ל יעזוב את הלב של תל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליזמים זו יכולה להיות עסקה מעניינת. 20 דירות בבניין שנפגע פחות, ידרשו פיצוי ופיצוי חיצוני, אבל כנראה בעלות "נסבלת" יחסית. צריך גם לזכור שערך הדירות באזור נובע בעיקר מהקרקע. כלומר, רוכשי הדירות בעצם מקבלים זכות על הקרקע במצב שבו הבניינים להריסה (מצב קיצון) וזה כשלעצמו שווה על פי ההערכות יותר מהעלות הנוכחית שמוצעת במכרז (1.3 מיליון שקל זה סכום המינימום במכרז). הבעיה כאן שהתהליכים יהיו ארוכים. היציאה לשיפוץ, או הריסה או התאמה של הבניין היא עניין לוגיסטי ותפעולי מאוד מורכב. העלויות יהיו כבדות ויש כאן אלמנט של זמן.

דירת יוקרה ב-1.3 מיליון שקל במרכז ת"א; הסיבה: טיל איראני פגע בה. האם כדאי?
זאת יכולה להיות עסקת השנה, אבל זו עסקה מסוכנת. המדינה פרסמה מכרז למכירת 40 דירות בבנייני היוקרה של מגדלי דה וינצ׳י, במחיר מינימום של 43 מיליון שקל ללא מע״מ. המחיר הזה נמוך משמעותית ממכרז קודם שפורסם בשנה שעברה, אז נקבע המינימום ב‑101 מיליון שקל. התוצאה היא מחיר של כ־1.3 מיליון כולל מע״), אולם הדירות מוצעות במצב “AS IS”, כלומר כפי שהן, כולל נזקים שייתכן ויש לתקן.
פרויקט מגדלי דה וינצ׳י כולל שני מגדלים (הצפוני והדרומי) בני כ‑44 קומות כל אחד, הכוללים מאות יחידות מגורים, משרדים ושטחי מסחר, במתחם יוקרתי בצומת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ׳י בתל־אביב. הבנייה הושלמה בשנים האחרונות, והפרויקט נחשב לאחד מהפרויקטים היוקרתיים ביותר בארץ.
למה נפל המחיר כל כך?
הורדת המחיר משמעותית נובע מכך שבמגדל פגע טיל איראני. הדירות למכירה מפוזרות 20-20 בין שני הבניינים בקומות הנמוכות. בבניין אחד אי אפשר לראות דבר, הבניין הרוס, בבניין השני אפשר יהיה להיכנס לראות את הדירות למכירה. כלומר, מדובר בדירות שצריכות לעבור שיפוץ כללי וכן סיכוי גבוה שיידרש שיפוץ גדול חיצוני. קיימת אי וודאות גדולה סביב הפרויקט ולא ידוע כמה כסף יידרש לפרויקט.
הדירות שהמדינה מוכרת היו אמורות לשמש לדיור ציבורי, אבל במסגרת המכרז החדש הרוכש יכול למכור אותן בשוק החופשי. זו עסקה בהחלט מעניינת כי המחירים באזור גבוהים במיוחד. המחיר למ"ר יכול להגיע ל-75-80 אלף שקל ואף מעבר לכך. המחיר הנוכחי מתורגם ל-14 אלף שקל למ"ר (דירות של כ-88 מ"ר).
- בולווארד ג’נסיס והעיר הלבנה יקדמו יחד כ-1,000 דירות בתל אביב
- הקריה: מה יקרה כשצה"ל יעזוב את הלב של תל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליזמים זו יכולה להיות עסקה מעניינת. 20 דירות בבניין שנפגע פחות, ידרשו פיצוי ופיצוי חיצוני, אבל כנראה בעלות "נסבלת" יחסית. צריך גם לזכור שערך הדירות באזור נובע בעיקר מהקרקע. כלומר, רוכשי הדירות בעצם מקבלים זכות על הקרקע במצב שבו הבניינים להריסה (מצב קיצון) וזה כשלעצמו שווה על פי ההערכות יותר מהעלות הנוכחית שמוצעת במכרז (1.3 מיליון שקל זה סכום המינימום במכרז). הבעיה כאן שהתהליכים יהיו ארוכים. היציאה לשיפוץ, או הריסה או התאמה של הבניין היא עניין לוגיסטי ותפעולי מאוד מורכב. העלויות יהיו כבדות ויש כאן אלמנט של זמן.
