התחדשות עירונית בבת ים: 560 דירות - כמה עולה דירה באזור?
עוד פרוייקט של התחדשות עירונית, הפעם בבת ים: 560 יח"ד חדשות ייבנו. הזכייה בפרויקט היא במתחם ברחובות הקק"ל-תנין וברחוב מבצע סיני שבבת ים.
במתחם הקק"ל-תנין, חברת אזורים שזכתה במכרז נמצאת בהליך מתקדם של חתימות הדיירים על חוזים, כשבחלק מהבניינים הגיעה החברה לרוב הדרוש. במקביל, מקודם הליך התכנון מול המנהלת להתחדשות עירונית בבת ים בשילוב צוותי התכנון של הרשות המקומית. אזורים בונה כיום כ-2,300 יחידות דיור במתחמי פינוי בינוי בעיר.
מחירי הדיור בבת ים עלו בשנים האחרונות. מחיר למ"ר כיום עומד על כ-34 אלף שקל. במבצע סיני 38, במיקום הפרוייקט, נמכרה דירה בחודש מאי השנה במחיר של 1.65 מיליון שקל - 36.6 אלף שקל למטר. לפני כעשרה חודשים נמכרה דירה נוספת במתחם במחיר של 1.48 מיליון שקל ל-44 מ"ר - כלומר, 33.6 אלף שקל למ"ר. המחירים בקק"ל נמוכים יותר. בינואר 2022 נמכרה בפרוייקט המדובר דירה במחיר של 24 אלף שקל למ"ר. ברחוב התנין 9, בו הפרוייקט עובר, נמכרה דירה לפני שנתיים בדיוק במחיר של 1.19 מיליון שקל - דירת 41 מ"ר - כלומר מחיר של כמעט 29 אלף שקל למ"ר. המחירים באזור נמוכים כי מדובר בדירות ישנות יחסית ומתחת לממוצע בעיר בת ים. המשמעות היא פשוטה - הדיירים ייצאו נשכרים מהפרוייקט הזה. כיום, פרוייקטים חדשים נמכרים סביב 34 אלף שקל למטר, מה שיעלה את מחיר הנכס באופן משמעותי בחלק מהדירות.
המתחם ברחובות קק"ל-תנין, מורכב משני בניינים ותיקים ברחוב קק"ל 10-12 ומ-6 בניינים וותיקים נוספים ברחוב התנין במספרים 4-6-8 ו-7-9-11. במתחם יהרסו כ- 111 יח"ד, ובמקומן יבנו כ- 330 יח"ד ב-3 בניינים בגובה של כ-26 קומות. כמו כן, המתחם צפוי לכלול שטחי ציבור, וכ-750 מ"ר המיועדים למסחר ותעסוקה.
בפרויקט ברחוב מבצע סיני 30-38, יהרסו 80 יח"ד ב-5 בתי רכבת ישנים, ובמקומן יבנו כ-230 יח"ד. בתחילת אוגוסט החל תהליך החתימות על החוזה בין הדיירים לחברה ותוך פחות מחודש ימים חתם הרוב הדרוש על ההסכם לפינוי בינוי. במקביל מקודם מתחם רחב של כ- 320 יח"ד לפינוי במתחם הרחובות מבצע סיני, הנרייטה סולד והגבעות אשר במקומן יבנו כ- 900 יח"ד חדשות, המתחם נמצא בהליכי חתימה מתקדמים.
- קבוצת גבאי תקדם פרויקט רחב במתחם בלפור בבת ים
- תשואה של 12% בשנה; האם בת ים היא הזדמנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתחמים שמצויים האחד בקרבתו של השני, הם באחת הכניסות המרכזיות לעיר בת ים ורחוב כצנלסון - ציר ראשי בעיר. הם נמצאים בקרבה לצירי תחבורה ציבורית ראשית, תחנת הרכבת יוספטל וכן גם קו המטרו M3 שעתיד להיפתח בתחנת קק"ל בעוד כמה שנים. גם קניון בת ים נמצא לא רחוק.
כזכור, אזורים בונה גם את פרויקט עירוב השימושים וההתחדשות העירונית MOMENT במתחם השבטים אשר במסגרתו ייבנו ארבעה מגדלים בעלי 34-35 קומות ויכללו 714 יח"ד ו-6,500 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר.
- 6.סופיה 20/09/2023 16:12הגב לתגובה זוהגעתי לבת ים לפני 30 שנים, עיר קטנה ונעימה עם מחירים שנוחים לאזרח הקטן שמתקשה כלכלית ביום יום, ועכשיו לאט לאט מוציאים אותנו מהעיר שגדלנו בא.. בקרוב כבר לא נוכל להשכיר דירה בבת ים כי הדירות החדשות פשוט יקרות ברמה של תל אביב .. עצוב שזורקים אותנו ככה במעטפת של עיר מתחדשת למעננו.. אבל זה נגדנו..
- 5.פוטנציאל לעליות במחירי הדירות קריית חיים מערבית שדרות (ל"ת)מנשה 20/09/2023 13:48הגב לתגובה זו
- 4.גיא 20/09/2023 12:21הגב לתגובה זוהעיר מוצפת ברכבים אין מקומות חניה.
- 3.שלומי 19/09/2023 20:25הגב לתגובה זוטירוף..הבלתי נגמר של הבניה לגובה...יהפכו לסלאם...מסוכן וקשה...35קומות....מלכודת אש...רעידות אדמה...ודיירים..שלא יוכלו לשלם החזקת הבנין
- 2.מאיר 19/09/2023 17:18הגב לתגובה זובכייה לדורות יהיה בלתי נסבל לצאת ולהיכנס להעיר.העיר תקרוס מבחינת תשתיות
- 1.רפי 19/09/2023 13:19הגב לתגובה זובאר-יעקב, רחובות,ראשון,חולון,בת-ים כולם לכביש 443 ומשם לכביש 20.כל בוקר כיום יותר משעה לת"א עוד 5 שנים שעתיים וחצי.ממש חלום
- טפשת 19/09/2023 16:28הגב לתגובה זואז גם ככה המכוניות וגם ככה הפקקים וגם ככה גובה הבנינים. הפתרון הוא שכל . אבל אין שכל !
- המגיב 19/09/2023 22:20ממערב - ים, ממזרח - חולון, מצפון - יפו, מדרום - ראשון. אין לאן להתרחב. אין אי לסלול כבישים, ו- העיר הזו במצוקה תקציבית, כי כמעט ואין איזורי מסחר ותעשייה, כך שאין הכנסות מארנונה (ארנונה ממגורים היא הפסדית, ולא מכסה את ההוצאות). לא ברור איך מאשרים תוספת מגורים בעיר הזו.
דן פרנס, רונית שבירו ורוני בריק, פאנל נדל"ן, ועידת הכלכלה (צילום: שלומי יוסף)"בשנה הקרובה נראה התאוששות משמעותית בשוק הדירות"
דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים ורונית שבירו מבעלי קבוצת שבירו בפאנל על שוק הנדל"ן; פרנס: "ההתאוששות בשנה הקרובה תחזיר אותנו לרמה של לפני המלחמה; בשנה שעברה היתה הגירה נטו של 40 אלף איש, 10 אלף דירות ירדו מהביקוש במרכז"
ענף הנדלן הישראלי עבר בשנתיים האחרונות רכבת הרים. אחרי ירידות חדות ב־2023, התאוששות ב־2024, ושוב חולשה במכירות ב־2025, מנסים השחקנים המרכזיים בשוק להבין אם מדובר בשינוי מבני או באירוע נקודתי. בפאנל על ענף הנדלן והתשתיות בהשתתפות דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים, ורונית שבירו, יועמ"שית ומבעלי קבוצת שבירו. שלושת הפנליסטים מסתכלים לעבר 2026 כשנת מפנה פוטנציאלית.
אחד ההסברים המפתיעים לירידה בביקושים ב־2024 וב־2025 מגיע מכיוון דמוגרפי. לדברי דן פרנס, יש להניח שבשנים 2024 וכנראה גם 2025 ישראל חוותה גל הגירה שלילית חריג. לדבריו, בהשוואה לרמה הרב שנתית, מספר העוזבים עלה ב-40 אלף ישראלים, מה שמתורגם לכעשרת אלפים דירות שלא נרכשו או שלא נדרשו.
"חלקם זוגות צעירים שלא קנו דירה, חלקם בעלי דירות שהשכירו את דירתם ועזבו. הדירות הללו נמצאות בעיקר בגוש דן ולא בפריפריה, וזו גם הסיבה שבירושלים ובערי הפריפריה הירידה במכירות הייתה מתונה יותר. זהו אירוע נקודתי ולא בסטנדרט חדש, וכבר ב־2026 נראה היפוך מגמה".
"אנחנו מאמינים בשוק הנדל"ן ולא עוצרים פרויקטים. מחזור העסקים בענף ארוך, וכל פרויקט לוקח שנים משלב תכנון ועד אכלוס. לכן,
אין היגיון לעצור בניה בגלל האטה זמנית. כל הדירות שנבנה בשנים הבאות יפגשו את הקונה”.
- מצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"
- דירה ב-1.13 מיליון שקל ברמלה: מציאה אמיתית או מלכודת נדל"נית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אווירה, חוסר ודאות ובחירות כנקודת מפנה
בריק מצטרף לתחושה שהחודשים האחרונים מצביעים על שינוי כיוון: "בשני החודשים האחרונים ניכרת חזרה משמעותית למשרדי המכירות. הסיפור של השנתיים האחרונות לא היה בעיקר הריבית, אלא הפסיכולוגיה.
דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים של אמריקה ישראל להשקעות. קרדיט: אלן צ'פלסקיאמריקה ישראל זכתה במכרז בגבעת אולגה, עם 192 יח"ד ב-6 מבנים בסמוך לים
סכום זכייה עמד על כ-128 מיליון שקל; על פי החברה: "אנו מזהים סימני התאוששות ברורים בענף הנדל"ן למגורים"
חברת אמריקה ישראל להשקעות זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל להקמת 192 יח"ד בגבעת אולגה בחדרה, המיועדים להקמת 6 בניינים בני 8-9 קומות. בשטח כולל של כ-10 דונם, במסגרת מתחם חדש המתפתח באזור החוף הדרומי של העיר. סכום הזכייה עמד על כ-128 מיליון שקל. הזכייה בשיתוף
עם חברת מגדלים, זרוע היזמות של בוני ריינה.
התכנית ממוקמת מערבית לשכונת עין הים, מזרחית לשמורת הטבע חוף גדור ומדרום לרחוב אדני פז. המכרז הוא חלק מתכנית רחבה להקים 670 יח"ד, אשר צפויה לחזק משמעותית את האזור ולהמשיך את תנופת הפיתוח של השכונה. 40%
מיחידות הדיור בפרויקט מיועדים לשווק במסגרת תוכנית "מחיר מטרה".
מאמריקה ישראל להשקעות נמסר: "מדובר בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה אותה אנחנו מובילים בחברה. הזכייה במכרז אולגה, בפריים לוקיישן ליד הים ושמורת טבע, משקפת את האמון הרב שלנו בעתיד שוק הדיור בישראל. אנו מזהים סימני התאוששות ברורים בענף הנדל"ן למגורים, וצופים עלייה בביקושים בשנים הקרובות, בפרט באזור קו החוף. החברה ממשיכה לבחון ולהוביל הזדמנויות שיאפשרו להגדיל את מלאי הפרויקטים ולהציע מגורים איכותיים באזורים רבים בארץ".
העסקאות האחרונות בגבעת אולגה מראות מחיר ממוצע של כ-26,000 שקל למטר, כשדירה ברחוב השחף בגודל 94 מ"ר נמכרה ביולי בכ-2.5 מיליון שקל, עם 26,489 שקל למ"ר. של 82 מ"ר בכ-1.4 מיליון שקל, עם ממוצע של כ-17 אלף שקל למ"ר. דירה נוספת של 93 מ"ר נמכרה בדצמבר 2024 בכ-1.93 מליון שקל, המשקף מחיר של 20,752 שקל למ"ר.
- גבעת אולגה - רווח של 125% בכ-8 שנים
- "עד 2033 לא יישארו למדינה קרקעות במרכז. חייבים התחדשות עירונית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר החציוני השנתי הממוצע באולגה עומד על כ-2.2 מיליון שקל, כאשר החציון של דירות 3 חדרים הוא כ-1.65 מיליון שקל, דירות 4 חדרים ב-2.3 מיליון שקל, ודירות 5 חדרים ב-2.8 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2025 עמד המחיר החציוני בגבעת אולגה על 2.2 מיליון שקל, בעוד שבחדרה היה כ-1.9 מיליון שקל (החציון הארצי עמד על 1.93 מיליון שקל).
