תרדס של מטא כבר עם 30 מיליון משתמשים
מטא META PLATFORMS השיקה את המענה שלה לטוויטר, תרדס, והתגובות הראשוניות מעודדות. יותר מ-30 מיליון משתמשים נרשמו לרשת החברתית החדשה ב-7 השעות הראשונות. תרדס ממותגת כאפליקציה של אינסטגרם בחנויות האפליקציות, כלומר שברגע שמשתמש פותח חשבון כל החברים, תמונת הפרופיל ועוד מיובאים מחשבון האינסטגרם.
נראה שהתוכנית לבסס לפחות בהתחלה את תרדס על אינסטגרם הייתה החלטה חכמה. הרשת החברתית עקפה כבר את המתחרה הקיים של טוויטר, מסטודון, לה יש יותר מ-13 מיליון משתמשים והיא הוקמה ב-2016. למרות זאת, יש לה עוד דרך ארוכה בכדי לעקוף את טוויטר, לה יש יותר מ-200 מיליון משתמשים. סימן נוסף חיובי לתרדס הוא האימוץ המוקדם מצד מותגים ואנשים מפורסמים שכבר נמצאים באינסטגרם, מה שצפוי למשוך גם מפרסמים בעתיד.
אנליסטים מ-KeyBanc כתבו כי הם צופים שההכנסות מתרדס לא יהיו מהותיות בשביל מטא, לפחות בטווח הקרוב, היות והיא מתרכזת בבניית קהל לפני מונטיזציה. החדשות הפחות טובות לחברה הם שהרשת החברתית החדשה עדיין לא הושקה באיחוד האירופי וכרגע עדיין לא ברור מתי היא תגיע. העיכוב נובע ככל הנראה מהרגולציה על טכנולוגיה של האיחוד האירופי, שמגבילה את שיתוף המידע של משתמשים בין פלטפורמות שונות. קונור הייז, סגן נשיא לענייני מוצר באינסטגרם אמר כי מטא זקוקה לעוד זמן לפני שתוכל להשיק את תרדס באיחוד.
לאינסטגרם ופייסבוק, ששתיהן בבעלות מטא, יש היסטוריה ארוכה של העתקת מוצרים ממתחרות. Reels לדוגמה הוא חיקוי של טיקטוק ופיצ'ר הסטוריז הוא חיקוי של סנאפצ'ט בתחילת דרכה. האפליקציות של מטא בעבר התחרו באופן לא ישיר על תשומת הלב של המשתמשים בטוויטר באמצעות חיזור אחר גופי חדשות, פוליטיקאים וידוענים. ואולם תרדס מסמנת את הפעם הראשונה שבה מטא יוצאת עם חיקוי אחד לאחד של טוויטר.
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה גם שהתזמון מבחינת מטא הוא טוב, מאז מאסק רכש את טוויטר הוא פיטר אלפי עובדים, שיחרר את מדיניות הפיקוח על התוכן והציב אתגרים רבים בפני המפרסמים. בנוסף, הוא מינה כמנכ"לית במקומו את לינדה יקרינו בניסיון לשפר את היחסים שדי נהרסו מול מותגים רבים. לאחרונה בטוויטר החלו גם להגביל את מספר הציוצים שמשתמשים יכולים לצפות בהם בטענה כי עשו זאת כדי להילחם בבוטים והוסיפו פיצ'רים שיהיו זמינים רק למשתמשים שרשומים לתוכנית המוניים של החברה טוויטר בלו.
ההגבלות הללו יחד עם באגים מוזרים שצצים מדי פעם בפלטפורמה, גרמו למשתמשים רבים לחפש חלופות ויתכן שזה מה שיעזור למטא להאיץ עוד יותר את קצב הצטרפות המשתמשים החדשים.
- 2.ח 07/07/2023 16:02הגב לתגובה זועדיך דרדס,אם טוויטר לא בדיוק הצלחה אז....זו עוד אבן משקולת למטא המתה
- 1.ישי 07/07/2023 00:12הגב לתגובה זוטוויטר תנצח בסוף.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
