תשואות האג"ח בדרך למעלה - מה המשמעות לגבי המניות?
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב דש, מעריך בסקירתו השבועית כי שוק המניות נראה אטרקטיבי כעת ביחס לשוק האג"ח. וכך כותב זבז'ינסקי: "מבחינת השוואת התשואה הצפויה, המניות נראות עדיפות. התשואה הצפויה של המניות במדד S&P500 (מכפיל עתידי הפוך) ממשיכה להיות גבוהה משמעותית לעומת התשואה הממוצעת של האג"ח בדירוג BBB. הפער בין התשואות הצטמצם אומנם לעומת המצב בשנים 2010-2014, אך הוא עדיין רחב הרבה יותר מאשר לפני המשבר".
זבזינסקי כותב כי להערכתו "עליית התשואות לא בהכרח תפגע בשוק המניות. זה תלוי כמובן בעוצמה, אך אנו לא מצפים לעלייה חדה ומהירה בתשואות אלא לתהליך הדרגתי".
לגבי שוק האג"ח טוען הכלכלן של מיטב כי "הסביבה שתמכה בתשואות הנמוכות של האג"ח הממשלתיות בעולם עומדת לעבור שינוי. ברמת התשואות הנוכחיות נדרשת זהירות באפיק. אנו ממליצים בשלב זה על מח"מ דפנסיבי של כ-3-4 שנים". ובעניין זה מפרט 5 גורמים לעליית תשואות אפשרית בעולם השנה הקרובה:
1. כעבור עשור מהמשבר נראה שהכלכלה העולמית סוף סוף מאיצה את קצב הצמיחה ומתרחבת כמעט לכל האזורים.
2. האבטלה בכלכלות המפותחות המובילות נמצאת ברמות הנמוכות היסטוריות. העובדה שעד היום זה גרם לעלייה באינפלציה עדיין לא אומר שזה לא יקרה.
3. המדיניות התקציבית הממשלתית עוברת שינוי בעקבות השינויים הפוליטיים. הרפורמה במס בארה"ב (אם תתממש) צפויה להיות גירעונית. בבריטניה נגמרו הקיצוצים שנמשכו בשבע השנים האחרונות. גם באירופה הסיכון לעליית הכוחות הפופוליסטיים מוביל למדיניות פיסקאלית מרחיבה יותר ברמת המדינות. לפי התחזית של קרן המטבע, צורכי הגיוס של הממשלות במדינות המתפתחות והמפותחות יתחילו שוב לגדול החל משנת 2018. וזאת עוד לפני שלוקחים בחשבון את ההשפעה של הרפורמה במס בארה"ב.
- קרנות אג"ח רבעון שלישי: איך אפשר להפסיד כשכל אפיקי האג"ח עולים?
- תשואות האג"ח הארוכות מטפסות - למה זה קורה עכשיו ומה המשמעויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. העודפים הגדולים בחשבון השוטף של המדינות המתפתחות (Saving glut) הפכו לגירעון, שלפי התחזית של קרן המטבע, צפוי לגדול. שינוי זה קשור לירידה במחירי הסחורות והמעבר של הכלכלות כמו סין מלהיות יצרן גלובלי לצרכן גלובלי.
5. לבסוף, הבנקים המרכזיים משנים כיוון. ה-FED מתחיל צמצום המאזן. ה-ECB צפוי להפסיק את ה-QE שלו בשנה הקרובה בעקבות ההתקדמות המהירה של הכלכלה האירופאית. לפי התחזית שבנינו, בהתאם לצמצום מאזנו של ה-FED, בהנחה שה-ECB יתחיל בהדרגה לצמצם את הרכישות מתחילת 2018 וה-BOJ ימשיך ללא שינוי, קצב הרכישות השנתי נטו של שלושת הבנקים הגדולים יחד ירד מכ-1500 מיליארד דולר בשנה האחרונה לכ-700 מיליארד ב-12 החודשים הקרובים. הירידה תימשך מעבר לטווח זה. כפי שכתבנו לעיל, צמצום המאזן או ביטול הרכישות לבדם לא בהכרח יובילו לעליית התשואות, אך בשילוב עם הגורמים האחרים יתמכו בכך.
6. יותר בנקים מרכזיים צפויים להצטרף לתהליך עליית הריבית שמוביל ה-FED. לאחרונה ראינו סימנים לכך.
- היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
- 3.המפולת תבוא בענק (ל"ת)מני 25/09/2017 10:56הגב לתגובה זו
- 2.דניאל 25/09/2017 09:57הגב לתגובה זובמקומו הייתי מתבייש.מיטב דש עם התשואות הכי נמוכות בשלוש השנים האחרונות מרוב הקרנות...אז איך הבחור מתהדר בתואר הכלכלן הראשי? אולי הקלקלן יותר מתאים.
- משה 25/09/2017 10:42הגב לתגובה זותשואות בסדר מיטב 20-80 מיטב אגח+20
- 1.הנבואה ניתנה ל.... (ל"ת)אבי 25/09/2017 08:43הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
f.jpeg)
היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות
החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.
הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת.
אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיוןיש לו תובנות - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
המניות הבולטות
אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15% ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר.
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל (Intel Corp -4.24% )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.
