
פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
מניית פרארי עלתה 3.4% לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי עם הכנסות של 1.77 מיליארד יורו. הדגמים החדשים הובילו את המכירות, בעוד הביקוש נותר גבוה גם בתקופת מעבר בין דגמים. פרארי מדגישה את הרווחיות ליחידה, נזהרת במעבר לחשמל ושומרת על תחזיותיה
לשנה כולה
מניית פרארי עלתה השבוע ב־3.4% בבורסה האירופית, בזמן שמרבית מניות הרכב סביבה רשמו ירידות. העלייה הגיעה לאחר שהחברה הפתיעה לטובה בתוצאות הרבעון השלישי ואישררה את התחזיות לשנה כולה, לאחר שמסרה יותר רכבים מהצפוי. הנתונים מצביעים על יכולת להתמודד עם סביבה כלכלית מאתגרת, כשהחברה מצליחה לשמור על צמיחה גם בשוק שנמצא בהאטה. הביצועים בלטו במיוחד על רקע חולשה נרחבת במניות יצרניות הרכב.
המכירות בארצות הברית ובסין אמנם נחלשו עם ירידה של 2.3% באמריקה ו־12% בסין, הונג קונג וטייוואן, אך הצמיחה בשווקים אחרים פיצתה על כך. הדגמים החדשים של פרארי ממשיכים להניע את המכירות. רומא ספיידר, 296 GTS והפורוסנגה תרמו לגידול במכירות, בעוד ה־12Cilindri נמצא בשלבי השקה מתקדמים ומשפחת דגמי SF90 XX מרחיבה את חלקה במכירות הכוללות. הביקוש לדגמים החדשים נותר גבוה, והחברה הצליחה לאזן את הפגיעה שנגרמה מהפסקת ייצורם של דגמים קודמים בהם ה־SF90 ספיידר והדייטונה SP3, שסיימה את סדרת הייצור המוגבלת שלה.
הרווח הנקי עלה מ־375 ל־382 מיליון יורו, וההכנסות נטו צמחו ב־7.4% ל־1.77 מיליארד יורו. האנליסטים ציפו להכנסות של 1.7 מיליארד יורו ולמשלוחים של 3,376 יחידות, אך החברה עקפה את התחזיות בשני המדדים. השיפור ברווחיות ליחידה ממחיש את הצלחת האסטרטגיה להתמקד בערך ולא בכמות.
מבחינת התפלגות גיאוגרפית, התמונה מגוונת. באירופה, המזרח התיכון ואפריקה נרשם גידול של 1.6%, המעיד על יציבות. אזור אסיה־פסיפיק עלה ב־8.7%, מה שמעיד על התאוששות, בעוד שבאמריקה נרשמה ירידה של 2.3% ובסין צניחה של 12%.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרארי שמרה על התחזיות השנתיות שהציגה באירוע המשקיעים האחרון, ואף חידדה את היעדים לטווח הארוך. החברה צופה הכנסות של מעל 7 מיליארד יורו השנה, EBITDA מותאם של לפחות 2.72 מיליארד יורו ו־EBIT מותאם של לפחות 2.06 מיליארד יורו. שולי הרווח צפויים להישאר יציבים, שולי EBITDA של 38.3% לפחות ו־EBIT של 29% ומעלה.
פרארי מתמקדת ברווחיות ליחידה
האסטרטגיה העסקית מאחורי הצמיחה מבוססת פחות על היקף מכירות ויותר על רווחיות ליחידה. החברה מתמקדת במכירת דגמים יקרים יותר ובשירותי התאמה אישית, שמגדילים את ההכנסה הממוצעת לרכב. השילוב בין תמהיל מוצרים רווחי לבין ביקוש לאפשרויות פרימיום מגדיל את ההכנסות, גם כשמספר היחידות כמעט ואינו משתנה. כך עלו ההכנסות ברבעון אף שהמספר הכולל של כלי הרכב שנמסרו כמעט זהה לשנה שעברה - 3,401 לעומת 3,383.
יש גם אתגרים. המכסים על יבוא לארצות הברית פגעו ברווחיות, והראו כי גם יצרנית היוקרה מושפעת ממלחמות סחר. נוסף לכך, פרארי נאלצה להתמודד עם תקופת מעבר בין דגמים, כשהפסיקה את ייצור ה־SF90 ספיידר והפחיתה משלוחים של דייטונה SP3.
- דיסני ויוטיוב חתמו על הסכם חדש: ערוצי ABC ו-ESPN חוזרים לשידור
- אחרי יותר מעשור: אפל נערכת לפרישת טים קוק; 5 עובדות על קוק ומי צפוי להיות היורש?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מעבר לרכבים חשמליים - לא בקרוב
פרארי לא ממהרת לעבור לרכבים חשמליים וכ־57% מהמכוניות שנמכרו ברבעון צוידו במנועי בעירה פנימית, והיתר היו היברידיות. החברה הציגה לאחרונה פרטים ראשונים על הדגם החשמלי הראשון שלה, אך במקביל אותתה כי אינה ממהרת לעזוב את מנועי הבעירה המסורתיים. בכך היא מעדיפה להיענות לביקוש הקיים ולהתקדם בקצב שמרני יותר לעבר הנעה חשמלית.
המנכ"ל בנדטו ויניה אמר כי החברה ממשיכה לפעול על פי תוכנית ארוכת טווח ולתת ללקוחות חופש בחירה רחב ככל האפשר בסוג המנוע.
הוא הדגיש כי פרארי אינה מתכוונת להכתיב ללקוחותיה את סוג ההנעה, אלא לאפשר להם לבחור בין חלופות. עמדה זו שונה מזו של יצרניות אחרות שמקדמות מעבר מהיר לרכבים חשמליים.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
