בית המשפט הקפיא את תוכנית הפרישה מרצון של עובדי הממשל האמריקאי
ממשל טראמפ נכשל להשיג את היעד של 10% התפטרויות; רק 40,000 עובדים (2%) הסכימו לתוכנית שמציעה משכורת מלאה עד ספטמבר; איגודי העובדים דורשים הארכה של 60 יום ומעלים ספקות לגבי חוקיות המהלך
שופט פדרלי בבוסטון הורה לממשל האמריקאי להשעות את המועד האחרון של ה-6 בפברואר להצעת ההתפטרות המדורגת לעובדי הממשל הפדרלי. השופט המחוזי ג'ורג' א' אוטול ג'וניור הנחה את משרד ניהול כוח האדם להודיע לעובדים על הקפאת המועד עד לדיון נוסף שיתקיים ביום שני. השופט הדגיש כי מדובר בהקפאה זמנית בלבד, וציין בדיון שהתקיים ביום חמישי אחר הצהריים כי בשלב זה אין בכוונתו להעריך את טענות הנתבעים לגופן.
ההחלטה מהווה מכה לממשל טראמפ, שביקש להשיג התחייבויות מכ-10% מכוח העבודה האזרחי הפדרלי להתפטר עד סוף יום חמישי. לפי דברי מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קרוליין לוויט, פחות מ-2% מהעובדים, או כ-40,000 איש, קיבלו את ההצעה.
התנגדות חריפה מצד איגודי העובדים והמחוקקים ככל הנראה הפחיתה את ההיענות למה שנראה תחילה כיציאה נוחה עבור אלה המעוניינים לעזוב. הממשל הציע לשלם לעובדים עד ה-30 בספטמבר בתמורה להתפטרותם, כאשר הם לא יידרשו לעבוד אחרי ה-28 בפברואר, אך יקבלו משכורת מלאה והטבות למשך שבעה חודשים נוספים.
ההחלטה ניתנה בתגובה לתביעה שהוגשה ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בבוסטון על ידי קבוצת איגודי עובדים המייצגים עובדים פדרליים. הם טוענים
כי הנחיית "הפיצול בדרך" שנשלחה על
ידי משרד ניהול כוח האדם בשבוע שעבר היא שרירותית, גחמנית ובלתי חוקית.
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האיגודים מבקשים "הצדקה הולמת" להנחיה יחד עם הארכה של 60 ימים. לטענתם, ההנחיה מפרה את חוק ההליך המנהלי וחורגת מהסמכות החוקית תחת החוק. התביעה משקפת ספקות שהביעו עובדים וחלק מהמחוקקים הדמוקרטים לגבי יכולת הממשל לעמוד בהצעתו. השאלות כוללות כיצד ניתן להבטיח לעובדים את תשלום משכורתם כאשר הכספים טרם הוקצו. שאלה נוספת שעולה היא האם העובדים יכולים לקבל הצעות עבודה אחרות בזמן שהם עדיין מקבלים משכורת מהממשל, ומה הסעד העומד לרשותם אם הממשל לא יעמוד בחלקו בעסקה.
עם זאת, המשרד פרסם תזכיר ביום שלישי שבו נכתב כי כל הסכמי הפרישה בין סוכנויות פדרליות לעובדיהן מחייבים מבחינה משפטית ואינם דורשים אישור של הקונגרס. היוזמה של ממשל טראמפ לצמצום כוח העבודה הפדרלי באמצעות תוכנית הפרישה מרצון נתקלה בביקורת נרחבת מצד המחוקקים הדמוקרטים, שטוענים כי המהלך עלול לפגוע בתפקוד הממשל ובשירותים לאזרח.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
