אורזים וזזים: מינויים חדשים ב-XOR וביעל תוכנה
* חברת Xor טכנולוגיות הודיעה היום (שני) על מינויו של יהלום אמת לראש צוות פיתוח Xor Payment One (ובקיצור: XPO), במחלקה לפתרונות פיננסים של Xor. מחלקת פתרונות פיננסיים מספקת, לדברי החברה, פתרונות בתחום אמצעי התשלום וסליקת האשראי בישראל, אירופה ובמזרח הרחוק.
XPO הינו פורטל סליקה מקיף הנותן פתרון לנושא תשלום בכרטיסי אשראי והוראות קבע. יישום ותמיכה בנהלי ש.ב.א ומאפיינים ייחודים של חברות האשראי. מוצרי XPO מותקנים במאות אתרים בארץ, מציינת החברה.
בנוסף, יהלום יוביל את פיתוח הדור הבא של מוצרי הסליקה הכולל מודלים משלימים, כניסה לשווקים בין לאומים ועוד. ליהלום ידע וניסיון בתחום פיתוח פתרונות סליקה ועבודה מול ש.ב.א וחברות האשראי.
* חברת יעל תכנה ומערכות הודיעה (ב') על מינויו של איתי אבנרי למנהל מכירות לתחום ביטחון ותעשיה בחברה. איתי, בן 31, בעל תואר MBA מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, היה קודם לכן מנהל הפיתוח העסקי באורקל ישראל.
ביתץ התוכנה, יעל תוכנה ומערכות, פועל במגזרי הרפואה, הביטחון, הבנקאות, הממשלה, הפיננסים והתעשיה, בתחומי ביצוע פרויקטים ואינטגרציות, פיתוח ושילוב פתרונות תוכנה מתקדמים, מיקור חוץ וייעוץ בקשת רחבה של נושאי טכנולוגיה, יישומים, פתרונות, תשתיות ומערכות.
* יעל בארי מונתה למנהלת תקשורת שיווקית בחברת אומניסיס. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על מערך המרקום של החברה כולל טיפול בכנסים ותערוכות, יחסי ציבור ופרסום, ניהול אתר האינטרנט וכתיבה שיווקית.
לבארי, שהינה בעלת 12 שנות ניסיון בעולם התקשורת, תואר ראשון במשפטים מהמכללה למנהל. קודם להצטרפותה לאומניסיס שימשה יעל ככתבת של תכנים שיווקיים בעברית ובאנגלית, וכן שימשה כמנהלת שיווק בחברת VNC.
חברת Omnisys עוסקת במתן פתרונות, ייעוץ והטמעת מתודולוגיות בתחומי הנדסת מערכות, פיתוח ובדיקות תוכנה. החברה פועלת במגזר הביטחוני והאזרחי כאחד. Omnisys הנה שותפה עסקית של מיקרוסופט וספקית פתרונות של Cisco ונציגת חברת POPKIN, יצרנית כלי CASE להנדסת מערכות. עם לקוחות החברה נמנים: מפעלי תעשייה האווירית, אלת"א, רפא"ל, תעש, חיל האוויר, חיל קשר במגזר הביטחוני, בנק לאומי, בנק הפועלים וישראכרט במגזר הבנקאי, מייקרוסופט ישראל, Cisco, בזק, תדיראן קשר, קומברס, Nova ,Nice, עלית-שטראוס, שירותי בריאות כללית, לשכת עורכי הדין ועוד.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
