אורזים וזזים: מינויים חדשים ב-XOR וביעל תוכנה

חברת Xor טכנולוגיות מינתה את יהלום אמת לראש צוות פיתוח Xor Payment One במחלקה לפתרונות פיננסים, יעל תוכנה מינתה את איתי אבנרי למנהל מכירות לתחום ביטחון ותעשיה ויעל בארי מונתה למנהלת תקשורת שיווקית באומניסיס
שרון שפורר |

* חברת Xor טכנולוגיות הודיעה היום (שני) על מינויו של יהלום אמת לראש צוות פיתוח Xor Payment One (ובקיצור: XPO), במחלקה לפתרונות פיננסים של Xor. מחלקת פתרונות פיננסיים מספקת, לדברי החברה, פתרונות בתחום אמצעי התשלום וסליקת האשראי בישראל, אירופה ובמזרח הרחוק.

XPO הינו פורטל סליקה מקיף הנותן פתרון לנושא תשלום בכרטיסי אשראי והוראות קבע. יישום ותמיכה בנהלי ש.ב.א ומאפיינים ייחודים של חברות האשראי. מוצרי XPO מותקנים במאות אתרים בארץ, מציינת החברה.

בנוסף, יהלום יוביל את פיתוח הדור הבא של מוצרי הסליקה הכולל מודלים משלימים, כניסה לשווקים בין לאומים ועוד. ליהלום ידע וניסיון בתחום פיתוח פתרונות סליקה ועבודה מול ש.ב.א וחברות האשראי.

* חברת יעל תכנה ומערכות הודיעה (ב') על מינויו של איתי אבנרי למנהל מכירות לתחום ביטחון ותעשיה בחברה. איתי, בן 31, בעל תואר MBA מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, היה קודם לכן מנהל הפיתוח העסקי באורקל ישראל.

ביתץ התוכנה, יעל תוכנה ומערכות, פועל במגזרי הרפואה, הביטחון, הבנקאות, הממשלה, הפיננסים והתעשיה, בתחומי ביצוע פרויקטים ואינטגרציות, פיתוח ושילוב פתרונות תוכנה מתקדמים, מיקור חוץ וייעוץ בקשת רחבה של נושאי טכנולוגיה, יישומים, פתרונות, תשתיות ומערכות.

* יעל בארי מונתה למנהלת תקשורת שיווקית בחברת אומניסיס. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על מערך המרקום של החברה כולל טיפול בכנסים ותערוכות, יחסי ציבור ופרסום, ניהול אתר האינטרנט וכתיבה שיווקית.

לבארי, שהינה בעלת 12 שנות ניסיון בעולם התקשורת, תואר ראשון במשפטים מהמכללה למנהל. קודם להצטרפותה לאומניסיס שימשה יעל ככתבת של תכנים שיווקיים בעברית ובאנגלית, וכן שימשה כמנהלת שיווק בחברת VNC.

חברת Omnisys עוסקת במתן פתרונות, ייעוץ והטמעת מתודולוגיות בתחומי הנדסת מערכות, פיתוח ובדיקות תוכנה. החברה פועלת במגזר הביטחוני והאזרחי כאחד. Omnisys הנה שותפה עסקית של מיקרוסופט וספקית פתרונות של Cisco ונציגת חברת POPKIN, יצרנית כלי CASE להנדסת מערכות. עם לקוחות החברה נמנים: מפעלי תעשייה האווירית, אלת"א, רפא"ל, תעש, חיל האוויר, חיל קשר במגזר הביטחוני, בנק לאומי, בנק הפועלים וישראכרט במגזר הבנקאי, מייקרוסופט ישראל, Cisco, בזק, תדיראן קשר, קומברס, Nova ,Nice, עלית-שטראוס, שירותי בריאות כללית, לשכת עורכי הדין ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.