גורו יפני לניהול "רזה" השתתף והרצה בכנס בתחומו
אחד ממי שרואים עצמם כ"גורו" העולמי של גישת הניהול ה"רזה", מאסאקי אימאי (Masaaki Imai), יו"ר ה-Institute Kaizen, הגיע לישראל לחשוף בפני מנהלים ישראלים את שיטת ה-Kaizen לניהול יעיל של ארגונים. אימאי, אשר הגיע לארץ כאורח של חברת אביב ניהול, המיישמת את שיטת Kaizen וה-Lean בארגונים, השתתף בכנס שארגנה חברת אביב ניהול ביחד עם המי"ל ועסק בנושא הניהול הרזה. בכנס השתתפו כ-120 מנהלים.
מאסאקי אימאי, אמר בכנס: "המיקוד של ארגונים צריך להיות בהורדת הבזבוז (ביפנית: Muda) במטרה ליצור ארגון רזה, גמיש, מהיר ואיכותי יותר. אימאי התייחס לזמן ההשקעה הקטן יותר המושקע בייצור היפני בהשוואה לייצור המערבי ולאחוז הנמוך של תקלות ייצור ביפן וייחס את הכמות הקטנה של התקלות להבדל בין העולם המערבי לבין יפן: "בעולם המערבי בוחנים את הדברים שעושים טוב ומנסים לשפר אותם. היפנים בוחנים את הדברים שנעשים לא טוב ומתמקדים בלהעלים אותם".
לדברי אימאי: "התוצאות של יישום שיטת ה-Kaizen הן: שיפור הפיריון בכ-30% עד 50% קיצור זמן תגובה בכ-40% עד 60% ושיפור דרמטי באיכות וברמת השירות".
Kaizen משמעותו ביפנית - שיפור מתמיד. Kaizen מייצג פילוסופיית חיים לפיה, כל מה שנעשה, צריך להתמקד בשיפורים קטנים, המבוצעים באופן שוטף. כך, לאורך זמן, ניתן להגיע לתוצאות מערכתיות ומשמעותיות.
בכנס השתתפו עוד: ד"ר אלכס קומן - מרצה בביה"ס רקאנטי באונ' ת"א, זהר בנור ? סמנכ"ל פתוח עסקי באביב ניהול, קובי מוטיב - מנהל אגף תפעול ולוגיסטיקה בעלית ממתקים, גרשון גולדנברג - יו"ר תעשיות לכיש ועוד.
במהלך ביקורו בישראל יבקר אימאי במספר חברות ישראליות, ביניהן: HP Indigo, דלתא גרביים וחברת סמיקונדקטור בינלאומית הפועלת בישראל. בחודש יוני הקרוב תוביל חברת אביב ניהול משלחת של מנהלים ישראלים אשר ייצאו לביקור בחברות ביפן, ביניהן: טויוטה, שארפ, Matsushita Panasonic ועוד.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
