המדינה מתגמשת: אחזקה ישראלית בבזק - מ-19%

גבאי: "אבחנה בין זכויות הצבעה וזכות למינוי דירק' לעומת זכות הונית מאפשרת להוריד ההשקעה הכספית הנדרשת מישראלי למחצית ובה בעת לשמור על השפעתו בחברה". התיקון ותיקונים נוספים יובאו לאישור הממשלה בימים הקרובים
שרון שפורר |

משרדי התקשורת, הממשלה, המשפטים, שירות הביטחון הכללי ורשות החברות הממשלתיות הגיעו להסכמה משותפת בדבר שינוי השתתפות מרכיב ישראלי ברוכש גרעין השליטה בחברה. שרת התקשורת, דליה איציק סבורה, כי ההחלטה תאפשר להקטין את ההון הנדרש מהמרכיב הישראלי למחצית, תוך שמירה על השפעתו בגרעין השליטה לפי צורכי הביטחון.

על-פי ההסכמה שגובשה, תיוותר האפשרות הקיימת לפיה הגורם הישראלי יחזיק 19% לפחות מכל אחד מסוגי אמצעי השליטה בחברה הרוכשת. בנוסף תתווסף אפשרות נוספת לפיה הגורם הישראלי יחזיק 19% לפחות, בכל עת, מהזכות להצביע באסיפה הכללית ומהזכות למנות דירקטורים בחברה הרוכשת, ובלבד ששיעור אחזקותיו בבזק, במישרין או בעקיפין, באמצעות החברה הרוכשת, לא יפחת בכל עת מ-3% ושתהיה לו הזכות למנות והוא ימנה לפחות חמישית ממספר הדירקטורים בבזק ובחברות הבת של בזק, ולא פחות מדירקטור אחד, בכל אחד מאלה.

כמו-כן הוסכם, כי הרוכשים יוכלו לרכוש את גרעין השליטה במבנה של עד 5 חברות, שיתקשרו בהסכם ביניהן, אשר יבטיח להנחת דעת השרים שליטה משותפת שלהן בבזק והיכולת להפעילה וקיום ההסדרים הקבועים בצו הבזק.

תיקונים אלו לצו הבזק יובאו לאישור הממשלה בימים הקרובים ולאחר מכן לחתימת ראש הממשלה, אריאל שרון ולשרת התקשורת, דליה איציק. השינויים התאפשרו לאחר דיונים אינטנסיביים, שנערכו בין גורמי הממשלה בחודשים האחרונים.

השרה איציק מסרה בתגובה, כי "ההחלטה שנתקבלה תאפשר הקטנת ההון הנדרש מהמרכיב הישראלי למחצית, תוך שמירה על השפעתו בגרעין השליטה לפי צורכי הביטחון. פתרון זה מסיר מכשול מהותי בפני ההפרטה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שש תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 


זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג


השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

מקס סטוק

רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן

רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח השנתי עומד על 104 מיליון שקל.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:

Dreame

המותג שהגדיר מחדש את שוק השואבים בישראל והוביל גם בקטגוריית השוטפים

שוק שואבי האבק עבר מהפכות רבות, מהשואבים עם הכבל ועד לשואבים האלחוטיים של דייסון והשאיבה הרובוטית של איירובוט. אלא שב-2025 נכנסה לתמונה דרימי והגדירה מחדש את הקטגוריה עם השואב השוטף.