DSPG עקפה את צפי האנליסטים: רווח של 10 סנט ברבעון

הנהלת החברה אופטימית לאחר רבעון לא פשוט ומציינת כי למרות הוצאות המו"פ הגבוהות והסביבה העסקית הקשה היא הצליחה להגדיל את הרווח הנקי בכל 2004. עומדת לעדכן את התחזיות בשיחת ועידה
חזי שטרנליכט |

ספקית שבבי המולטימדיה הישראלית DSPG (נאסד"ק: DSPG) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת הכספים 2004 עולה. ההכנסות ברבעון נפלו ב-25% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-28.6 מיליון דולר. אך ההכנסות עמדו בטווח העליון של התחזית שמסרה החברה בסוף הרבעןם השלישי. בשנת 2004 נרשם גידול מתון בסך ההכנסות בשיעור של 3% והן הסתכמו ב-157.5 מיליון דולר.

אך בשורה התחתונה נרשמה הידיעה המשמעותית ביותר מבחינת המשקיעים: הרווח הנקי, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, ירד ב-50% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3 מיליון דולר, כ-10.4% מהמחזור. DSPG הצליחה לעקוף עם הרווח הזה בכ-62% את התחזיות של האנליסטים בוול סטריט. בשורה התחתונה השיגה החברה גידול ברווח הנקי בכל שנת 2004. הרווח גדל ב-6% והסתכם ב-29.1 מיליון דולר, שהם כ-18.5% מהמחזור.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר יו"ר ומנכ"ל DSPG, אלי איילון: "המחצית השנייה של 2004 התאפיינה בסביבה מאתגרת עבורנו ועבור תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים. רמות הביקוש והמלאי למוצרים השונים בשוק זה השפיעו גם על עסקי החברה. קשיים אלה, אנו מאמינים, כעת מאחורינו. זרם הזמנות חזק במהלך הרבעון הרביעי של 2004 יצר צבר הזמנות של 40 מיליון דולר נכון לסוף שנה שעברה, מה שנותן לנו ראות טובה מאוד לרבעון הראשון של 2005".

איילון הוסיף כי בהתבסס על נתונים אלה ונתונים חיוביים נוספים מרשתות השיווק הגדולות, החברה מעדכנת את התחזיות לרבעון הראשון של 2005 ולשנת 2005 כולה, אשר יוצגו בשיחת הועידה שתתקיים היום.

סמנכ"ל הכספים של DSPG, משה צלניק, אמר: "למרות הוצאות המו"פ הגבוהות בשנת 2004 וסביבה עסקית קשה ברבעון הרביעי, הצליחה DSPG להגדיל את הרווח הנקי והרווח למניה ב- 2004 לעומת 2003. כעת, החברה ממוצבת היטב לקראת 2005, כשהיא מציעה מגוון רחב יותר של מוצרים בתחומים ושווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה."

הרווח המדולל למניה, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, הסתכם ב-10 סנט, 3 סנט מעל התחזיות הממוצעות של האנליסטים במונחים שנתיים, גדל הרווח המדולל למניה בנטרול רווח הון והפחתות חד-פעמיות ב- 4% והסתכם ב- 97 סנט.

כזכור, צפתה החברה הכנסות של 26-29 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וגידול משמעותי בהוצאות המו"פ ובהוצאות התפעוליות כתוצאה מהכללת ההוצאות בגין רכישת טכנולוגיית WiFi שפותחה על-ידי חברת Bermai, וכן מגיוס עובדים חדשים, בעיקר לחטיבת ה-DECT.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

בזן
צילום: שגיא מורן

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה

עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת הסביבה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזן

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.87%   , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".

על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.

בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.

בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.