DSPG עקפה את צפי האנליסטים: רווח של 10 סנט ברבעון
ספקית שבבי המולטימדיה הישראלית DSPG (נאסד"ק: DSPG) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת הכספים 2004 עולה. ההכנסות ברבעון נפלו ב-25% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-28.6 מיליון דולר. אך ההכנסות עמדו בטווח העליון של התחזית שמסרה החברה בסוף הרבעןם השלישי. בשנת 2004 נרשם גידול מתון בסך ההכנסות בשיעור של 3% והן הסתכמו ב-157.5 מיליון דולר.
אך בשורה התחתונה נרשמה הידיעה המשמעותית ביותר מבחינת המשקיעים: הרווח הנקי, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, ירד ב-50% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3 מיליון דולר, כ-10.4% מהמחזור. DSPG הצליחה לעקוף עם הרווח הזה בכ-62% את התחזיות של האנליסטים בוול סטריט. בשורה התחתונה השיגה החברה גידול ברווח הנקי בכל שנת 2004. הרווח גדל ב-6% והסתכם ב-29.1 מיליון דולר, שהם כ-18.5% מהמחזור.
עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר יו"ר ומנכ"ל DSPG, אלי איילון: "המחצית השנייה של 2004 התאפיינה בסביבה מאתגרת עבורנו ועבור תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים. רמות הביקוש והמלאי למוצרים השונים בשוק זה השפיעו גם על עסקי החברה. קשיים אלה, אנו מאמינים, כעת מאחורינו. זרם הזמנות חזק במהלך הרבעון הרביעי של 2004 יצר צבר הזמנות של 40 מיליון דולר נכון לסוף שנה שעברה, מה שנותן לנו ראות טובה מאוד לרבעון הראשון של 2005".
איילון הוסיף כי בהתבסס על נתונים אלה ונתונים חיוביים נוספים מרשתות השיווק הגדולות, החברה מעדכנת את התחזיות לרבעון הראשון של 2005 ולשנת 2005 כולה, אשר יוצגו בשיחת הועידה שתתקיים היום.
סמנכ"ל הכספים של DSPG, משה צלניק, אמר: "למרות הוצאות המו"פ הגבוהות בשנת 2004 וסביבה עסקית קשה ברבעון הרביעי, הצליחה DSPG להגדיל את הרווח הנקי והרווח למניה ב- 2004 לעומת 2003. כעת, החברה ממוצבת היטב לקראת 2005, כשהיא מציעה מגוון רחב יותר של מוצרים בתחומים ושווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה."
הרווח המדולל למניה, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, הסתכם ב-10 סנט, 3 סנט מעל התחזיות הממוצעות של האנליסטים במונחים שנתיים, גדל הרווח המדולל למניה בנטרול רווח הון והפחתות חד-פעמיות ב- 4% והסתכם ב- 97 סנט.
כזכור, צפתה החברה הכנסות של 26-29 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וגידול משמעותי בהוצאות המו"פ ובהוצאות התפעוליות כתוצאה מהכללת ההוצאות בגין רכישת טכנולוגיית WiFi שפותחה על-ידי חברת Bermai, וכן מגיוס עובדים חדשים, בעיקר לחטיבת ה-DECT.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
