DSPG עקפה את צפי האנליסטים: רווח של 10 סנט ברבעון

הנהלת החברה אופטימית לאחר רבעון לא פשוט ומציינת כי למרות הוצאות המו"פ הגבוהות והסביבה העסקית הקשה היא הצליחה להגדיל את הרווח הנקי בכל 2004. עומדת לעדכן את התחזיות בשיחת ועידה
חזי שטרנליכט |

ספקית שבבי המולטימדיה הישראלית DSPG (נאסד"ק: DSPG) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת הכספים 2004 עולה. ההכנסות ברבעון נפלו ב-25% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-28.6 מיליון דולר. אך ההכנסות עמדו בטווח העליון של התחזית שמסרה החברה בסוף הרבעןם השלישי. בשנת 2004 נרשם גידול מתון בסך ההכנסות בשיעור של 3% והן הסתכמו ב-157.5 מיליון דולר.

אך בשורה התחתונה נרשמה הידיעה המשמעותית ביותר מבחינת המשקיעים: הרווח הנקי, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, ירד ב-50% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3 מיליון דולר, כ-10.4% מהמחזור. DSPG הצליחה לעקוף עם הרווח הזה בכ-62% את התחזיות של האנליסטים בוול סטריט. בשורה התחתונה השיגה החברה גידול ברווח הנקי בכל שנת 2004. הרווח גדל ב-6% והסתכם ב-29.1 מיליון דולר, שהם כ-18.5% מהמחזור.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר יו"ר ומנכ"ל DSPG, אלי איילון: "המחצית השנייה של 2004 התאפיינה בסביבה מאתגרת עבורנו ועבור תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים. רמות הביקוש והמלאי למוצרים השונים בשוק זה השפיעו גם על עסקי החברה. קשיים אלה, אנו מאמינים, כעת מאחורינו. זרם הזמנות חזק במהלך הרבעון הרביעי של 2004 יצר צבר הזמנות של 40 מיליון דולר נכון לסוף שנה שעברה, מה שנותן לנו ראות טובה מאוד לרבעון הראשון של 2005".

איילון הוסיף כי בהתבסס על נתונים אלה ונתונים חיוביים נוספים מרשתות השיווק הגדולות, החברה מעדכנת את התחזיות לרבעון הראשון של 2005 ולשנת 2005 כולה, אשר יוצגו בשיחת הועידה שתתקיים היום.

סמנכ"ל הכספים של DSPG, משה צלניק, אמר: "למרות הוצאות המו"פ הגבוהות בשנת 2004 וסביבה עסקית קשה ברבעון הרביעי, הצליחה DSPG להגדיל את הרווח הנקי והרווח למניה ב- 2004 לעומת 2003. כעת, החברה ממוצבת היטב לקראת 2005, כשהיא מציעה מגוון רחב יותר של מוצרים בתחומים ושווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה."

הרווח המדולל למניה, בנטרול הפחתות חד-פעמיות, הסתכם ב-10 סנט, 3 סנט מעל התחזיות הממוצעות של האנליסטים במונחים שנתיים, גדל הרווח המדולל למניה בנטרול רווח הון והפחתות חד-פעמיות ב- 4% והסתכם ב- 97 סנט.

כזכור, צפתה החברה הכנסות של 26-29 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וגידול משמעותי בהוצאות המו"פ ובהוצאות התפעוליות כתוצאה מהכללת ההוצאות בגין רכישת טכנולוגיית WiFi שפותחה על-ידי חברת Bermai, וכן מגיוס עובדים חדשים, בעיקר לחטיבת ה-DECT.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%

הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון השנתי של 2025

מנדי הניג |
נושאים בכתבה החשב הכללי באוצר

הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.

התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.

מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.

לצד זאת, הוצאות הממשלה עלו בקצב מתון בהרבה. מתחילת השנה הגיע היקף ההוצאות ל-578 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% בלבד בהשוואה ל-2024. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-3.5%, והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-2%. הגידול המתון משקף שילוב בין ריסון יחסי בהוצאות השוטפות לבין התזמון של העברות חד-פעמיות ורכישות ביטחוניות לאורך השנה.

מרכיב מרכזי בדו"ח נוגע להוצאות המלחמה. לפי אומדן החשכ"ל, הוצאות המלחמה ברוטו בשנת 2025 עומדות על 85.3 מיליארד שקל. מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023 מסתכם היקף ההוצאה המצטבר ב-226.9 מיליארד שקל, כולל 8.3 מיליארד שקל מקרן הפיצויים, מתוכם 3.8 מיליארד שקל בגין נזק ישיר. בנוסף נכללות בדו"ח הוצאות ביטחוניות שמומנו מסיוע אמריקאי והוצאות במסגרת תכנית "תקומה".