גרטנר: DELL הובילה את מכירות ה-PC העולמיות ב-2004
משלוחי PC (מחשבים אישיים) גדלו ב-2004 ב-12% לעומת 2003, עקב מכירות חזקות של מחשבים ניידים, כך עולה מנתוני מחקר מוקדמים שערכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ הטכנולוגית המובילה.
"מכירות ה-PC ברבעון הרביעי של 2004 עמדו בתחזיות, למרות חולשה מסוימת בשוקי הצריכה בארה"ב ובשוק ה-EMEA", אמר סגן נשיא חטיבת המחשוב בגרטנר, צ'ארלס סמלדרס "מחירים נמוכים יותר, ביצועים טובים יותר וגישה אלחוטית, האיצו את מכירות המחשבים הניידים".
גרטנר חושפת כי ענקית המחשבים דל (DELL) חיזקה את מקומה כמובילה בשוק היצרנים בעולם עם ביצועים יציבים בכל האזורים. "ברבעון הרביעי, ירידה במחירי רכיבים איפשרה לדל להמשיך להוריד מחירים ולזכות בנתח שוק", אמר סמלדרס.
אחרי דל עם 30.1 מיליון מחשבים, התברגו לטבלת המובילות בהיקפי המשלוחים של מחשבים אישיים: HP (עם 27.5 מיליון מחשבים), ואחריה IBM (עם 10.3 מיליון מחשבים), פוג'יטסו, סימנס, אייסר, והשאר. בסך הכל נשלחו מהיצרנים 188.9 מיליון מחשבים אישיים בעולם ב-2004. כל זאת מול 169 מיליון מחשבים ב-2003.
משלוחי ה-PC של HP גדלו ב-12% ב-2004, יחד עם זאת החברה התמודדה עם אתגרים מסוימים בשוק השנה. ברבעון הרביעי, שעור הצמיחה של HP היה נמוך מהממוצע העולמי עקב מכירות נמוכות יותר בשוקי ארה"ב, אירופה ו-EMEA.
במהלך הרבעון הרביעי, הודיעה IBM כי היא מוכרת את עסקי ה-PC שלה לקבוצת לנובו הסינית. לנובו תתקדם למקום השלישי בדירוג שוק ה-PC העולמי לאחר שהרכישה תסתיים. "הלחץ על יצרני PC לפעול בשולי רווח כל כך נמוכים, הובילו ליציאתה של IBM מהשוק", אמר סמלדרס. "יש לצפות למיזוגים נוספים בהמשך".
בנובמבר, לפני הודעת יבמ-לנובו, גרטנר חזתה כי שלושה מתוך עשרה יצרני ה-PC המובילים בעולם יעזבו את התחום עד 2007. בארה"ב, הסתכמו משלוחי ה-PC ב-62.3 מליון יחידות ב-2004, גידול של 8.3% לעומת 2003. במהלך הרבעון הרביעי של 2004, ראינו בשוק הצריכה תוצאות מעורבות, עם צמיחה חלשה מהצפוי במחשבים שולחניים, אך צמיחה יציבה מאוד בשוק המחשבים הניידים.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
