גרטנר: DELL הובילה את מכירות ה-PC העולמיות ב-2004

אחרי דל עם 30.1 מיליון מחשבים, התברגו לטבלת המובילות בהיקפי המשלוחים של מחשבים אישיים: HP (עם 27.5 מיליון מחשבים), ואחריה IBM (עם 10.3 מיליון מחשבים)
חזי שטרנליכט |

משלוחי PC (מחשבים אישיים) גדלו ב-2004 ב-12% לעומת 2003, עקב מכירות חזקות של מחשבים ניידים, כך עולה מנתוני מחקר מוקדמים שערכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ הטכנולוגית המובילה.

"מכירות ה-PC ברבעון הרביעי של 2004 עמדו בתחזיות, למרות חולשה מסוימת בשוקי הצריכה בארה"ב ובשוק ה-EMEA", אמר סגן נשיא חטיבת המחשוב בגרטנר, צ'ארלס סמלדרס "מחירים נמוכים יותר, ביצועים טובים יותר וגישה אלחוטית, האיצו את מכירות המחשבים הניידים".

גרטנר חושפת כי ענקית המחשבים דל (DELL) חיזקה את מקומה כמובילה בשוק היצרנים בעולם עם ביצועים יציבים בכל האזורים. "ברבעון הרביעי, ירידה במחירי רכיבים איפשרה לדל להמשיך להוריד מחירים ולזכות בנתח שוק", אמר סמלדרס.

אחרי דל עם 30.1 מיליון מחשבים, התברגו לטבלת המובילות בהיקפי המשלוחים של מחשבים אישיים: HP (עם 27.5 מיליון מחשבים), ואחריה IBM (עם 10.3 מיליון מחשבים), פוג'יטסו, סימנס, אייסר, והשאר. בסך הכל נשלחו מהיצרנים 188.9 מיליון מחשבים אישיים בעולם ב-2004. כל זאת מול 169 מיליון מחשבים ב-2003.

משלוחי ה-PC של HP גדלו ב-12% ב-2004, יחד עם זאת החברה התמודדה עם אתגרים מסוימים בשוק השנה. ברבעון הרביעי, שעור הצמיחה של HP היה נמוך מהממוצע העולמי עקב מכירות נמוכות יותר בשוקי ארה"ב, אירופה ו-EMEA.

במהלך הרבעון הרביעי, הודיעה IBM כי היא מוכרת את עסקי ה-PC שלה לקבוצת לנובו הסינית. לנובו תתקדם למקום השלישי בדירוג שוק ה-PC העולמי לאחר שהרכישה תסתיים. "הלחץ על יצרני PC לפעול בשולי רווח כל כך נמוכים, הובילו ליציאתה של IBM מהשוק", אמר סמלדרס. "יש לצפות למיזוגים נוספים בהמשך".

בנובמבר, לפני הודעת יבמ-לנובו, גרטנר חזתה כי שלושה מתוך עשרה יצרני ה-PC המובילים בעולם יעזבו את התחום עד 2007. בארה"ב, הסתכמו משלוחי ה-PC ב-62.3 מליון יחידות ב-2004, גידול של 8.3% לעומת 2003. במהלך הרבעון הרביעי של 2004, ראינו בשוק הצריכה תוצאות מעורבות, עם צמיחה חלשה מהצפוי במחשבים שולחניים, אך צמיחה יציבה מאוד בשוק המחשבים הניידים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.