עיר עתידנית
צילום: getty images, Busakorn Pongparnit

טויוטה תבנה עיר עתידנית ביפן כדי לבחון טכנולוגיות חדשות

'העיר הארוגה', זה שמו של הפרויקט, תתפרס על שטח של כ-700 דונם ותיבנה למרגלות הר פוג'י. העיר תכלול בין היתר רובוטים, בתים חכמים ורכבים אוטונומיים ותהווה מעבדה חיה. העבודות צפויות להתחיל ב-2021
 
ארז ליבנה | (1)

העתיד כבר כאן: חברת טויוטה (סימול: TY) הודיעה אתמול על כוונת להקים מיזם שאפתני במיוחד – עיר עתידנית, שהוגדרה כ"מעבדה חיה", בה מדעני החברה יבחנו טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. בין היתר יבחנו שם יכולות של בתים חכמים, רכבים אוטונומיים, בתים חכמים וטכנולוגיות של אינטליגנציה מלאכותית (AI) בסביבה של העולם האמיתי.

 

העיר, ששמה יהיה 'העיר הארוגה', תקום על שטח של 708 דונם ותמוקם בבסיסו של הר פוג'י הידוע ביפן. אקיו טויודה, נשיא החברה היפנית, הכריז על המיזם בכנס הטכנולוגיה הגדול בעולם, CES שנערך בלאס וגאס, והודיע שתחילת העבודות על העיר יחלו ב-2021. לא ברור כמה זמן ייקח לבנות את העיר. 

 

בשלב הראשון, העיר תקלוט כ-2,000 דיירים ומדענים, ומתוכננת להיות ברת קיימא לחלוטין – כלומר יהיה מחזור מלא ועם אנרגיות מתחדשות, כשהבתים יהיו בנויים מעץ והרכבים לא יהיו מזהמים כלל. את העיר מתכנן אדריכל העל הדני, ביארק אינגלס, האחראי על בניית מרכז הסחר העולמי החדש והמטה החדש של גוגל.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפשר להעביר לשם את כול האירנים . (ל"ת)
    בא 08/01/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".