לא מחכה לדבר: מתיחת פנים לשברולט מאליבו

הדור החדש של המאליבו רק נחת בארץ וכבר זוכה למתיחת פנים
עמרי ספיר |

שברולט מאליבו 2014

כנראה שהדור השמיני של שברולט מאליבו לא מספק את היצרנית. או את הלקוחות ואולי את שניהם – כי כעת מציגה שברולט מתיחת פנים למכונית – שהוצגה לראשונה לפני שנתיים בלבד ונחתה בארץ רק השנה. המתיחה כוללת חזית עדכנית, מנוע חדש להיצע ועדכון לקיים, מערכות עזר חדשות ושינויים בתא הנוסעים. בקיצור – מתיחת פנים מקיפה למדי, במיוחד כשמדובר במכונית צעירה יחסית.
 

מבחוץ ניתן להבחין בחזית החדשה של המאליבו שמקורה, כך שברולט, מגיע מהאימפלה החדשה. עיקרם, שינויים בגריל, שגדל ותפח והתפשט כלפי מטה. התוצאה הסופית נאה, מתאימה לסגנון העיצוב של שברולט ונראית מושכת יותר מחזית המכונית עד כה.
שינויים בוצעו גם מתחת לעור המכונית. קפיצים חדשים (גם בהשראת האימפלה) מאפשרים כיול חדש של הבולמים, שיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של המכונית. מערכת ההיגוי כוילה מחדש וגם הבלמים שודרגו.
 
 

מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, המשווק גם פה, זוכה לכוונון וכיול חדשים. השינויים מתבטאים בנתון מומנט משופר של 40.8 קג"מ (ללא ציון סל"ד). ההספק נותר זהה עם 259 כ"ס. בגזרת ה-V6, שאינו משווק כאן, מצהירה שברולט על מנוע חדש – אם כי מהנתונים עולה שמדובר בגרסה עדכנית של המנוע שהוצג עם הדור החדש של המאליבו לפני כשנתיים. נפחו נותר 2.5 ליטר ואילו ההספק עלה ל-196 כ"ס (לעומת 190) ו-25.8 קג"מ (לעומת 25). הוא מגיע עם מערכת עצור והתנע ומציג שיפור בצריכת הדלק של כ-3-5% – כאשר שברולט אינה מציגה עדיין נתון רשמי.

שינויים נוספים נמצאים גם בתא הנוסעים. שברולט מעצבת מחדש את המושבים הקדמיים כך שמרחב הברכיים ישתפר עבור הנוסעים מאחור – בכ-3.2 ס"מ. הקונסולה המרכזית עודכנה קלות גם היא ורשימת מערכות העזר זוכה לתוספת של מערכת לכיסוי נקודות עיוורות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאגר לוויתן  (צילום: אלבטרוס)מאגר לוויתן (צילום: אלבטרוס)

ישראל ומצרים מתקרבות להסכם: מתווה יצוא הגז מלוויתן לקראת אישור סופי

ההבנות בין משרד האנרגיה לשותפות לוויתן סוללות את הדרך ליצוא 130 BCM גז למצרים בהיקף של כ-35 מיליארד דולר - לצד התחייבות להבטחת אספקה רציפה למשק הישראלי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוויתן

בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש 4.49%   , שברון ורציו רציו פטרול יהש -2.23%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר.


לכתבות נוספות בנושא:

לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל


למתווה החדש יש גם מימד פוליטי. נתניהו רוצה להשלים את ההסכם לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב אליו הוזמן לסוף החודש, בין היתר לנוכח מעורבותה של שברון בעסקה והאינטרס האמריקאי בשימור היציבות האזורית. למרות שהעסקה נחתמה כבר באוגוסט, ההיתר הרשמי התעכב בשל דרישה לפרוס את היצוא מעבר לשנת 2040 - החוזה המקורי - כדי לשמור אופציה להגדלת אספקה לשוק המקומי במחירים נמוכים יותר. הדרישה הזו יצרה סחבת ארוכה, שבמהלכה גם גורמים אזוריים ניסו לנצל את ההזדמנות.