אסטון מרטין. V12. ואנטאג'. S. וידאו

מחליפת ה-V12 ואנטאג' כל כך מהירה, שאין לאף אחד מושג כמה היא מהירה
עמרי ספיר |

אסטון מרטין V12 ואנטאג' S

לקום בבוקר ולראות אותה. בחדשות, זאת אומרת. זוהי אסטון מרטין V12 ואנטאג' S והיא מחליפה, ובכן, את ה-V12 ואנטאג' בלי ה-S. מחליפה, כלומר, מלשון מתיחת פנים. המכונית ספורטיבית, שנמצאת בראש משפחת הוואנטאג' (Vantage), מקבלת לסדרה של שדרוגים שבזכותם היא זוכה בתואר נכסף – המכונית הכי מהירה שאסטון מרטין אי-פעם ייצרה. זאת אומרת, חוץ מאחת (-מ-77).
 
 

היא עושה זאת בעזרת מהדורה עדכנית של מנוע ה-V12 המפורסם של היצרנית, בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד (אל דאגה, 52 מהם מגיעים כבר ב-1,000 סל"ד). המנוע משודך, לראשונה בדגם, לתיבת 7 הילוכים רובוטית שמחליפה את התיבה הידנית. חוץ מהעלמת ידית ההילוכים (לטובת מנופים מאחורי ההגה), זו גם תורמת להפחתה של 25 ק"ג במשקל המכונית. תוספת הסוסים מתאפשרת, בין השאר, הודות למערכת ניהול מנוע עדכנית של 'בוש'. לצד אלו, תמצאו ברשימת השדרוגים גם בולמים חדשים עם 3 מצבי הקשחה (בהתאם למצב הנהיגה) ומערכת פליטה חדשה.

עם 330 קמ"ש מירביים היא זוכה, כאמור, לתואר האסטון הכי מהירה בהיסטוריה (חוץ מ...). בכמה היא מאיצה ל-100? אז זהו, שאסטון מרטין לא יודעת – ומשאירה את הנתון הזה בגדר "לא נקבע סופית". אנחנו מהמרים שזה יהיה פחות מהזמן שייקח לכם לומר "אסטון מרטין V12 ואנטאג' S".
 
 

כיאה למתיחת פנים, מקבלת המכונית גם מספר נגיעות קוסמטיות. בשביל לזהות את אלו, תצטרכו להתאמץ. אבל ככה זה באסטון מרטין – הרכב מנצח לא מחליפים, נוסחה מוצלחת לא משנים ושאר קלישאות. כן נוכל לספר על שבכה חדשה, עשויה סיבי פחמן, שמחליפה את שבכת האלומיניום שהייתה עד כה. חוץ מזה, יש גם פאנל בצביעה חדשה בין הפנסים האחוריים וחישוקי 19 אינץ' חדשים.

אסטון מרטין ממשיכה להראות סימני חיים, למרות התקופה הקשה שהיא עוברת. רק לפני מספר ימים היא הציגה מכונית קונספט ייחודית, כחלק מחגיגות יום ההולדת ה-100 של היצרנית הבריטית. בשנה שעברה היא גם הציגה ואנקוויש חדשה וגרסה פתוחה ל-V12 ואנטאג'. בסך הכל, אין סיבה שעתיד החברה לא ימשיך להיות חיובי. כי את צלילי המנוע האלה אנחנו לא באמת רוצים להפסיק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.