אסטון מרטין. V12. ואנטאג'. S. וידאו

מחליפת ה-V12 ואנטאג' כל כך מהירה, שאין לאף אחד מושג כמה היא מהירה
עמרי ספיר |

אסטון מרטין V12 ואנטאג' S

לקום בבוקר ולראות אותה. בחדשות, זאת אומרת. זוהי אסטון מרטין V12 ואנטאג' S והיא מחליפה, ובכן, את ה-V12 ואנטאג' בלי ה-S. מחליפה, כלומר, מלשון מתיחת פנים. המכונית ספורטיבית, שנמצאת בראש משפחת הוואנטאג' (Vantage), מקבלת לסדרה של שדרוגים שבזכותם היא זוכה בתואר נכסף – המכונית הכי מהירה שאסטון מרטין אי-פעם ייצרה. זאת אומרת, חוץ מאחת (-מ-77).
 
 

היא עושה זאת בעזרת מהדורה עדכנית של מנוע ה-V12 המפורסם של היצרנית, בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד (אל דאגה, 52 מהם מגיעים כבר ב-1,000 סל"ד). המנוע משודך, לראשונה בדגם, לתיבת 7 הילוכים רובוטית שמחליפה את התיבה הידנית. חוץ מהעלמת ידית ההילוכים (לטובת מנופים מאחורי ההגה), זו גם תורמת להפחתה של 25 ק"ג במשקל המכונית. תוספת הסוסים מתאפשרת, בין השאר, הודות למערכת ניהול מנוע עדכנית של 'בוש'. לצד אלו, תמצאו ברשימת השדרוגים גם בולמים חדשים עם 3 מצבי הקשחה (בהתאם למצב הנהיגה) ומערכת פליטה חדשה.

עם 330 קמ"ש מירביים היא זוכה, כאמור, לתואר האסטון הכי מהירה בהיסטוריה (חוץ מ...). בכמה היא מאיצה ל-100? אז זהו, שאסטון מרטין לא יודעת – ומשאירה את הנתון הזה בגדר "לא נקבע סופית". אנחנו מהמרים שזה יהיה פחות מהזמן שייקח לכם לומר "אסטון מרטין V12 ואנטאג' S".
 
 

כיאה למתיחת פנים, מקבלת המכונית גם מספר נגיעות קוסמטיות. בשביל לזהות את אלו, תצטרכו להתאמץ. אבל ככה זה באסטון מרטין – הרכב מנצח לא מחליפים, נוסחה מוצלחת לא משנים ושאר קלישאות. כן נוכל לספר על שבכה חדשה, עשויה סיבי פחמן, שמחליפה את שבכת האלומיניום שהייתה עד כה. חוץ מזה, יש גם פאנל בצביעה חדשה בין הפנסים האחוריים וחישוקי 19 אינץ' חדשים.

אסטון מרטין ממשיכה להראות סימני חיים, למרות התקופה הקשה שהיא עוברת. רק לפני מספר ימים היא הציגה מכונית קונספט ייחודית, כחלק מחגיגות יום ההולדת ה-100 של היצרנית הבריטית. בשנה שעברה היא גם הציגה ואנקוויש חדשה וגרסה פתוחה ל-V12 ואנטאג'. בסך הכל, אין סיבה שעתיד החברה לא ימשיך להיות חיובי. כי את צלילי המנוע האלה אנחנו לא באמת רוצים להפסיק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

טל גלאור ופרנק ס. ג׳ון (לוקהיד מרטין) שר הכלכלה ניר ברקת,  מוטי גמיש מנכל המשרד. קרדיט: מירי שמעונובטל גלאור ופרנק ס. ג׳ון (לוקהיד מרטין) שר הכלכלה ניר ברקת, מוטי גמיש מנכל המשרד. קרדיט: מירי שמעונוב

לוקהיד מרטין ומשרד הכלכלה והתעשייה חתמו על הארכת שיתוף הפעולה

עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-4 מיליארד דולר בפרויקטים של שיתוף פעולה עם תעשיות הביטחון והתעופה של ישראל - מתוכם 470 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות

רן קידר |

חברת לוקהיד מרטין חתמה על הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי עם הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) במשרד הכלכלה והתעשייה. טקס החתימה על הארכת ההסכם נערך בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד מרטין, פרנק סנט ג'ון, מנכ"לית לוקהיד מרטין ישראל, טל גלאור, מנהלת מערך תעשייה נורית צור-רבינו ומנהל אגף רשפ"ת יזיד שיך יוסף.

לוקהיד מרטין וממשלת ישראל חתמו לראשונה על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי בשנת 2005. עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מארבעה מיליארד דולר בתעשיות הביטחון והתעופה הישראליות, תוך מינוף תעשיית הטכנולוגיה המתקדמת של ישראל. בשנת 2020, לוקהיד מרטין והרשפ"ת (ICA) חתמו על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי חדש במטרה לחזק את שיתופי הפעולה והקשרים התעשייתיים בין לוקהיד מרטין לתעשיות המקומיות, לתקופה של חמש שנים. מאז החתימה על ההסכם בשנת 2020, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-470 מיליון דולר בחברות, פרויקטים ופעילויות ישראליות. הארכת ההסכם הקיים תאפשר להמשיך את תוקפו של ההסכם עד סוף שנת 2029.

הסכם הגג שהוארך כולל בתוכו התחייבות להשקעה חוזרת של לוקהיד מרטין בישראל בהיקף שלא יפחת מ-35% מערך החוזים החדשים שיחתמו. זאת, כחידוש ההסכם שכלל עד כה תוכניות רבות, בהם מטוסי ה-F-16I C-130J, מסוקי הבלקהוק והיסעורים וכן מסוק ה-CH-53K. משמעותה של הארכת הסכם זה תהיה המשך השקעות ומחויבות של חברת לוקהיד מרטין לתעשייה הישראלית הן בתוכניות הקיימות והן בתוכניות העתידיות.

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה: "הארכת ההסכם עם לוקהיד מרטין היא הצבעת אמון ברורה בתעשייה הישראלית ובחדשנות שלנו. שיתוף הפעולה מחזק את ביטחון ישראל, מייצר מנועי צמיחה חדשים ומביא השקעות שמעניקות לתעשייה המקומית הזדמנויות משמעותיות להתרחב ולהגדיל את היצוא. נמשיך להוביל מהלכים שמושכים לישראל שותפים אסטרטגיים ומייצרים אלפי מקומות עבודה איכותיים בכל רחבי המדינה".

פרנק סנט ג'ון, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד מרטין: "הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי מחזק את תפקידה המתמשך של לוקהיד מרטין כשותפה ארוכת-שנים לישראל, מאפשרת לנו לחזק את החוסן באמצעות נוכחות תעשייתית רחבה יותר, שיתוף פעולה מעמיק יותר עם חברות ישראליות מובילות, וקידום יוזמות STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) בעלות השפעה רחבה, הבונות את הכישרונות החיוניים ליכולת ההגנה העתידית של ישראל. אנו גאים לפתח את השותפויות הללו ולספק ביטחון לטווח ארוך, תוך חדשנות טכנולוגית והבאת ערך כלכלי למדינת ישראל".