אסטון מרטין. V12. ואנטאג'. S. וידאו
אסטון מרטין V12 ואנטאג' S
היא עושה זאת בעזרת מהדורה עדכנית של מנוע ה-V12 המפורסם של היצרנית, בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד (אל דאגה, 52 מהם מגיעים כבר ב-1,000 סל"ד). המנוע משודך, לראשונה בדגם, לתיבת 7 הילוכים רובוטית שמחליפה את התיבה הידנית. חוץ מהעלמת ידית ההילוכים (לטובת מנופים מאחורי ההגה), זו גם תורמת להפחתה של 25 ק"ג במשקל המכונית. תוספת הסוסים מתאפשרת, בין השאר, הודות למערכת ניהול מנוע עדכנית של 'בוש'. לצד אלו, תמצאו ברשימת השדרוגים גם בולמים חדשים עם 3 מצבי הקשחה (בהתאם למצב הנהיגה) ומערכת פליטה חדשה.
כיאה למתיחת פנים, מקבלת המכונית גם מספר נגיעות קוסמטיות. בשביל לזהות את אלו, תצטרכו להתאמץ. אבל ככה זה באסטון מרטין – הרכב מנצח לא מחליפים, נוסחה מוצלחת לא משנים ושאר קלישאות. כן נוכל לספר על שבכה חדשה, עשויה סיבי פחמן, שמחליפה את שבכת האלומיניום שהייתה עד כה. חוץ מזה, יש גם פאנל בצביעה חדשה בין הפנסים האחוריים וחישוקי 19 אינץ' חדשים.
אסטון מרטין ממשיכה להראות סימני חיים, למרות התקופה הקשה שהיא עוברת. רק לפני מספר ימים היא הציגה מכונית קונספט ייחודית, כחלק מחגיגות יום ההולדת ה-100 של היצרנית הבריטית. בשנה שעברה היא גם הציגה ואנקוויש חדשה וגרסה פתוחה ל-V12 ואנטאג'. בסך הכל, אין סיבה שעתיד החברה לא ימשיך להיות חיובי. כי את צלילי המנוע האלה אנחנו לא באמת רוצים להפסיק.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
