אחת מקטלוג אוטו: לקסוס CT200h

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: לקסוס CT200h
מערכת אוטו |

לקסוס CT200hשם מלא: לקסוס CT200h
אחיות לפלטפורמה: טויוטה קורולה, טויוטה פריוס, טויוטה קאמרי

מתחרות עיקריות: אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו V40, מרצדס A קלאס, אלפא רומיאו ג'ולייטה
 

כדאי לדעת עליה: ה-CT200h מהווה את הניסיון הראשון של לקסוס להיכנס לשוק החם של המשפחתיות הקומפקטיות היוקרתיות. ויש לה דרך ייחודית למדי לעשות זאת – עם קווי עיצוב מחודדים והנעת כלאיים בלבד. מאז שהגיעה לפה, מה שקרה לפני כשנתיים, היא התברגה בראש טבלת המכירות של לקסוס והפכה לחשובה בדגמיה. היא נמצאת ממש בלב הקטגוריה בכל הנוגע למידות, למרות שהמרווח בתא הנוסעים לא מרשים עבור הנוסעים מאחור ותא המטען קטן יחסית (אך יספיק לשימוש יום-יומי).
 
 

היתרון האמיתי של ה-CT200h מגיע מיחידת ההנעה. זו מגיעה מהפריוס בדמות מנוע בנזין 1.8 ליטר ויחידה חשמלית נוספת. ביחד עומד ההספק על 136 כ"ס. זה נשמע כמו מעט, אבל בפועל מספקת יחידת ההנעה ביצועים טובים שאינם נופלים מאלה של מנועי 2.0 ליטר אליהם אנחנו רגילים. ויתרה מזאת, מורגש יתרון ברור בכל הנוגע לצריכת הדלק, שייתרגם גם לכיס הנהגים. אין לה אופי ספורטיבי כמו לחלק מהמתחרות, אבל היא לא תאכזב גם את מי שמחפש דינאמיות. נוחות הנסיעה בינונית בלבד בעיר, אבל המצב משתפר בכבישים פתוחים.
 

למשפחתית הקומפקטית של לקסוס יש "קטע". מצד אחד, היא פונה למי שמחפשים מכונית "ירוקה" אך לא מסתפקים באוריס ההיברידית הלא-פרמיום. מצד שני, נכון להיום היא עדיין היחידה בתחומה שמציעה הנעת כלאיים חסכונית. מצד שלישי, כן יש אחד כזה, רוב דגמי לקסוס עברו עדכון עיצובי לאחרונה וה-CT נותרה מאחור, וחוץ מזה שאודי כבר הציגה A3 היברידית וטכנולוגיית ה-BlueMotion של פולקסווגן חסכונית למדי גם כן.
כל מה שטוב: ייחודית, איכותית, חסכונית ומאובזרת.
כל מה שרע: מרווח מאחור, נוחות בעיר.
מה מקבלים: משפחתית יוקרתית ומצפון נקי.
גרסה נבחרת: הגרסאות זהות, האבזור שונה. גרסת ה'פרמיום' נמצאת במקום טוב באמצע. 200,000 שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.