אחת מקטלוג אוטו: לקסוס CT200h

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: לקסוס CT200h
מערכת אוטו |

לקסוס CT200hשם מלא: לקסוס CT200h
אחיות לפלטפורמה: טויוטה קורולה, טויוטה פריוס, טויוטה קאמרי

מתחרות עיקריות: אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו V40, מרצדס A קלאס, אלפא רומיאו ג'ולייטה
 

כדאי לדעת עליה: ה-CT200h מהווה את הניסיון הראשון של לקסוס להיכנס לשוק החם של המשפחתיות הקומפקטיות היוקרתיות. ויש לה דרך ייחודית למדי לעשות זאת – עם קווי עיצוב מחודדים והנעת כלאיים בלבד. מאז שהגיעה לפה, מה שקרה לפני כשנתיים, היא התברגה בראש טבלת המכירות של לקסוס והפכה לחשובה בדגמיה. היא נמצאת ממש בלב הקטגוריה בכל הנוגע למידות, למרות שהמרווח בתא הנוסעים לא מרשים עבור הנוסעים מאחור ותא המטען קטן יחסית (אך יספיק לשימוש יום-יומי).
 
 

היתרון האמיתי של ה-CT200h מגיע מיחידת ההנעה. זו מגיעה מהפריוס בדמות מנוע בנזין 1.8 ליטר ויחידה חשמלית נוספת. ביחד עומד ההספק על 136 כ"ס. זה נשמע כמו מעט, אבל בפועל מספקת יחידת ההנעה ביצועים טובים שאינם נופלים מאלה של מנועי 2.0 ליטר אליהם אנחנו רגילים. ויתרה מזאת, מורגש יתרון ברור בכל הנוגע לצריכת הדלק, שייתרגם גם לכיס הנהגים. אין לה אופי ספורטיבי כמו לחלק מהמתחרות, אבל היא לא תאכזב גם את מי שמחפש דינאמיות. נוחות הנסיעה בינונית בלבד בעיר, אבל המצב משתפר בכבישים פתוחים.
 

למשפחתית הקומפקטית של לקסוס יש "קטע". מצד אחד, היא פונה למי שמחפשים מכונית "ירוקה" אך לא מסתפקים באוריס ההיברידית הלא-פרמיום. מצד שני, נכון להיום היא עדיין היחידה בתחומה שמציעה הנעת כלאיים חסכונית. מצד שלישי, כן יש אחד כזה, רוב דגמי לקסוס עברו עדכון עיצובי לאחרונה וה-CT נותרה מאחור, וחוץ מזה שאודי כבר הציגה A3 היברידית וטכנולוגיית ה-BlueMotion של פולקסווגן חסכונית למדי גם כן.
כל מה שטוב: ייחודית, איכותית, חסכונית ומאובזרת.
כל מה שרע: מרווח מאחור, נוחות בעיר.
מה מקבלים: משפחתית יוקרתית ומצפון נקי.
גרסה נבחרת: הגרסאות זהות, האבזור שונה. גרסת ה'פרמיום' נמצאת במקום טוב באמצע. 200,000 שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.