זוגלובק במהלך אסטרטגי חדש: במטרה להשיק מוצרים חדשים ולחזק את הקטגוריה החלשה שלה

למרות ההובלה בכלל קטגורית הנקניקים עם נתח שוק כספי של 42.2%, בקרב הסגמנטים הארוזים, מובילה המתחרה, 'טירת צבי', עם נתח של 32.6% לעומת 28.5% נתח שוק כספי של זוגלובק
מאיה זיסר |

אלי זוגלובק, מנכ"ל קבוצת זוגלובק, הודיע היום (ג') על השקת מהלך מיתוג מחדש של זוגלובק. במסגרת האסטרטגייה החדשה הקבוצה תתמקד בליבת העסקים של זוגלובק שתהיה הבשר תוך יצירת כביכול סדר לצרכן הממוצע וזאת באמצעות בידול בין מוצרי 'פרימיום' ל'בייסיק'.

במהלך הושקעו מעל ל-5 מיליון שקל הכוללים מיתוג מחדש לחברה, קמפיין טלויזיה, אינטרנט, מיתוג וקידום מכירות בנקודות המכירה, אריזות אשר על פי החברה הוגשו אף לרישום כפטנט בלעדי בישראל.

עד היום קטגוריות רבות מבחינת האמירההתקשורתיתי שליוותה זוגלובק הייתה 'זה מה שבא לי עכשיו' והחידושים היו מוטים טכנלוגיה יותר מאשר צרכן. החברה ערכה במהלך השנה האחרונה מחקרים רבים ובעקבות כך החליטו ללכת על הקו המתמקד בבשר - התשוקה לבשר , 'מאוהבי בשר לאוהבי בשר'.

לדברי זוגלובק, " בתחום קטגוריית מוצרי הבייסיק אני מעוניין להיות כמו המתחרים שלי (במחיר זהה) , כאשר עד היום היינו יקרים יותר ב-10%. ובמוצרים החדשים, מוצרי הפרימיום אני אהיה יקר יותר ב-15%"

זוגולובק מובילה את קטגוריות הפסטרמה, נקניק ונקניקיות עם נתח שוק כספי של 42.2% על פי נתוני סטורנקסט (מצטבר לחודש ספטמבר 2009) קטגוריות פסטרמה, נקניק ונקניקיות מגלגלות 940 מיליון שקל בשנה. כאשר טירת צבי מיד אחריה עם 26.7% מהשוק ואילו יחיעם עם 12.7%ועוף טובעם 11.3% כאשר המותג הפרטי של שופרסל מצליח לתפוס 2.2% מהשוק.

עם זאת הקטגוריה החדשה בה נראה כי לזוגלובק יש חולשה היא בקרב הסגמנטים הארוזים, את הקטגוריה הזו מובילה 'טירת צבי' של תנובה, עם נתח של 32.65 לעומת זוגלובק המחזיק בנתח של 28.5% מהשוק. כלל הקטגוריה של נקניק ארוז מגלגלת בכל שנה כ-300 מיליון שקל.

דניאל שבתאי, סמנכ"ל שיווק קבוצת זוגלובק, אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר, כי "החברה רואה בסגמנט זה את ההזדמנות לצמיחה הבא של החברה".

בזוגלובק מסבירים את המהלך החדש בכך, כי הקטגוריה של הנקניקים סובלת מבעיית בידול בין המוצרים ולטענתם כיום אנו מנסים לתת את הפתרון לכך ובעצם ליצור חינוך שוק. המטרה היא שהצרכן יוכל להבדיל בין מוצר בייסיק.

עוד מדגיש שבתאי, "סדרת הפרימיום באריזות חדשניות וייחודיות השומרות על טריות ועסיסיות המוצר המאפשרות פתיחה וסגירה רב פעמיים ונוחות לשימוש. ובסדרת הבייסיק מוצרים חדשים להרחבת המגוון". לדבריו, בהמשך יורחב מהלך המיתוג גם לכל קטגוריות הבשר."

לשם יצירת הבידול נעזרה החברה בסטודיו 'ברוך נאה' אשר היה אחראי על עיצוב הלוגו והאריזות החדשות. הלוגו המעודכן מוצג כ'סטמפה' וזאת בהשראת חותמת שעם, המשדרת את מומחיות המותג ומהווה חותמת איכות לזוגלובק.

את השינוי נראה באריזות המוצרים כמו כן במחיר, כאשר מוצרי הבסיס יוזלו בכ-10% וכאמור יהי במחיר זהה זלה של המתחרים. ובקרב מוצרי הפרימיום, יתייקרו המחירים בכ-7% לק"ג, זאת בשל הקטנת האריזות ל-300-330 גרם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה