הפצצות הגיעו - מה עומד מאחורי המשלוח האמריקאי?
למה משמשות הפצצות, כמה הן עולות והאם הן יכולות לשמש לתקיפה באיראן? שר הביטחון, ישראל כ"ץ: "נכס משמעותי לחיל האוויר ולצה"ל. מודה לנשיא ארה"ב טראמפ ולממשל האמריקני על עמידתם האיתנה לצד מדינת ישראל"
משלוח פצצות האוויר הכבדות הגיע לישראל. האוניה, שעליה חימושים כבדים מסוג MK-84, עגנה ונפרקה בנמל אשדוד. החימושים הועמסו על עשרות משאיות של יחידת התובלה באגף 'אמון' ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל והועברו לבסיסי חיל האוויר.
עד כה הגיעו לישראל מעל 76,000 טונות של ציוד צבאי ב-678 הטסות ו-129 השטות. מדובר ברכבת האווירית והימית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. שר הביטחון, ישראל כ"ץ: "אספקת החימושים שהגיעה הלילה לישראל ושוחררה על ידי ממשל טראמפ, מהווה נכס משמעותי לחיל האוויר ולצה"ל, ומהווה עדות נוספת לקשר החזק בין ישראל לארה"ב. בשיחתנו האחרונה, מזכיר ההגנה הגסת' חזר על מחויבותה של ארה"ב להמשיך ולספק לישראל את כל הכלים הנדרשים לטובת הבטחת ביטחונה. אני מודה לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ולממשל האמריקני על עמידתם האיתנה לצד מדינת ישראל - נמשיך לפעול יחד למען חיזוק ביטחוננו".
מה עומד מאחורי משלוח הפצצות מארה"ב?
המשלוח הזה מגיע לאחר שטראמפ אישר לאחרונה העברת 1,800 פצצות מסוג MK-84 לישראל, וזאת לאחר שהממשל הקודם, בראשות ג'ו ביידן, עצר את אספקתן. מדובר בפצצות במשקל כ-900 ק"ג כל אחת, שנחשבות לנשק קריטי בשל יכולת החדירה הגבוהה שלהן. ההחלטה מסמלת שינוי משמעותי בגישה האמריקאית כלפי חימוש ישראל ומעלה שאלות בנוגע לשימוש הצפוי בהן. האם ישראל נערכת להתקפה באיראן?
מה היתרון המבצעי של ה-MK-84?
המשקל הגבוה של הפצצה מאפשר חדירה עמוקה יותר לעומת דגמים קלים יותר, כמו MK-82 או MK-83. הפצצה יכולה לעבור דרך מבנים מבוצרים ולפגוע במטרות בעומק משמעותי
האם מדובר בפצצות מונחות ואיך הן מגיעות ליעד?
הגרסה הבסיסית של הפצצות אינה כוללת מערכת הנחיה, אך ניתן להוסיף להן קיטים להנחיית GPS או לייזר, מה שהופך אותן לאחת ממערכות התקיפה המדויקות ביותר בשימוש חיל האוויר. הנחיית GPS מאפשרת פגיעה במטרות גם בתנאי מזג אוויר מורכבים, ואילו הנחיית לייזר מספקת רמת דיוק גבוהה במיוחד, כאשר המטרה מסומנת על הקרקע. מטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר הישראלי, בהם F-15 ו-F-35, מותאמים לנשיאת כמה פצצות MK-84 בו-זמנית, תוך שמירה על יציבות אווירודינמית.
כמה עולה פצצה כזו?
מחירה של פצצת MK-84 בממוצע הוא כ-20 אלף דולר, נראה שישראל על רקע הקשרים עם ארה"ב והחשיבות של ארה"ב שיהיה בידנו נשק כזה, קיבלה את הפצצות במחיר נמוך יותר. ועדיין מדובר ברכישה ענקית שמגיעה לעשרות מיליארדים.
- 8.אנונימי 16/02/2025 14:05הגב לתגובה זוהאמת פצצה זולה אם אומרים שטפיר אחד עולה 50 אלף דולר מיירט של כיפת ברזל
- 7.1800 פצצות לפי 20000 $ כא סהכ 36 מיליון $ (ל"ת)טעות בכתבה 16/02/2025 11:19הגב לתגובה זו
- 6.שימי 16/02/2025 11:11הגב לתגובה זופייק 80 אחוז שלח ממשל ביידן והפייק הוא משרד רוהמ
- 5.טיהור יחל בקור כלבים וקיצו גל צונמי אדיר. (ל"ת)טהרו לבבכם והיפקדו 16/02/2025 10:52הגב לתגובה זו
- 4.טיהור מוזס 2000 16/02/2025 10:51הגב לתגובה זונשק ננשק תרדוף יצוא יבוא עסקת במסחר ומשלוח יד .
- 3.יענקל 16/02/2025 10:50הגב לתגובה זואני אוכל להרשות לעצמי כמה מישהו יכול לומר איך הכי נכון לאחסן אותן והאם הן לא מתקלקלות אם שמים לידן בצל
- 2.אנונימי 16/02/2025 10:23הגב לתגובה זותודה עמוקה לנשיא טראמפ שבתקופה קשה ומאתגרת במלחמה חסרת פשרות מעניק לנו את החימושים שיכולים להכריע את המלחמה בזירות שונות ולסיים טותה בנצחון של מדינת ישראל כמובן אחרי החזרת כל החטופים עד האחרון שבהם.
- 1.אנונימי 16/02/2025 09:53הגב לתגובה זוכמה מתוך זה יספיק לחסל את הסמול
- אנונימידני 16/02/2025 14:16הגב לתגובה זואתה משסה איש על אחיו יוצר פילוג ובעל דיעות חשוכות
- להזכירך מי שמשחרר את הפצצות הם אלה מהסמול הקיצוני של קפלן (ל"ת)סמולני הטעות במקור 16/02/2025 10:59הגב לתגובה זו
- סמולני 16/02/2025 14:44בתקופתי היו רק 5 אחוז כיפות איש באמונתו יחיה רק שלא יאמצו את רמת המוסר וההומניות הנחותות של נציגיהם בכנסת בני המשיח סמוטריץ ובן גביר
- זד 16/02/2025 14:09תתעדכן חמוד... בקרוב נהיה גם יותר

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?