חממת היי סנטר בחיפה מצרפת 3 מיזמים חדשים: השקעה כוללת של 30 מיליון שקל

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר, החממה מיועדת לפעול בהיקפים נרחבים ועל כן יופעלו בחממה מספר ערוצים מקבילים לגיוס ופתוח מיזמים מענפי תוכנה, תקשורת, קלינטק, מכשור רפואי וכן מסלול ייעודי לתעשייה המסורתית
מערכת Bizportal |

חממת היי סנטר Hi Center, מרכז לעידוד יזמות טכנולוגית בחיפה, הודיעה היום על איוש החממה בשלושה מיזמים חדשים. בנוסף לכך, ועדת ההשקעות בחממה אישרה היום חמישה מיזמים להגשה לאישור למדען, בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל.

חממת היי סנטר הוקמה על ידי החברה הכלכלית לחיפה והיא פעילה מאמצע שנת 2008. החממה הינה פרויקט ראשון מסוגו המקדם מיזמים טכנולוגיים להם הוכחת היתכנות טכנולוגית וישימות שיווקית גבוהה. זאת במטרה לסייע למיזמים בפריצה לשווקים מקומיים ובינ"ל. לחממת היי סנטר גם מסלול ייעודי לתעשייה מסורתית וכן לקליטה וטיפוח של מיזמי ספין-אוף. מקור תקציב החממה הוא משרד התמ"ת, מנהלת החממות של המדען הראשי והחברה הכלכלית לחיפה.

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר, החממה מיועדת לפעול בהיקפים נרחבים ועל כן יופעלו בחממה מספר ערוצים מקבילים לגיוס ופתוח מיזמים מענפי תוכנה, תקשורת, קלינטק, מכשור רפואי וכן מסלול ייעודי לתעשייה המסורתית. "אנו ממשיכים לבחון פרויקטים מעניינים וצופים קליטת מיזמים נוספים במהלך שנת 2009, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקל. נערכנו בזמן לסייע למיזמים במימון ובהיערכות למצב הכלכלי העולמי ואנו רואים בכך הזדמנות עסקית לחממה להעשיר את הפורטפוליו במיזמים מצוינים. זאת במקביל לסיוע בהתפתחות הכלכלית של מיזמי פוסט סיד בכלל ובחיפה בפרט" ציינה מיטלמן.

המיזם הראשון בשלושת המיזמים החדשים בחממה הינו חברת קוומי Quammy, המפתחת ומשווקת פתרון ייחודי לטיפול אוטומטי בספר הטלפון הסלולרי. למוצר יכולות התקשרות מגוונות והוא מהווה כבסיס לפתוח רשת קשרים לצורך חברתי או עסקי. החברה השתתפה לאחרונה בתערוכת GSMA בברצלונה. נמצאת בקשרים עסקיים עם מפעילות סלולאריות מאירופה ומהודו.

מיזם נוסף ממגזר הטלקום, הינה חברת אינפוקול InfoCall, המיישמת מנוע טכנולוגי לניהול קהילות וניהול תוכן באמצעות הרשת הסלולר. לחברה הסכם התקשרות עם חברת פלאפון להפצת השרות לקהילות דתיות ומסורתיות. במסגרת השרות הנקרא "קול הדעת", מופצים דברי תורה ומידע למגזר המסורתי באופן שוטף. בכוונת החברה להציע את השירות למפעילות סלולריות בארץ ובעולם לניהול קהילות ותוכן לקהילות מבוססות דת או כל נושא משותף אחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.