חממת היי סנטר בחיפה מצרפת 3 מיזמים חדשים: השקעה כוללת של 30 מיליון שקל
חממת היי סנטר Hi Center, מרכז לעידוד יזמות טכנולוגית בחיפה, הודיעה היום על איוש החממה בשלושה מיזמים חדשים. בנוסף לכך, ועדת ההשקעות בחממה אישרה היום חמישה מיזמים להגשה לאישור למדען, בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל.
חממת היי סנטר הוקמה על ידי החברה הכלכלית לחיפה והיא פעילה מאמצע שנת 2008. החממה הינה פרויקט ראשון מסוגו המקדם מיזמים טכנולוגיים להם הוכחת היתכנות טכנולוגית וישימות שיווקית גבוהה. זאת במטרה לסייע למיזמים בפריצה לשווקים מקומיים ובינ"ל. לחממת היי סנטר גם מסלול ייעודי לתעשייה מסורתית וכן לקליטה וטיפוח של מיזמי ספין-אוף. מקור תקציב החממה הוא משרד התמ"ת, מנהלת החממות של המדען הראשי והחברה הכלכלית לחיפה.
לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר, החממה מיועדת לפעול בהיקפים נרחבים ועל כן יופעלו בחממה מספר ערוצים מקבילים לגיוס ופתוח מיזמים מענפי תוכנה, תקשורת, קלינטק, מכשור רפואי וכן מסלול ייעודי לתעשייה המסורתית. "אנו ממשיכים לבחון פרויקטים מעניינים וצופים קליטת מיזמים נוספים במהלך שנת 2009, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקל. נערכנו בזמן לסייע למיזמים במימון ובהיערכות למצב הכלכלי העולמי ואנו רואים בכך הזדמנות עסקית לחממה להעשיר את הפורטפוליו במיזמים מצוינים. זאת במקביל לסיוע בהתפתחות הכלכלית של מיזמי פוסט סיד בכלל ובחיפה בפרט" ציינה מיטלמן.
המיזם הראשון בשלושת המיזמים החדשים בחממה הינו חברת קוומי Quammy, המפתחת ומשווקת פתרון ייחודי לטיפול אוטומטי בספר הטלפון הסלולרי. למוצר יכולות התקשרות מגוונות והוא מהווה כבסיס לפתוח רשת קשרים לצורך חברתי או עסקי. החברה השתתפה לאחרונה בתערוכת GSMA בברצלונה. נמצאת בקשרים עסקיים עם מפעילות סלולאריות מאירופה ומהודו.
מיזם נוסף ממגזר הטלקום, הינה חברת אינפוקול InfoCall, המיישמת מנוע טכנולוגי לניהול קהילות וניהול תוכן באמצעות הרשת הסלולר. לחברה הסכם התקשרות עם חברת פלאפון להפצת השרות לקהילות דתיות ומסורתיות. במסגרת השרות הנקרא "קול הדעת", מופצים דברי תורה ומידע למגזר המסורתי באופן שוטף. בכוונת החברה להציע את השירות למפעילות סלולריות בארץ ובעולם לניהול קהילות ותוכן לקהילות מבוססות דת או כל נושא משותף אחר.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת
הסביבה"
מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.87% , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".
על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.
בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.
- בזן: עליה במרווחי הזיקוק, התקבולים על הפגיעה במתקנים תרמו למעבר לרווח
- בזן הפסידה 37 מיליון ד' ברבעון - מרווח הזיקוק הסתכם על 10.5 דולר לחבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.
