חממת היי סנטר בחיפה מצרפת 3 מיזמים חדשים: השקעה כוללת של 30 מיליון שקל

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר, החממה מיועדת לפעול בהיקפים נרחבים ועל כן יופעלו בחממה מספר ערוצים מקבילים לגיוס ופתוח מיזמים מענפי תוכנה, תקשורת, קלינטק, מכשור רפואי וכן מסלול ייעודי לתעשייה המסורתית
מערכת Bizportal |

חממת היי סנטר Hi Center, מרכז לעידוד יזמות טכנולוגית בחיפה, הודיעה היום על איוש החממה בשלושה מיזמים חדשים. בנוסף לכך, ועדת ההשקעות בחממה אישרה היום חמישה מיזמים להגשה לאישור למדען, בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל.

חממת היי סנטר הוקמה על ידי החברה הכלכלית לחיפה והיא פעילה מאמצע שנת 2008. החממה הינה פרויקט ראשון מסוגו המקדם מיזמים טכנולוגיים להם הוכחת היתכנות טכנולוגית וישימות שיווקית גבוהה. זאת במטרה לסייע למיזמים בפריצה לשווקים מקומיים ובינ"ל. לחממת היי סנטר גם מסלול ייעודי לתעשייה מסורתית וכן לקליטה וטיפוח של מיזמי ספין-אוף. מקור תקציב החממה הוא משרד התמ"ת, מנהלת החממות של המדען הראשי והחברה הכלכלית לחיפה.

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר, החממה מיועדת לפעול בהיקפים נרחבים ועל כן יופעלו בחממה מספר ערוצים מקבילים לגיוס ופתוח מיזמים מענפי תוכנה, תקשורת, קלינטק, מכשור רפואי וכן מסלול ייעודי לתעשייה המסורתית. "אנו ממשיכים לבחון פרויקטים מעניינים וצופים קליטת מיזמים נוספים במהלך שנת 2009, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקל. נערכנו בזמן לסייע למיזמים במימון ובהיערכות למצב הכלכלי העולמי ואנו רואים בכך הזדמנות עסקית לחממה להעשיר את הפורטפוליו במיזמים מצוינים. זאת במקביל לסיוע בהתפתחות הכלכלית של מיזמי פוסט סיד בכלל ובחיפה בפרט" ציינה מיטלמן.

המיזם הראשון בשלושת המיזמים החדשים בחממה הינו חברת קוומי Quammy, המפתחת ומשווקת פתרון ייחודי לטיפול אוטומטי בספר הטלפון הסלולרי. למוצר יכולות התקשרות מגוונות והוא מהווה כבסיס לפתוח רשת קשרים לצורך חברתי או עסקי. החברה השתתפה לאחרונה בתערוכת GSMA בברצלונה. נמצאת בקשרים עסקיים עם מפעילות סלולאריות מאירופה ומהודו.

מיזם נוסף ממגזר הטלקום, הינה חברת אינפוקול InfoCall, המיישמת מנוע טכנולוגי לניהול קהילות וניהול תוכן באמצעות הרשת הסלולר. לחברה הסכם התקשרות עם חברת פלאפון להפצת השרות לקהילות דתיות ומסורתיות. במסגרת השרות הנקרא "קול הדעת", מופצים דברי תורה ומידע למגזר המסורתי באופן שוטף. בכוונת החברה להציע את השירות למפעילות סלולריות בארץ ובעולם לניהול קהילות ותוכן לקהילות מבוססות דת או כל נושא משותף אחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.