ביוג'ן נושפת בעורפה של טבע: רשמה זינוק ברווחים הודות לעלייה חדה במכירות הטיסברי
יצרנית התרופות הגדולה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה, ביוג'ן (Biogen), הודיעה היום כי רווחיה לרבעון הרביעי של שנת 2007 צמחו ב-85%, כתוצאה ממכירות תרופת הדגל שלה, הטיסברי. נזכיר כי הטיסברי היא מתחרה ישירה לתרופת הקופקסון, הלא היא תרופת הדגל של טבע הישראלית המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.
הרווח הנקי של ביוג'ן גדל לרמה של 201.2 מיליון דולר, או 67 סנט למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 108.6 מיליון דולר, או 32 סנט למניה אשתקד. הרווח בניכוי הוצאות חד פעמיות (non-GAAP) הכה את תחזיות האנליסטים ב-9 סנט למניה.
הכנסות החברה התחזקו ב-26% בהשוואה לשנה הקודמת, לרמה של 893 מיליון דולר, וזאת בעוד שמכירות הטיסברי זינקו פי 4 ברחבי העולם.
כמו כן, בחברת ביוג'ן מאמינים כי עד סוף שנת 2010 עוד 100 אלף חולים יטופלו בתרופה זו. הערכה זו, בשקלול עם מחיר התרופה כיום, תשקף תוספת של 2.8 מיליארד דולר לשרות המכירות השנתיות.
"היה זה רבעון טוב מאוד, ומגיע להם הקרדיט", ציין מיכאל קינג, אנליסט ב- Rodman & Renshaw.
דוחות נוספים זרמו היום מצד חברות גדולות בוול סטריט. ענקית הביגוד רלף לורן (Polo Ralph Lauren), הודיעה היום כי רווחיה לרבעון השלישי הכו את ציפיות האנליסטים. כמו כן, החברה עדכנה מעלה את תחזיות רווחיה לשנת 2008, זאת על בסיס הפחתות במיסוי ועלייה במכירות באירופה.
הרווח הנקי טיפס ב-2% לרמה של 112.7 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 1.03 דולר למניה, או רווח של 110.5 מיליון דולר אשתקד. הכנסות החברה ברבעון החולף טיפסו ב-11% לרמה של 1.27 מיליארד דולר.
חברת טיים וורנר (Time Warner) הודיעה היום כי רווחיה לרבעון הרביעי צנחו ב-41%. הרווח לרבעון הרביעי נקבע על 1.03 מיליארד דולר, שהם 28 סנט למניה, ירידה בהשוואה לרווח של 1.75 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2006.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
