המשביר יזרים כ-22 מ' ש' לרשת ג'אמפ בתמורה למניות

המשביר לצרכן מדווחת על עסקה ראשונה מאז ההנפקה בבורסה של תל אביב, תזרים 22 מיליון שקל לרשת ג'אמפ תמורת 50% ממניותיה. מאז ההנפקה טיפסו מניות החברה בכ-11%
שהם לוי |

עסקה ראשונה למשביר לצרכן החדש מאז הנפקתה בבורסה בחודש שעבר. הרשת מרחיבה את פעילותה בתחום הלבשת נשים ומדווחת היום, כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת 50% מהזכויות בחברת ג'אמפ אופנה בע"מ, המחזיקה ברשת החנויות הנושאת את המותג "JUMP", וכן, מצויה בהליך סופי לקראת רכישת 56.67% מהונה של חברת אירית ליין בע"מ, מפעילת רשת חנויות האופנה "אירית". המשביר צפויה להזרים אל קופתה של ג'אמפ אופנה בע"מ כ-20 מיליון שקל ולבעל השליטה בחברה כ-2 מיליון שקל תמורת 50% מהזכויות בחברת ג'אמפ אופנה בע"מ, כאשר סכום זה מיועד להמשך פיתוחה של הרשת, הן באמצעות פתיחת סניפים נוספים והן על ידי רכישת מותגים ורשתות נוספות.

חברת ג'אמפ אופנה בע"מ עוסקת בעיצוב, ייצור, שיווק ומכירה בעיקר של מוצרי אופנת נשים, בין היתר תחת המותגים "קוקטו", "אקסס" ו"אפרה" הנמכרים במשביר לצרכן החדש. ג'אמפ אופנה בע"מ מפעילה 57 סניפים ברחבי הארץ, כאשר קהל היעד הוא נשים מגיל 28 ומעלה. מחזור ההכנסות של ג'אמפ אופנה בע"מ בשנת 2006 הסתכם בכ-120 מיליון שקל. כמו כן, מצויה ג'אמפ אופנה בע"מ בהליך סופי לרכישת 56.67% מהונה של חברת אירית ליין בע"מ, מפעילת רשת חנויות האופנה "אירית", שמחזור ההכנסות שלה הסתכם בשנת 2006 בכ-40 מיליון שקל. המותג "אירית" צמח בשנים האחרונות מחנות בוטיק אחת ברחוב בן-יהודה בתל-אביב לרשת המונה כיום 18 חנויות.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן החדש, אמר היום: "עסקה זו מהווה נדבך נוסף בתהליך הצמיחה שעוברת המשביר החדש לצרכן. השותפות עם ג'אמפ מתבצעת במסגרת האסטרטגיה ליצירת פלטפורמה מגוונת, המאפשרת ללקוחות החברה ליהנות ממגוון רחב של שירותים ומוצרים בתנאים מועדפים, ותורמת לפיתוחה של זרוע האופנה של המשביר לצרכן, במקביל לפיתוחן הצפוי של זרועות הפועלות בתחומים נוספים. ג'אמפ הפכה למותג מוביל בשוק האופנה הישראלי הודות למנחם קופיץ, שהקים את הרשת בעשר אצבעות, ושאני מלא הערכה ליכולותיו ולצוות הנפלא שבנה".

חברת המשביר לצרכן החדש השלימה בחודש יוני 2007 בהצלחה את הנפקת מניותיה בבורסה בתל-אביב והפכה לחברה ציבורית לאחר 60 שנות פעילות של רשת המשביר. החברה גייסה סכום כולל של כ-80 מיליון שקל בהנפקת מניות ואיגרות חוב. שווי השוק של המשביר לצרכן החדש בבורסה עומד כיום על כ-342 מיליון שקל, וזאת לאחר שמאז הנפקתן עלה מחיר מניות החברה בשיעור של כ-11%.

הנפקת המשביר לצרכן החדש מסמלת ציון דרך נוסף בתהליך צמיחת הרשת מאז נרכשה על ידי קבוצת שביט באמצע שנת 2003. שביט הוביל תהליך ארגון מחדש אינטסיבי בחברה, שבא לידי ביטוי משמעותי לראשונה בדו"חות החברה לסיכום שנת 2006, במהלכה הציגה החברה פדיון של למעלה מ-1 מיליארד שקל ורווח לפני מס בסך של כ-25 מיליון שקל וכ-44 מיליון שקל לאחר מס. גם ברבעון הראשון של שנת 2007 המשיכה המשביר לצרכן החדש להציג צמיחה ושיפור ניכר בתוצאותיה, שהתבטא בגידול בשיעור של 11% מסך הפידיון לעומת רבעון מקביל אשתקד.

מנחם קופיץ, בעל השליטה ברשת ג'אמפ אמר היום: "אני שמח על חתימת ההסכם עם המשביר לצרכן החדש, הסכם המהווה מאורע חשוב בתולדות ג'אמפ. אני סמוך ובטוח כי החזון של רמי שביט והתשתיות של המשביר יובילו אותנו לכיוונים חדשים ומלהיבים. אני מאמין, כי השותפות עם המשביר לצרכן החדש תאיץ את התפתחות החברה בהתאם לאימוץ האסטרטגיה של ג'אמפ. כל ההשקעה של המשביר ברשת תשמש כהון חוזר לפיתוח החברה, לרבות פיתוח תשתית ייצור ושיווק בארץ ובעולם ורכישת רשתות ומותגים נוספים".

רכישת 50% מהזכויות בג'אמפ אופנה בע"מ מצטרפת לרכישה נוספת שביצעה רשת המשביר לצרכן החדש בתחילת השנה. חברת הבת, מועדון 365 בע"מ הבורסאית, רכשה בינואר האחרון את השליטה (73.77%) בסיטונאית התיירות, חברה קשרי תעופה בע"מ. מועדון 365 בע"מ שילמה תמורת מניות השליטה כ-30 מיליון שקל, בעוד שכיום עומד שווי השוק של אחזקות אלה על כ-85 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה