גידול של 25% בהכנסות קבוצת ארד לכ-392 מיליון שקל

הרווח הגולמי השנתי רשם גידול של כ- 19.5%, בחברה מסבירים כי השחיקה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות של מספר חומרי גלם המשמשים בתהליך הייצור
סיון איזסקו |

חברת ארד פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ושנת 2006.

גבי ינקוביץ, מנכ"ל קבוצת ארד מסר: "אנו מסכמים שנה מצוינת בה אנו מציגים צמיחה מרשימה בכל הפרמטרים. מנוע הצמיחה העיקרי שלנו ממשיך להיות תחום ה-AMR בשוק האמריקאי בו הצלחנו להעמיק את אחיזתנו. לאחרונה התחלנו במכירות משמעותיות של מערכות אלו בחוף המזרחי, אשר היה סגור בפנינו עד השלמת פיתוחו של מוצר מתאים עבורו. להערכתנו בשנת 2006 צמח מגזר ה- AMR בשוק האמריקאי בכ-12%, בעוד שהכנסותינו במגזר זה בשוק זה צמחו בכ-30%. חרף התייקרות ניכרת במחירי הנחושת ותיסוף שער החליפין של הדולר מול השקל, הצלחנו להציג גידול מרשים בשיעורי הרווח התפעולי והנקי".

"שנת 2006 התאפיינה בצמיחה חזקה, אנו מקווים כי נמשיך להציג צמיחה יפה גם בעתיד, בשיעור דומה לממוצע הצמיחה שלנו בשנים 2005-2006" אמר מנכ"ל הקבוצה.

בשנת 2006 הסתכמו ההכנסות בכ- 391.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ- 312.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 25%. עיקר הגידול בהכנסות הינו בתחום ה-AMR בשוק האמריקאי וביניהן גם מכירות ראשונות של מערכות AMR לאורך החוף המזרחי של ארה"ב.

הרווח הגולמי השנתי הסתכם בכ- 147.5 מיליון שקל, לעומת כ- 123.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 19.5%. השחיקה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות של מספר חומרי גלם המשמשים בתהליך הייצור, בדגש על התייקרות הנחושת וכן מתיסוף משמעותי בשער החליפין של הדולר מול השקל.

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 43.4 מיליון ש"ח, לעומת כ- 32.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 34%. הרווח הנקי הסתכם בכ- 35 מיליון ש"ח, לעומת כ- 27.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 29%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 22.1 מיליון ש"ח לעומת כ- 24.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. סך ההון העצמי ליום 31 בדצמבר 2006 הסתכם בכ- 113 מיליון ש"ח לעומת כ- 102.4 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2005.

במהלך השנה חילקה החברה דיבידנד במזומן בסך של כ- 13.5 מיליון ש"ח (כ- 66.3 אג' למניה), כחלק ממדיניות הדיבידנד הנהוגה בה.

כ-90% ממכירות הקבוצה נקובות בדולר. כתוצאה מהתיסוף בשער החליפין של הדולר מול השקל, נשחקו מכירות הקבוצה ברבעון הרביעי של השנה. הקבוצה פועלת להקטנת השפעת התיסוף בפעילויות תפעוליות שונות ובוחנת מעבר לדיווח דולרי כחלק מיישום תקני ה- IFRS. על פי הדוחות הדולרים, בשנת 2006 צמחו הכנסות הקבוצה בכ- 26% בהשוואה לשנת 2005 והכנסות הרבעון הרביעי גדלו בכ-6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

קבוצת ארד עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי מדידת מים מסורתיים ושימושים מתקדמים. מדי המים המתקדמים של הקבוצה משלבים בתוכם מערכת תקשורת ממוחשבת אלחוטית (AMR -Automatic Metering Reading) המפותחים ומיוצרים בחברת הבת ארד טכנולוגיות הממוקמת ביוקנעם ומאפשרים מעבר נתונים וניהול משק המים בזמן אמת.

מרבית הכנסות הקבוצה (כ-90%) הן לייצוא ובעיקר לארה"ב. פעילות החברה בארה"ב מתבצעת באמצעות חברת הבת Master Meter, בעלת מוניטין רב בשוק האמריקאי ואוריינטציה שיווקית איתנה. מפעלי הקבוצה ממוקמים בקיבוץ דליה, בקיבוץ רמות מנשה, ביוקנעם, בדאלאס שבארה"ב ובסין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.