דור אלון: "נערכים לעליה בכלי רכב המונעים חשמלית"
דור אלון -7.53% שבשליטת מוטי בן משה, פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה והציגה עלייה של כ-12% בהכנסות. עם זאת, החברה מסכמת את הרבעון השלישי של 2018 עם ירידה של כ-15% ברווח הנקי.
על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של דור אלון הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.9 מיליארד שקל, כאמור עליה של כ-12% לעומת הכנסות של כ-1.75 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה נשאר זהה והסתכם בכ-228.9 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, דור אלון מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה של כ-15% ברווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לירידה היא רווח הון שנרשם ברבעון המקביל.
נפט; קרדיט: Unsplashמדוע מחירי הדלק עולים בעוד הנפט יורד? סקירת נפט
בסקירה הקודמת דיברנו בעיקר על צד ההיצע, קרי הפקת והספקת נפט גולמי. הפעם נרחיב מעט על צד הביקוש, נסקור בקצרה גורמים גיאו פוליטיים המככבים כיום, וגורם פיננסי עליו לא דיברנו: השפעת הגופים הפיננסיים והמשקיעים הגדולים.
בעוד בצד ההיצע אין כרגע מחסור
וגם החלטת אופ"ק+ האחרונה הותירה את מכסות ההפקה לרבעון ראשון 2026 כפי שהן, הרי הביקוש למוצרים דווקא במחסור. כלומר, למרות שאין מחסור בחומרי גלם, נוצר מחסור בתוצרי הזיקוק, מה שגורם לעליית מחיר המוצרים המוגמרים או בשמם האחר, תזקיקים ותזקיקי ביניים (בעיקר דיזל/סולר,
דלק סילוני ובנזין).
ההפרש בין מחירי "סל תזקיקים" לעלות הנפט הגולמי ידוע בכינויי "מרווח הזיקוק" או אם מודדים מוצר מסוים בהשוואה למחיר הגולמי ייקרא פשוט "מרווח" או באנגלית "spread" או ."Crack" לדוגמא, GO/Gasoline/Heating oil spread.
מרווחי תזקיקי הביניים נמצא כיום בשיא של שנתיים ויותר, מה שתומך גם במחיר הנפט הגולמי. סך כושר הזיקוק בעולם קטן בכ 3% בין ספטמבר לאוקטובר השנה.
- חשש מעודף היצע: אופ״ק+ מקפיאה את התפוקה ברבעון הראשון של 2026
- הבנקים הגדולים צופים: שנות 2026-2027 יהיו חלשות לשוק הנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבות להתרחבות המרווחים נובעות מחוסר כושר זיקוק, עקב הצטברות גורמים רבים, ביניהן התקפה על בתי זיקוק ברוסיה, סנקציות על שתי חברות ענק רוסיות, סגירת בתי זיקוק בעולם עקב השבתה מתוכננת לשיפוצים או תקלות אחרות. לדוגמא בית הזיקוק הגדול באפריקה עם ריבוי תקלות/השבתות/ושביתות גורם למחסור בבנזין.
