איך זינק השכר של מנכ"ל אינטל החדש?
על השווי הרשמי של חבילת התגמול לעומת השווי הכלכלי; ליפ-בו טאן ירוויח מעל 100 מיליון דולר בשנה
אינטל הודיעה השבוע על מינויו של ליפ-בו טאן למנכ"ל החדש והשווקים אהבו את הבחירה. המניה זינקה ב-16.3% ביומיים (הרחבה: מנכ"ל חדש לאינטל - המניה מזנקת ב-12% וגם מי אתה טאן?). טאן, דמות מוכרת בתעשיית השבבים, יקבל חבילת תגמול רשמית בסך 69 מיליון דולר אם יעמוד ביעדים ארוכי הטווח שהוגדרו לו. בפועל, חבילת התגמול בזכות הזינוק במניה עולה על 100 מיליון דולר. חלק גדול מהשכר הוא אופציות ומניות שהוקצו בהינתן יום הכניסה. כלומר, הביס יהיה לפי מחיר של כ-20.7 דולר, והמניה כעת במעל 24 דולר. כשמחשבים את זה מקבלים שכר שמגיע ליותר מ-100 מיליון דולר.
מה כוללת חבילת השכר של טאן?
על פי המסמכים שהגישה אינטל, חבילת התגמול מורכבת ממספר רכיבים: שכר בסיס של מיליון דולר בשנה, בונוס ביצועים של 200% (עד 2 מיליון דולר בשנה) והכי חשוב - 66 מיליון דולר במניות ואופציות ארוכות טווח, בנוסף לתמריצים בגין המינוי
נוסף לכך, טאן התחייב לרכוש מניות של אינטל בשווי 25 מיליון דולר בתוך 30 יום מתחילת כהונתו, צעד שמראה על ביטחון שלו במניה ועל רצון להדגיש את מחויבותו ליצירת ערך לבעלי המניות.טאן, בן 65, ייקח את המושכות החל מה-18 במרץ ויחזור גם לדירקטוריון, לאחר שפרש ממנו באוגוסט 2024.
התפקיד שלו "להחזיר עטרה ליושנה". עם רקורד של עשרות שנים בתעשיית השבבים, טאן ינסה להחזיר את אינטל למעמדה המוביל, לאחר שהפכה להיות "חיה דו ראשית" בלי כיוון ובלי מיקוד. לאינטל שני תחומי פעילות - תחום הפיתוח ותחום ייצור השבבים. בתחם הפיתוח החברה מפתחת שבבים, אך היא כבר לא בין המובילות העולמיות כשלמעשה היא נמצאת הרחק מאחור בשבבי AI - אנבידיה היא המובילה הבלתי מעורערת ו-AMD במרחק גדול ממנה, אבל גדולה פי 5-10 לפחות מאינטל השלישית בתחום. הפיתוח מאבד גובה גם במקומות אחרים וזה בלט מאוד בשנים האחרונות כשאינטל התמקדה בלהיות חברה יצרנית.
- לאחר שנים של ניהול לקוי ושאננות: מנכ״ל אינטל מודיע שהוא בא ״לנקות״
- אינטל רוצה את אפל כמשקיעה - המניה זינקה ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוונה של הממשל האמריקאי לייצר שבבים בארה"ב, והסובסידיות הגדולות שמתלוות לכך, הביאו את ההנהלה הקודמת להעדיף את הייצור על פני הפיתוח. אלא שהבעיה התבררה מהר - אינטל לא מספקת את הסחורה ולהקים מפעלי ייצור שאין לתוצרת שלהם דרישה זה בזבוז ענק של משאבים. אינטל מפגרת אחרי TSMC ולאחרונה הממשל האמריקאי קרא לחברה הטייואנית להקים מפעלים בארה"ב וקיבל תשובה חיובית - TSMC תשקיע 100 מיליארד דולר במפעלים בארה"ב. גם אינטל משקיעה והרבה, אבל היא עלולה להיות במהלך השנים הקרובות פחות מועדפת על הממשל שראה בה חלק מבשרו.
זה משאיר הרבה עבודה לטאן וההנהלה של אינטל - הם צריכים לבחור מיקוד, כיוון, אסטרטגיה וההחלטה הראשונה תהיה - האם ממשיכים לבד או שמפרקים-מפצלים מוכירם ונשארים עם הבחירה המועדת (כנראה שטאן מעדיף פיתוח)?
קריאה חשובה על אינטל וטאן:
אסף שוורץ VPHR ב-Cynomi קרדיט: 11elevencreatives"אני מייעץ לכל איש HR לשים לכם בסיסטם ללמוד כלי AI חדש פעם בחודש" קריירה בעידן ה-AI
שיחה עם אסף שוורץ, VPHR ב-Cynomi
ספר קצת על עצמך, מה אתה עושה ביומיום?
אני VPHR ב-cynomi, המספקת מערכות סייבר לספקי שירות , חברה עם 80 איש ראונד בי, לפני כן כן 6 שנים ב-Appsflyer בתפקידי HR ולפני כן באיירונסורס במכירות.
איך ה-AI השפיע על המקצוע או על הענף?
הוא יודע לטפל טוב במשימות רפטטיביות, אופרטיביות בסיסיות. והתחלנו להשתמש בו בכמה נקודות בתחום שלי, אנחנו בנינו כלי AI של GPT שמסכם ראיונות שאנחנו עורכים למועמדים. כולם שונאים לכתוב את הסיכום ראיון אחרי ראיון וצריך לרדוף אחרי אנשים וזה זמן עבודה של מפתח שצריך לכתוב סיכום ראיון, אז אנחנו בנינו את הכלי הזה, אנחנו מזינים אליו הקלטה של הראיון והוא בונה את הסיכום לפי הדברים שרצינו לבחון בראיון. בנוסף אנחנו גם בהליך של להכניס את כל ה-Policies שלנו לצ'אט בוט ככה שהוא יוכל להגיד לעובדים כמה ימי חופש מגיעים להם, כמה מקבלים מתנה לחגים איך מדווחים הוצאות נסיעה, כבר לא יצטרכו לרוץ ל-HR שיספר לכל עובד מה צריך לעשות. פשוט פונים לצ'אט בוט עם השאלות הללו ואנחנו מאמנים את הבוט לא להמציא כי יש לו נטייה להמציא כדי לרצות, להגיד לעובד "כן קח חופש מתי שאתה רק רוצה".
בנינו גם כלי שמייצר engagement survey, זה כמו סקרי שביעות רצון עובדים פעם בחצי שנה-שנה, בדרך כלל לוקח שבועיים רק לעבד את התוצאות ולבנות מצגות וכל אחד שואל את מה שרלוונטי לו- כמה הצוות שלי עשה ומה קורה במחלקה אחרת. אז במקום לקחנו את כל הדאטה של הסקר והעלינו אותו לג' פי טי והפעלנו בוט וההנהלה שלנו שחשופה לכל המידע ונתנו להם את הבוט והם יכולים לשאול אותו מה שהם רוצים. כמו מה המוטיבציה במחלקה כזו או אחרת. או למשל מה התגובות הכי שכיחות והבוט עובר על ה-350 תגובות שאנשים רשמו ומוציא תובנה כלשהי. כל זה תחת כותרת של בניית כלים שאנחנו עושים בעצמנו כשעושים מנוי על GPT לדוגמה ובונים עליו את הכלים האלה.
המקום השני זה איזה כלים יש בחוץ יש 70 אלף יזמים שמנסים לעשות את הכלי הבא שעושה משהו עם AI. אבל אתן טיפ: אני אוהב לבקש דמואים אם מישהו בנה כלי אני מבקש דמו וקובע עם איש מכירות שלהם שמציגים לי ואז אני לומד המון, אם להשתמש בכלי ולשלם עליו או לא זה החלטה אחרת, אבל אני מייעץ לכל איש HR לשים לכם בסיסטם ללמוד כלי AI חדש פעם בחודש.
- השקעות ה"קפקס" ממשיכות: מיקרוסופט ו-IREN בעסקת ענן של 9.7 מיליארד דולר
- ה-AI צמא לאנרגיה: ADNOC צופה ביקושים של 4 טריליון דולר בשנה לנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה כן מרגיש אבל שיש קצת אובר הייפ על ה-AI וזה קטע שכולם חייבים לדבר על AI. כשהמון יזמים בעולם משנים את המצגות שלהם כדי לדבר על AI אז יש תוצר לוואי שכולם דוחפים את ה-AI ליותר ממה שהוא כרגע. וצריך לקחת את כל ההבטחות בעירבון מוגבל. כי בסוף בחוויה שלי כשאני הולך לדמו או מנסה כלים זה שאין עדיין הרגשה של "וואו אפשר לפטר חצי מהצוות." כולם דוחפים לשם אבל אנחנו לא לגמרי שם מהפריזמה של HR, אבל ברור לחלוטין שאנחנו במהפכה ולשם אנחנו נגיע. כשמדברים על גיוס, מגייסים יותר משתמשים בכלי AI שיעזור להם גם למצוא מועמדים וגם לקבל החלטה ויחד עם זאת ומעומדים שמשתמשים יותר ב-AI כדי לכתוב את הקורות חיים שלהם ולהתכונן לראיונות ותוך כדי ראיונות מועמדים יכולים שהבוט יעזור להם עם התשובות אז מגיעים למקום מוזר, שאם החברה יודעת כבר לגייס לבד והמועמד יודע להתקבל לבד אז מי צריך בני אדם ואז יצא שבוט ראיין בוט וזה מייצר את הפחד שאופף את כולנו.
