פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?
חברת החלום פוטומיין פוטומיין 0% שמנסה לעזור לאנשים לארגן את אין סוף התמונות המשפחתיות שיש להם בבית, מדווחת על ירידה של 19% בהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 ל-6.99 מיליון דולר, לעומת 8.68 מיליון דולר במחצית המקבילה בשנה שעברה.
ובכל זאת, המניה מזנקת היום ב-8%. הסיבה לכך מורכבת מכמה סיבות - קודם כל היא אמרה שהיא מתייעלת ותצמצם הוצאות שיווק כדי לצמצם עלויות ולכן הגיוני שהמכירות ירדו, השאלה היא האם החברה תצליח להגדיל הכנסות תוך המשך צמצום ההוצאות. אבל יותר חשוב - המניה כבר התרסקה ב-80% מאז ההנפקה, כך שמי שכבר הפסידה בה את הכסף הפסיד. כעת, אם היא תשתפר ותצליח להביא תוצאות - היא תוכל לעבור מנפילה לעלייה.
למעשה, יש לה בקופה 14.5 מיליון דולר (כ-52.5 מיליון שקל) והיא נסחרת לפי שווי של 52 מיליון שקל. שווי הפעילות אפס, השוק מתמחר רק את המזומן. אז נכון, היא חברת חלום, אבל היא כבר לא שורפת הרבה כסף (שרפה במחצית הראשונה של השנה 77 אלף דולר בלבד לעומת 1.2 מיליון דולר במחצית השנה שעברה) ואם היא תצליח - זה עשוי להתבטא במניה. אין לה הערת עסק חי כך שרואי החשבון מאמינים שהיא תוכל לשרוד את השנה הקרובה וזה חשוב בעידן של ריבית גבוהה וכאשר חברות צריכות לשמור מזומן כדי להצליח להישאר בחיים ולא ליפול.
מעבר לכך, החברה צמצמה משמעותית את הוצאות הפרסום והשיווק (כ-58%) כך שהיא הוציאה במחצית הראשונה השנה 2.3 מיליון דולר לעומת 4.9 מיליון דולר אשתקד והיא הצליחה לעבור לרווח תפעולי של 981 אלף דולר, לעומת הפסד של 967 אלף דולר ברבעון המקביל, כאשר החברה הצליחה לצמצם יותר את הוצאות השיווק ביחס לירידה בהכנסות.
- פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה
- למה הצמיחה של פוטומיין לא משתקפת בהכנסות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד חדשות טובות מבחינת החברה היא הגידול במספר ההורדות של האפליקצייה מ-36.2 ל-38.6 מיליון מנויים. מנגד היא רשמה ירידה בכמות המנויים המשלמים מ-452 אלף ל-409 אלף נכון להיום. בחברה מסבירים שהירידה במנויים נובעת מצמצום ההוצאות על פרסום ושיווק.
בחודש פברואר האחרון, בחרה גוגל תמונות באפליקציה של פוטומיין כ"שירות מומלץ לסריקת תמונות" וכללה אותה בעמוד ייעודי לשירותים משלימים לשירותי Google Photos ובחברה מאמינים שזה יאפשר לה חשיפה למשתמשי גוגל בעולם.
בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה ניר צמח כי החברה "עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום. יש לנו כיום 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות; החלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי"
- היום בבורסה: השבבים יעלו - טבע תרד
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: השבבים יעלו - טבע תרד
הארביטראז' על האפס כשהמניות הדואליות חוזרות ללא שינוי מוול סטריט - מניות השבבים יעלו, טבע ואלביט ירדו
מדד ת"א 35 -0.07%
דולר שקל רציף 0.47%
BITCOIN 0.05%
וול נסגרה אתמול במגמה מעורבת - נעילה מעורבת בוול-סטריט; ג׳יי פי מורגן נפלה ב-5%, קוגנייט זינקה ב-8%, המניות הדואליות חוזרות על האפס. מניות השבבים יעלו, טבע ואלביט ירדו. הנה המניות העיקריות (כנסו לתמונה מלאה):
