דוחות

פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?

החברה מצמצמת הפסדים ועברה לרווח של מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. יש לה בינתיים מספיק מזומנים בקופה והיא רוצה לעבור לתזרים חיובי; החברה נסחרת בשווי פעילות אפס כך שאחרי שכבר התרסקה, אם היא תצליח - המניה תוכל לעלות מכאן
עדן ספיר |
נושאים בכתבה ניר צמח פוטומיין

חברת החלום פוטומיין פוטומיין -1.83%  שמנסה לעזור לאנשים לארגן את אין סוף התמונות המשפחתיות שיש להם בבית, מדווחת על ירידה של 19% בהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 ל-6.99 מיליון דולר, לעומת 8.68 מיליון דולר במחצית המקבילה בשנה שעברה.

ובכל זאת, המניה מזנקת היום ב-8%. הסיבה לכך מורכבת מכמה סיבות - קודם כל היא אמרה שהיא מתייעלת ותצמצם הוצאות שיווק כדי לצמצם עלויות ולכן הגיוני שהמכירות ירדו, השאלה היא האם החברה תצליח להגדיל הכנסות תוך המשך צמצום ההוצאות. אבל יותר חשוב - המניה כבר התרסקה ב-80% מאז ההנפקה, כך שמי שכבר הפסידה בה את הכסף הפסיד. כעת, אם היא תשתפר ותצליח להביא תוצאות - היא תוכל לעבור מנפילה לעלייה.

למעשה, יש לה בקופה 14.5 מיליון דולר (כ-52.5 מיליון שקל) והיא נסחרת לפי שווי של 52 מיליון שקל. שווי הפעילות אפס, השוק מתמחר רק את המזומן. אז נכון, היא חברת חלום, אבל היא כבר לא שורפת הרבה כסף (שרפה במחצית הראשונה של השנה 77 אלף דולר בלבד לעומת 1.2 מיליון דולר במחצית השנה שעברה) ואם היא תצליח - זה עשוי להתבטא במניה. אין לה הערת עסק חי כך שרואי החשבון מאמינים שהיא תוכל לשרוד את השנה הקרובה וזה חשוב בעידן של ריבית גבוהה וכאשר חברות צריכות לשמור מזומן כדי להצליח להישאר בחיים ולא ליפול.

מעבר לכך, החברה צמצמה משמעותית את הוצאות הפרסום והשיווק (כ-58%) כך שהיא הוציאה במחצית הראשונה השנה 2.3 מיליון דולר לעומת 4.9 מיליון דולר אשתקד והיא הצליחה לעבור לרווח תפעולי של 981 אלף דולר, לעומת הפסד של 967 אלף דולר ברבעון המקביל, כאשר החברה הצליחה לצמצם יותר את הוצאות השיווק ביחס לירידה בהכנסות.

עוד חדשות טובות מבחינת החברה היא הגידול במספר ההורדות של האפליקצייה מ-36.2 ל-38.6 מיליון מנויים. מנגד היא רשמה ירידה בכמות המנויים המשלמים מ-452 אלף ל-409 אלף נכון להיום. בחברה מסבירים שהירידה במנויים נובעת מצמצום ההוצאות על פרסום ושיווק. 

בחודש פברואר האחרון, בחרה גוגל תמונות באפליקציה של פוטומיין כ"שירות מומלץ לסריקת תמונות" וכללה אותה בעמוד ייעודי לשירותים משלימים לשירותי Google Photos ובחברה מאמינים שזה יאפשר לה חשיפה למשתמשי גוגל בעולם.

בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה ניר צמח כי החברה "עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום. יש לנו כיום 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות; החלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי"

קיראו עוד ב"שוק ההון"

למידע נוסף על מניית פוטומיין לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה

קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אימקו רומניה

קבוצת אימקו אימקו 3.36%  , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי. 

המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו. 

הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה. 

המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. 

מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."