ניר צמח פוטומיין
צילום: נועם אשל
דוחות

פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?

החברה מצמצמת הפסדים ועברה לרווח של מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. יש לה בינתיים מספיק מזומנים בקופה והיא רוצה לעבור לתזרים חיובי; החברה נסחרת בשווי פעילות אפס כך שאחרי שכבר התרסקה, אם היא תצליח - המניה תוכל לעלות מכאן
עדן ספיר |
נושאים בכתבה ניר צמח פוטומיין

חברת החלום פוטומיין פוטומיין 1.32%  שמנסה לעזור לאנשים לארגן את אין סוף התמונות המשפחתיות שיש להם בבית, מדווחת על ירידה של 19% בהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 ל-6.99 מיליון דולר, לעומת 8.68 מיליון דולר במחצית המקבילה בשנה שעברה.

ובכל זאת, המניה מזנקת היום ב-8%. הסיבה לכך מורכבת מכמה סיבות - קודם כל היא אמרה שהיא מתייעלת ותצמצם הוצאות שיווק כדי לצמצם עלויות ולכן הגיוני שהמכירות ירדו, השאלה היא האם החברה תצליח להגדיל הכנסות תוך המשך צמצום ההוצאות. אבל יותר חשוב - המניה כבר התרסקה ב-80% מאז ההנפקה, כך שמי שכבר הפסידה בה את הכסף הפסיד. כעת, אם היא תשתפר ותצליח להביא תוצאות - היא תוכל לעבור מנפילה לעלייה.

למעשה, יש לה בקופה 14.5 מיליון דולר (כ-52.5 מיליון שקל) והיא נסחרת לפי שווי של 52 מיליון שקל. שווי הפעילות אפס, השוק מתמחר רק את המזומן. אז נכון, היא חברת חלום, אבל היא כבר לא שורפת הרבה כסף (שרפה במחצית הראשונה של השנה 77 אלף דולר בלבד לעומת 1.2 מיליון דולר במחצית השנה שעברה) ואם היא תצליח - זה עשוי להתבטא במניה. אין לה הערת עסק חי כך שרואי החשבון מאמינים שהיא תוכל לשרוד את השנה הקרובה וזה חשוב בעידן של ריבית גבוהה וכאשר חברות צריכות לשמור מזומן כדי להצליח להישאר בחיים ולא ליפול.

מעבר לכך, החברה צמצמה משמעותית את הוצאות הפרסום והשיווק (כ-58%) כך שהיא הוציאה במחצית הראשונה השנה 2.3 מיליון דולר לעומת 4.9 מיליון דולר אשתקד והיא הצליחה לעבור לרווח תפעולי של 981 אלף דולר, לעומת הפסד של 967 אלף דולר ברבעון המקביל, כאשר החברה הצליחה לצמצם יותר את הוצאות השיווק ביחס לירידה בהכנסות.

עוד חדשות טובות מבחינת החברה היא הגידול במספר ההורדות של האפליקצייה מ-36.2 ל-38.6 מיליון מנויים. מנגד היא רשמה ירידה בכמות המנויים המשלמים מ-452 אלף ל-409 אלף נכון להיום. בחברה מסבירים שהירידה במנויים נובעת מצמצום ההוצאות על פרסום ושיווק. 

בחודש פברואר האחרון, בחרה גוגל תמונות באפליקציה של פוטומיין כ"שירות מומלץ לסריקת תמונות" וכללה אותה בעמוד ייעודי לשירותים משלימים לשירותי Google Photos ובחברה מאמינים שזה יאפשר לה חשיפה למשתמשי גוגל בעולם.

בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה ניר צמח כי החברה "עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום. יש לנו כיום 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות; החלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי"

קיראו עוד ב"שוק ההון"

למידע נוסף על מניית פוטומיין לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.