ניר צמח פוטומיין
צילום: נועם אשל
ראיון

"פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום"

כך אומר ניר צמח מנכ"ל החברה; "יש לנו כיום 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות; החלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי"
דור עצמון | (2)

חברת פוטומיין פוטומיין -0.95% העוסקת בפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) בתחום התמונות המשפחתיות, פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי הכנסותיה הסתכמו ב-16.15 מיליון דולר בשנת 2022 - עלייה של 31% בהשוואה לשנת 2021.

הרווח הגולמי שלה הסתכם ב-11.4 מיליון דולר (כ-70% מההכנסות), וההפסד התפעולי בכ-98 אלף דולר. פוטומיין סיימה את 2022 עם הפסד נקי של 1.07 מיליון דולר - שיפור ניכר מהפסד של 6.35 מיליון דולר ב-2021.

אחד הסעיפים החשובים בדוחות הוא כמות המשתמשים שבו רשמה החברה עלייה של 4% וכ-441 אלף בסך הכל. בסוף השנה היו לה 452 אלף לקוחות. החברה רשמה גידול של 23% בסך ההורדות של האפליקציה ובסך הכל 36.2 מיליון הורדות ב-2022. בשנה זו הסתכמו המכירות של החברה דרך אמזון ב-871 אלף דולר.

מניית החברה קפצה ב-42% מתחילת השנה למחיר של 22.3 שקל המבטא שווי שוק של 61.5 מיליון שקל.

בראיון לביזפורטל אומר מנכ"ל החברה, ניר צמח, כי "החברה בת 8 שנים באה לפתור את הבעיה של שמירת זכרונות. אנחנו מתמקדים באיך לקחת רגעים ונוסטלגיה של אנשים בודדים, משפחות וקבוצות ולהנציח אותם. הדרך שלנו לעשות את זה היא באמצעות מוצרים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית ואפליקציות שהטמענו בהן טכנולוגיה שפיתחנו שנועדו לעזור לאנשיםקודם כל לסרוק ולעשות ארכיון אישי שכל בזכרונות שלהן בתוכו. זה מתחיל מלסרוק את התמונה עד הנצחה מלאה של כלל החומרים שיש לבנאדם בבית. לצורך העניין סוג של איגוד כל האלבומים המשפחתיים שיש בבית תחת גיבוי מלא ויכולת שיתוף. אנחנו מפתחים כלים תוך למידה של הצורך של המשתמשים שלנו הרי לאף אחד אין באמת כח לסרוק אלפי תמונות וכאן אנחנו נותנים את המענה. כ-37 מיליון איש כבר הורידו את האפליקציות שלנו ואנחנו אחד הארכיונים הצומחים ביותר בעולם של תמונות היסטוריות עם מיליוני תמונות".

איך אתה מסכם את הדוח האחרון? מה הדגשים שלך?

"החברה ידעה תמיד לפעול בצורה נכונה ואחראית כפי שעשתה בשנה שעברה. בסופו של דבר אנחנו אמורים להגיע לכמה שיותר אנשים בעולם, ראינו את מה שמתרחש בשנים 20'-21' והחלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי. כך שמבחינתנו זו הייתה שנה שיכלנו לבדוק איך החברה עוברת מצמיחה מואצת לצמיחה תוך שמירה על קופת המזומנים של החברה ועשינו זאת מאוד יפה וזה מה שרואים גם במצגת. אנחנו עושים את זה תוך כדי שאנחנו מודדים שכל הדברים שחשובים לנו כמו למשל פיתוח המוצר, כמות ההורדות וכמות התמונות שאנחנו אוגרים נשמרות ברמה יפה וממשיכים להראות צמיחה.

"השנה עשינו גם התפתחויות מעניינות וחדשות עבורנו. בשנתיים-שלוש האחרונות שמנו דגש על B2B, התחלנו לעבוד עם חברות גלובליות כמו המקבילה האמריקאית ל-MyHeritage הישראלית כך שאחנו מקבלים תשלום לפי שימוש כאשר לקוח שלהם צורך את השירות שלנו".

מהם מנועי הצמיחה שלכם? אסטרטגיית הצמיחה?

"החברה, כמו כל חברה שרוצה לבלוט ולהגיע לעוד משתמשים, מתמחה קודם כל בפיתוח המוצרים שלנו. אם פעם זו הייתה היכולת לסרוק תמונה, היום אנחנו יודעים לתת פתרון למגוון רחב יותר של חומרים כמו סריקת שקופיות ועוד. למעשה אנחנו מעמיקים את המוצר וזו אסטרטגיה מרכזית. האסטרטגיה השניה היא כאמור שאנחנו פותחים את עצמנו ל-B2B. אסטרטגיה נוספת היא העובדה שפתחנו חנות בתוך אמזון שהגיעה למכירות מאוד יפות השנה ושם אנחנו בעצם נותנים כלים שעוזרים לאנשים להעלות ולסרוק כמויות מסיביות של תוכן - למשל אם יש אנשים שיש להם מאוד רבות של שקופיות אז אנחנו מספקים עדשה, תאורה חצובה וכל מה שצריך כדי שזה יהיה יותר קל. דבר אחר הוא השירות שלאחר הסריקה, פוטומיין משמשת גם כספר הזכרונות שלאחר מכן ופיתחנו כלים שעוזרים לעשות תיוג אוטומטי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אנחנו מבינים ש-Google Photos בחרו בכם כשירות מומלץ לסריקת תמונות. מה ההשפעה של הבחירה הזו עליכם?

"העובדה שהם בחרו בנו מגיעה מתוך ההבנה שלהם שיש הרבה מאוד שירותים משלימים שהם היו רוצים שהמשתמשים שלהם ייהנו מהם. כבר היום אפשר בפוטומיין לשמור תמונות ישירות לגוגל פוטוס ובתוך גוגל פוטוס יש חשיפה עצומה של קהל לקישור לפוטומיין ואנחנו בעצם יכולים להפיץ את עצמנו בלי להוציא כסף על שיווק. זו רק תחילת הדרך איתם ואנחנו נבחן בקרוב איך זה עובד".

איפה תהיו בעוד שנתיים?

"אנחנו רוצים העמיק את הפתרונות שאנחנו נותנים למשתמשים. ההצלחה שלנו היא היכולת להביא משתמש שכל ספריית הנוסטלגיה המשפחתית והרחבה שלו יושבת על פוטומיין גם אחרי שהוא סרק. אנחנו נשקיע בצמיחה תוך כדי שאנחנו משקיעים גם בשיווק וגם בצורה אורגנית, נשעה את כל מה שאנחנו עושים היום גם בעולם ה-B2B ונעמיק אותו. פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום עם 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוד 21/02/2023 12:37
    הגב לתגובה זו
    האנשים היחידים שמאמינים לשטויות האלה זה היזמים.
  • 1.
    תמיר 21/02/2023 08:02
    הגב לתגובה זו
    איזה תזרים ואיזה נעליים בחייאת השוק אומר את דברו במניה הגרועה או בחברה הזאת ...מזעזעת ברמות
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?