"פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום"
חברת פוטומיין פוטומיין -2.51% העוסקת בפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) בתחום התמונות המשפחתיות, פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי הכנסותיה הסתכמו ב-16.15 מיליון דולר בשנת 2022 - עלייה של 31% בהשוואה לשנת 2021.
הרווח הגולמי שלה הסתכם ב-11.4 מיליון דולר (כ-70% מההכנסות), וההפסד התפעולי בכ-98 אלף דולר. פוטומיין סיימה את 2022 עם הפסד נקי של 1.07 מיליון דולר - שיפור ניכר מהפסד של 6.35 מיליון דולר ב-2021.
אחד הסעיפים החשובים בדוחות הוא כמות המשתמשים שבו רשמה החברה עלייה של 4% וכ-441 אלף בסך הכל. בסוף השנה היו לה 452 אלף לקוחות. החברה רשמה גידול של 23% בסך ההורדות של האפליקציה ובסך הכל 36.2 מיליון הורדות ב-2022. בשנה זו הסתכמו המכירות של החברה דרך אמזון ב-871 אלף דולר.
מניית החברה קפצה ב-42% מתחילת השנה למחיר של 22.3 שקל המבטא שווי שוק של 61.5 מיליון שקל.
בראיון לביזפורטל אומר מנכ"ל החברה, ניר צמח, כי "החברה בת 8 שנים באה לפתור את הבעיה של שמירת זכרונות. אנחנו מתמקדים באיך לקחת רגעים ונוסטלגיה של אנשים בודדים, משפחות וקבוצות ולהנציח אותם. הדרך שלנו לעשות את זה היא באמצעות מוצרים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית ואפליקציות שהטמענו בהן טכנולוגיה שפיתחנו שנועדו לעזור לאנשיםקודם כל לסרוק ולעשות ארכיון אישי שכל בזכרונות שלהן בתוכו. זה מתחיל מלסרוק את התמונה עד הנצחה מלאה של כלל החומרים שיש לבנאדם בבית. לצורך העניין סוג של איגוד כל האלבומים המשפחתיים שיש בבית תחת גיבוי מלא ויכולת שיתוף. אנחנו מפתחים כלים תוך למידה של הצורך של המשתמשים שלנו הרי לאף אחד אין באמת כח לסרוק אלפי תמונות וכאן אנחנו נותנים את המענה. כ-37 מיליון איש כבר הורידו את האפליקציות שלנו ואנחנו אחד הארכיונים הצומחים ביותר בעולם של תמונות היסטוריות עם מיליוני תמונות".
- פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה
- למה הצמיחה של פוטומיין לא משתקפת בהכנסות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך אתה מסכם את הדוח האחרון? מה הדגשים שלך?
"החברה ידעה תמיד לפעול בצורה נכונה ואחראית כפי שעשתה בשנה שעברה. בסופו של דבר אנחנו אמורים להגיע לכמה שיותר אנשים בעולם, ראינו את מה שמתרחש בשנים 20'-21' והחלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי. כך שמבחינתנו זו הייתה שנה שיכלנו לבדוק איך החברה עוברת מצמיחה מואצת לצמיחה תוך שמירה על קופת המזומנים של החברה ועשינו זאת מאוד יפה וזה מה שרואים גם במצגת. אנחנו עושים את זה תוך כדי שאנחנו מודדים שכל הדברים שחשובים לנו כמו למשל פיתוח המוצר, כמות ההורדות וכמות התמונות שאנחנו אוגרים נשמרות ברמה יפה וממשיכים להראות צמיחה.
"השנה עשינו גם התפתחויות מעניינות וחדשות עבורנו. בשנתיים-שלוש האחרונות שמנו דגש על B2B, התחלנו לעבוד עם חברות גלובליות כמו המקבילה האמריקאית ל-MyHeritage הישראלית כך שאחנו מקבלים תשלום לפי שימוש כאשר לקוח שלהם צורך את השירות שלנו".
מהם מנועי הצמיחה שלכם? אסטרטגיית הצמיחה?
"החברה, כמו כל חברה שרוצה לבלוט ולהגיע לעוד משתמשים, מתמחה קודם כל בפיתוח המוצרים שלנו. אם פעם זו הייתה היכולת לסרוק תמונה, היום אנחנו יודעים לתת פתרון למגוון רחב יותר של חומרים כמו סריקת שקופיות ועוד. למעשה אנחנו מעמיקים את המוצר וזו אסטרטגיה מרכזית. האסטרטגיה השניה היא כאמור שאנחנו פותחים את עצמנו ל-B2B. אסטרטגיה נוספת היא העובדה שפתחנו חנות בתוך אמזון שהגיעה למכירות מאוד יפות השנה ושם אנחנו בעצם נותנים כלים שעוזרים לאנשים להעלות ולסרוק כמויות מסיביות של תוכן - למשל אם יש אנשים שיש להם מאוד רבות של שקופיות אז אנחנו מספקים עדשה, תאורה חצובה וכל מה שצריך כדי שזה יהיה יותר קל. דבר אחר הוא השירות שלאחר הסריקה, פוטומיין משמשת גם כספר הזכרונות שלאחר מכן ופיתחנו כלים שעוזרים לעשות תיוג אוטומטי".
- אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
- מור השקעות: ההכנסות עלו אך הרווחיות נשחקה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
אנחנו מבינים ש-Google Photos בחרו בכם כשירות מומלץ לסריקת תמונות. מה ההשפעה של הבחירה הזו עליכם?
"העובדה שהם בחרו בנו מגיעה מתוך ההבנה שלהם שיש הרבה מאוד שירותים משלימים שהם היו רוצים שהמשתמשים שלהם ייהנו מהם. כבר היום אפשר בפוטומיין לשמור תמונות ישירות לגוגל פוטוס ובתוך גוגל פוטוס יש חשיפה עצומה של קהל לקישור לפוטומיין ואנחנו בעצם יכולים להפיץ את עצמנו בלי להוציא כסף על שיווק. זו רק תחילת הדרך איתם ואנחנו נבחן בקרוב איך זה עובד".
איפה תהיו בעוד שנתיים?
"אנחנו רוצים העמיק את הפתרונות שאנחנו נותנים למשתמשים. ההצלחה שלנו היא היכולת להביא משתמש שכל ספריית הנוסטלגיה המשפחתית והרחבה שלו יושבת על פוטומיין גם אחרי שהוא סרק. אנחנו נשקיע בצמיחה תוך כדי שאנחנו משקיעים גם בשיווק וגם בצורה אורגנית, נשעה את כל מה שאנחנו עושים היום גם בעולם ה-B2B ונעמיק אותו. פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום עם 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות".
- 2.דוד 21/02/2023 12:37הגב לתגובה זוהאנשים היחידים שמאמינים לשטויות האלה זה היזמים.
- 1.תמיר 21/02/2023 08:02הגב לתגובה זואיזה תזרים ואיזה נעליים בחייאת השוק אומר את דברו במניה הגרועה או בחברה הזאת ...מזעזעת ברמות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.89% הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.
מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה
בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- תחרות בתחום המשכנתאות - שחר אושרי יו"ר Now-On בראיון על השוק, הלקוחות, והפוטנציאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.
אחים חג'ג. קרדיט: קבוצת חג'ג'קפיצה במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
בחודשיים האחרונים מכרה חג'ג' עשרות דירות, בעיקר בפרויקט FIRST שמוקם בשדה דב - מהלך שהוביל לירידה משמעותית בסיכון הפיננסי ולעלייה בשולי הרווח הגולמי. עם זאת, ההכנסות מתחילת השנה נותרו יציבות יחסית, והרווח הגולמי עלה במעט לעומת אשתקד. החברה גם צמצמה את
התלות בתל אביב, ורשמו מכירות גם בקריית אונו, פתח תקווה ויבנה
קבוצת חג'ג' פרסמה אמש לבורסה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2025, כשהנתונים משקפים תחושת הקלה מסוימת, בייחוד לעומת השנה הקודמת, שהיתה מאתגרת. לפי הדו״חות, החברה הצליחה למכור ברבעון זה 112 יחידות דיור בשווי כולל של כ-896 מיליון שקל כולל מע״מ - קפיצה חדה לעומת 21 יחידות בלבד בשווי של כ-145 מיליון שקל כולל מע״מ בתקופה המקבילה אשתקד. הנתון הנוכחי מצביע על התאוששות מהירה ומיסוד מחדש של קצב מכירות.
בסיכום של תשעת החודשים הראשונים של השנה, היקף השיווק של החברה הגיעה ליותר מ-2.1 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.55 מיליארד שקל מרכישת דירות במתחם שדה דב, וכ-450 מיליון שקל ממכירות בפרויקטים אחרים שמקדם הקבוצה. יתרת הסכום מיוחסת לחברת ההתחדשות העירונית שבבעלותה. מתוך ההיקף הכולל, כ-1.5 מיליארד שקל מגיעים מהסכמי מכר חתומים ומחייבים; ושאר ההכנסות צפויות להתממש בקרוב, אם יוסמכו כראוי.
אחד הנתונים הבולטים בדו״ח היה העלייה בשולי הרווח הגולמי. ברבעון השלישי שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-41%, ובתשעת החודשים הראשונים של 2025 הגיע הנתון הזה לכ-43%. אלה עליות ניכרות לעומת כ-36% ו-39 בהתאמה בתקופה המקבילה אשתקד. אף שההכנסות הכוללות באותה תקופה - 287 מיליון שקל - כמעט זהות לאלה של 2024 (313 מיליון שקל), הרווח הגולמי כמעט לא השתנה - 122 מיליון שקל ב-2025 לעומת 124 מיליון שקל בשנה הקודמת. הנתונים מעידים על שיפור באפקטיביות התפעולית, אולי כתוצאה ממיקוד בפרויקטים רווחיים יותר, כמו שדה דב.
החברה מדגישה בדיווח שלה כי העובדה שכבר חלק נכבד מהדירות בפרויקט FIRST שדה דב נמכרו, מהווה עדות ל"ביקוש גבוה ויכולת לממש רווחים משמעותיים". לדברי החברה, מהפרויקט הזה צפוי להגיע רווח גולמי של מאות מיליוני שקלים, והיקף גדול ממכירותיו סייע להקטין את הסיכון הפיננסי. מעבר לכך, קבוצת חג'ג' מעריכה כי בפרויקטים שהיא מקימה כיום - כ-11 פרויקטים בשלבי הקמה או תכנון שונים - מצטבר רווח שלא הוכר עדיין ושמגיע לכ-2.7 מיליארד שקל; רווחים אלה עשויים להתבטא בדו"חות בשנים הקרובות.
- עידו חג'ג': "קצב המכירות הגבוה - תוצאה של האסטרטגיה שלנו"; החברה מכרה 166 דירות בשדה דב
- מגורים, מסחר ומלונאות: חג'ג' נדל"ן מרחיבה את הפורטפוליו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמרו בחברה כי השנה הם לא הסתמכו רק על תל־אביב: מכירות כבר נרשמו בערים כמו קריית אונו, פתח תקווה, יבנה ואפילו בשכונת הדר-יוסף בתל-אביב, במסגרת פעילות ההתחדשות העירונית של החברה הבת. עם זאת, קשה להתעלם מהעבודה שההכנסות הכוללות לא צמחו, והרווח הנקי של תשעת החודשים לא עולה בצורה חדה. כלומר למרות ניצחון במכירות, לא כל הפרויקטים תורגמו לשורת הכנסה נרחבת.
