"פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום"
חברת פוטומיין פוטומיין 0% העוסקת בפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) בתחום התמונות המשפחתיות, פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי הכנסותיה הסתכמו ב-16.15 מיליון דולר בשנת 2022 - עלייה של 31% בהשוואה לשנת 2021.
הרווח הגולמי שלה הסתכם ב-11.4 מיליון דולר (כ-70% מההכנסות), וההפסד התפעולי בכ-98 אלף דולר. פוטומיין סיימה את 2022 עם הפסד נקי של 1.07 מיליון דולר - שיפור ניכר מהפסד של 6.35 מיליון דולר ב-2021.
אחד הסעיפים החשובים בדוחות הוא כמות המשתמשים שבו רשמה החברה עלייה של 4% וכ-441 אלף בסך הכל. בסוף השנה היו לה 452 אלף לקוחות. החברה רשמה גידול של 23% בסך ההורדות של האפליקציה ובסך הכל 36.2 מיליון הורדות ב-2022. בשנה זו הסתכמו המכירות של החברה דרך אמזון ב-871 אלף דולר.
מניית החברה קפצה ב-42% מתחילת השנה למחיר של 22.3 שקל המבטא שווי שוק של 61.5 מיליון שקל.
בראיון לביזפורטל אומר מנכ"ל החברה, ניר צמח, כי "החברה בת 8 שנים באה לפתור את הבעיה של שמירת זכרונות. אנחנו מתמקדים באיך לקחת רגעים ונוסטלגיה של אנשים בודדים, משפחות וקבוצות ולהנציח אותם. הדרך שלנו לעשות את זה היא באמצעות מוצרים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית ואפליקציות שהטמענו בהן טכנולוגיה שפיתחנו שנועדו לעזור לאנשיםקודם כל לסרוק ולעשות ארכיון אישי שכל בזכרונות שלהן בתוכו. זה מתחיל מלסרוק את התמונה עד הנצחה מלאה של כלל החומרים שיש לבנאדם בבית. לצורך העניין סוג של איגוד כל האלבומים המשפחתיים שיש בבית תחת גיבוי מלא ויכולת שיתוף. אנחנו מפתחים כלים תוך למידה של הצורך של המשתמשים שלנו הרי לאף אחד אין באמת כח לסרוק אלפי תמונות וכאן אנחנו נותנים את המענה. כ-37 מיליון איש כבר הורידו את האפליקציות שלנו ואנחנו אחד הארכיונים הצומחים ביותר בעולם של תמונות היסטוריות עם מיליוני תמונות".
- פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה
- למה הצמיחה של פוטומיין לא משתקפת בהכנסות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך אתה מסכם את הדוח האחרון? מה הדגשים שלך?
"החברה ידעה תמיד לפעול בצורה נכונה ואחראית כפי שעשתה בשנה שעברה. בסופו של דבר אנחנו אמורים להגיע לכמה שיותר אנשים בעולם, ראינו את מה שמתרחש בשנים 20'-21' והחלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי. כך שמבחינתנו זו הייתה שנה שיכלנו לבדוק איך החברה עוברת מצמיחה מואצת לצמיחה תוך שמירה על קופת המזומנים של החברה ועשינו זאת מאוד יפה וזה מה שרואים גם במצגת. אנחנו עושים את זה תוך כדי שאנחנו מודדים שכל הדברים שחשובים לנו כמו למשל פיתוח המוצר, כמות ההורדות וכמות התמונות שאנחנו אוגרים נשמרות ברמה יפה וממשיכים להראות צמיחה.
"השנה עשינו גם התפתחויות מעניינות וחדשות עבורנו. בשנתיים-שלוש האחרונות שמנו דגש על B2B, התחלנו לעבוד עם חברות גלובליות כמו המקבילה האמריקאית ל-MyHeritage הישראלית כך שאחנו מקבלים תשלום לפי שימוש כאשר לקוח שלהם צורך את השירות שלנו".
מהם מנועי הצמיחה שלכם? אסטרטגיית הצמיחה?
"החברה, כמו כל חברה שרוצה לבלוט ולהגיע לעוד משתמשים, מתמחה קודם כל בפיתוח המוצרים שלנו. אם פעם זו הייתה היכולת לסרוק תמונה, היום אנחנו יודעים לתת פתרון למגוון רחב יותר של חומרים כמו סריקת שקופיות ועוד. למעשה אנחנו מעמיקים את המוצר וזו אסטרטגיה מרכזית. האסטרטגיה השניה היא כאמור שאנחנו פותחים את עצמנו ל-B2B. אסטרטגיה נוספת היא העובדה שפתחנו חנות בתוך אמזון שהגיעה למכירות מאוד יפות השנה ושם אנחנו בעצם נותנים כלים שעוזרים לאנשים להעלות ולסרוק כמויות מסיביות של תוכן - למשל אם יש אנשים שיש להם מאוד רבות של שקופיות אז אנחנו מספקים עדשה, תאורה חצובה וכל מה שצריך כדי שזה יהיה יותר קל. דבר אחר הוא השירות שלאחר הסריקה, פוטומיין משמשת גם כספר הזכרונות שלאחר מכן ופיתחנו כלים שעוזרים לעשות תיוג אוטומטי".
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- אלביט תעלה - טאואר תרד; האם הסנטימנט החיובי יחזור?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
אנחנו מבינים ש-Google Photos בחרו בכם כשירות מומלץ לסריקת תמונות. מה ההשפעה של הבחירה הזו עליכם?
"העובדה שהם בחרו בנו מגיעה מתוך ההבנה שלהם שיש הרבה מאוד שירותים משלימים שהם היו רוצים שהמשתמשים שלהם ייהנו מהם. כבר היום אפשר בפוטומיין לשמור תמונות ישירות לגוגל פוטוס ובתוך גוגל פוטוס יש חשיפה עצומה של קהל לקישור לפוטומיין ואנחנו בעצם יכולים להפיץ את עצמנו בלי להוציא כסף על שיווק. זו רק תחילת הדרך איתם ואנחנו נבחן בקרוב איך זה עובד".
איפה תהיו בעוד שנתיים?
"אנחנו רוצים העמיק את הפתרונות שאנחנו נותנים למשתמשים. ההצלחה שלנו היא היכולת להביא משתמש שכל ספריית הנוסטלגיה המשפחתית והרחבה שלו יושבת על פוטומיין גם אחרי שהוא סרק. אנחנו נשקיע בצמיחה תוך כדי שאנחנו משקיעים גם בשיווק וגם בצורה אורגנית, נשעה את כל מה שאנחנו עושים היום גם בעולם ה-B2B ונעמיק אותו. פוטומיין עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום עם 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות".
- 2.דוד 21/02/2023 12:37הגב לתגובה זוהאנשים היחידים שמאמינים לשטויות האלה זה היזמים.
- 1.תמיר 21/02/2023 08:02הגב לתגובה זואיזה תזרים ואיזה נעליים בחייאת השוק אומר את דברו במניה הגרועה או בחברה הזאת ...מזעזעת ברמות
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

המניה של השנה כבר 4 שנים ברציפות - ומי הגופים שלא השקיעו בה?
הפניקס ומור השקעות נכנסו מאוד מוקדם להשקעה בנקסט ויז'ן; כלל ביטוח ומנורה נכנסו בהמשך אבל הן המחזיקות הגדולות; אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם - מתעלמות מהנייר; עוד הסבר לפערי התשואות השנה
היא הנפיקה בשווי של 430 מיליון שקל. ניתחנו את ההנפקה ואמרנו - נראה זול. אם היא תגיע לתחזית שלה יש כאן הצפת ערך. זה היה לפני 4 שנים ואף אחד לא דמיין שהיא תעלה פי 40! :
נקסט ויז'ן היא מניית השנה כבר 3 שנים, חן גולן, היו"ר הוא מאנשי השנה של ביזפורטל 3 שנים ברציפות. אתמול החברה זכתה בהזמנת ענק של 77 מיליון דולר, המניה טסה ב-18% לשווי של 16.5 מיליארד שקל. הסיפור של נקסט ויז'ן הוא שילוב של תחום מנצח ולוהט - רחפנים וכטב"מים; יכולות ביצוע טובות - וידאו יציב-עמיד וכנראה שהרבה מאוד חריצות ועבודה קשה. מאחורי המספרים המדהימים יש 130 עובדים חרוצים ויזמים שהצליחו טכנולוגית ומכנית להנדס מוצר פשוט טוב ואמין.
הפניקס ומור - השקיעו כבר בהתחלה
בשיחה אתמול עם גולן הוא דיבר על מוצר מוביל בעלות טובה וביכולת לדלוור. לדלוור-לדלוור-לדלוור, זה הסוד בגדילה של חברות. הלקוחות הגדולים שנמצאים כעת בגל של ביקושים לרחפנים וכטב"מים צריכים לדעת שהספק שלהם יודע לספק את הסחורה בכל מצב - גם עם משברים בשרשרת הייצור, גם עם עלייה במחירי המוצרים, גם עם בעיות במשלוחים. נקסט ויז'ן כבר חברה גדולה, עם כרית מזומנים גדולה, עם מלאי מספק, עם מספר ספקים לכל רכיב, עם פתרונות "לשעת חירום" והלקוחות בוטחים בה - לראיון המלא: יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק".
מי שפחות מאמינים בה הם דווקא הגופים המוסדיים: אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם. אלו גופי אנליזה טובים, אבל הם לא היו במניה בתחילת הדרך וגם לא כעת. הם פספסו תשואה של אלפי אחוזים. מנגד, הפניקס ומור היו שם מההתחלה.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וצריך להבין - גוף מוסדי נבחן בהשקעות במניות ספציפיות. כל השאר לא באמת תלוי בניתוח שלו. ההבדלים בתשואות בין גופי ההשקעות נובעים מאלוקציה שונה במניות ואג"ח - אבל בסוף זה הימור כשמדובר על השקעות לטווח ארוך. אף אחד לא יודע באמת עם משקל של 62% במניות עדיף על 59%. אף אחד גם לא יודע אם תמהיל של 70% למניות בוול סטריט על פני 30% בת"א זה התמהיל הנכון. כלומר, האלוקצייה מלמעלה היא חשובה לתשואה, אבל זה עניין של גישה ואסטרטגיה שלא בשליטה. מה שכן בשליטה של הגוף המוסדי הוא המחקר ומציאת מניות כמו נקסט ויז'ן. כי אם הם משקיעים בה, זה מה שייתן להם את התשואה העודפת - את האלפא.
