איתי גורן בוליגו
צילום: אושרית חכמן
IPO

בוליגו קפיטל תתחיל להיסחר בבורסה בת"א; לפי שווי של 100 מיליון דולר

חברת השקעות הנדל"ן שפועלת בארה"ב, השלימה הנפקה ראשונית בה החברה גייסה 20 מיליון דולר;  ניירות הערך של בוליגו יירשמו למסחר בבורסה לאחר החג, החל מיום חמישי הקרוב.
סתיו קורן |

חברת השקעות הנדל"ן הפועלת בארה"ב, בוליגו קפיטל (Buligo Capital) מצטרפת לבורסה הישראלית, לאחר שהשלימה הנפקה ראשונית בה החברה גייסה 20 מיליון דולר, לפי שווי של 100 מיליון דולר. ניירות הערך של בוליגו יירשמו למסחר בבורסה לאחר החג, החל מיום חמישי הקרוב.

במסגרת השלב המוסדי של הנפקה הביקושים נאמדו ב-75 מיליון שקל והחברה בחרה לגייס כ-61 מיליון שקל. במסגרת השלב הציבורי התקבלו ביקושים בהיקף של כ-40 מיליון שקל, הגבוהים פי 12 מהסכום שהחברה הציעה. בסיכום השלב המוסדי והציבורי בוליגו קפיטל גייסה סך של כ-64 מיליון שקלים.

בוליגו קפיטל הוקמה בשנת 2012 והיא מתמחה בעסקאות רכישה, הקמה, ייזום, השבחה וניהול של נכסי נדל"ן בארה"ב, בדגש על סקטור המולטי-פמילי (כ-70% מהעסקאות), בתי אבות ומרכזים מסחריים. משנת הקמתה של החברה גייסה ממשקיעים פרטיים כ-750 מיליון דולר, והייתה מעורבת בהשקעה בכ-100 נכסים, בהיקף השקעה כולל של 2.3 מיליארד דולר.

לצד המשקיעים הפרטיים, בעלי השליטה בחברה השקיעו עד כה כ-36 מיליון דולר בפרויקטים שבניהולה של החברה. לבוליגו משרדים בישראל ובארה"ב והיא פועלת בשיתוף פעולה עם שותפים מקומיים מובילים. הכנסות החברה נובעות מעמלות עסקה, דמי ניהול שוטפים ובעיקר דמי הצלחה (Promote) מהפרויקטים אותם היא מנהלת עבור המשקיעים.

תמורת הגיוס בהנפקה תשמש את בוליגו להרחבת היקף הפעילות שלה בארה"ב, תוך הגדלת היקפי ההשקעה ומספר הפרויקטים, בדגש על מבני מולטי-פמילי, בתי אבות, מרכזים מסחריים שכונתיים ומבני תעשייה ולוגיסטיקה.

מנכ"ל ומייסד בוליגו קפיטל, איתי גורן: "הצלחת הגיוס והביקושים הגבוהים מעידים על האמון של שוק ההון בחזון של בוליגו. תמורת הגיוס והנגישות לשוק ההון תסייע לנו לבצע קפיצת מדרגה בכמות והיקף הפרויקטים שניזום וננהל. בוליגו תבצע השקעות ישירות בנכסים, לצד המשקיעים הקיימים שלה, ותפעל לחיזוק בסיס ההון והפרופיל הפיננסי של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

דר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקסדר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקס

מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?

אחרי צניחה במניית אנלייבקס לאחר פרסום תוצאות הניסוי בטיפול באוסטיאוארתריטיס, המנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה ומפרסם מכתב למשקיעים, בו הוא מדגיש את התמיכה שקיבלה החברה ממומחים ואנליסטים בכירים, מציג לוחות זמנים לניסוי הבא, ורומז על מגעים לגיוס או שותף אסטרטגי

תמיר חכמוף |

לאחר פרסום התוצאות מניסוי פאזה 2a בטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך, מניית אנלייבקס אנלייבקס 3.52%   צנחה ביותר מ-30%, והמנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה. במכתב שפרסם היום לבעלי המניות, הרשקוביץ מתייחס ישירות לחשש בשוק: "לאחר שקיבלנו שיחות רבות ממשקיעים לאחר הכרזת הנתונים החיוביים של 3 החודשים, אנו רוצים לחזור ולהדגיש שאנו מאמינים שלמרות תנודות מחירי המניות האחרונות, הנתונים הקליניים ואימות המומחים ברורים. אנו מאמינים עוד כי Allocetra™ ממוצבת היטב להתקדם לקראת פיתוח בשלב האחרון ובסופו של דבר לטפל בצורך עיקרי שלא נענה ב-KOA".

לדבריו, החברה קיבלה חוות דעת חיוביות מאוד ממומחים וגורמים חיצוניים, ובראשם פרופ' עלי מובאשרי, לשעבר נשיא האיגוד הבינלאומי לחקר אוסטיאוארתריטיס (OARSI), שהגדיר את התוצאות "מרשימות מאוד". הוא ציין שגם אנליסטים פרסמו סקירות חיוביות שהגדירו את התוצאות כ"יוצאות דופן". בכך מנסה הרשקוביץ לייצר לגיטימציה מקצועית רחבה לנתונים, ולנטרל את הספקנות שאפיינה חלק מהשוק.

רומז על שותף "מקורות מימון לא מדללים"

לצד הצגת הנתונים, הרשקוביץ רומז כי החברה מתכוונת לפעול לצירוף שותף אסטרטגי או להשגת מימון 'לא מדלל': "אנו מאמינים כי הנתונים החיוביים של 3 חודשים מניסוי שלב IIa מציבים את אנלייבקס כמועמדת חזקה לשותפות פוטנציאלית עם חברה גדולה יותר המתעניינת באוסטאוארתריטיס, כמו גם להבטחת הזדמנויות מימון אחרות שאינן מדללות. אנו בוחנים כעת את שתיהן."

זהו סימן לכך שהחברה לא מסתמכת רק על ההון הקיים, אלא כבר בוחנת מהלכים חיצוניים לקראת שלב הפיתוח הבא.

תוצאות הניסוי

במסגרת ניסוי פאזה 2a, שנערך בישראל ובאירופה, נבדקה התרופה ב-134 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך בדרגת חומרה בינונית עד קשה. בעוד שבכלל המדגם נרשם שיפור של כ-24% בכאב לעומת פלצבו, תת-קבוצה מוגדרת של חולים מבוגרים (Primary OA, גיל 60+) הציגה תוצאות מובהקות סטטיסטית ובעלות משמעות קלינית: ירידה של כ-72% בכאב לעומת פלצבו, שיפור של כ-109% בתפקוד לעומת פלצבו ופרופיל בטיחות טוב, ללא תופעות חמורות.

בריאיון לביזפורטל, הסביר הרשקוביץ כי הניסוי הבא (פאזה 2b) יתמקד באוכלוסייה זו, שלדבריו מהווה כמחצית משוק היעד העולמי. לראיון המלא - אנלייבקס: "אלה תוצאות שמספיקות לקבלת אישור רגולטורי"

לוחות הזמנים

במכתב צירפה אנלייבקס מפת דרכים להמשך: